2013-07-10, 12:33
Medlem
Texaco-Darrels avatar
[quote=panzertax|44252390]Otroligt riskabelt i sådana fall.
Dotterns far hade kontakt med AJ på kvällen och när polisen kontaktar fadern så kommer ju AJ's namn fram, dvs hans namn blev känt för polisen väldigt tidigt vilket han måste ha varit medveten om. I det läget vill man inte ha ett lik som inte redan är gömt på halsen om man inte är extremt kall.

Tror snarare att liket redan var gömt när blodet hittades.
Jag tror inte att någon av dessa herrar hade en uttänkt plats att gömma kroppen på innan dådet heller, utan det har uppstått panik och man har försökt fundera "vad fan gör vi nu?!". Antingen har man bara dragit iväg och kört lite i blindo tills man hittat ett ställe där man dumpat kroppen - eller så har någon föreslagit en plats som de andra nappat på. Frågan är om de har verkligen ansträngt sig för att gömma liket för att verkligen försäkra sig om att det aldrig någonsin ska hittas igen - eller om det har mer varit i panik med att få bort kroppen. Alltså är gömstället riktigt smart eller bara halvsmart.

Tror nog som du men denna roadtrip, verklig eller falsk, är ju rimligen kopplad till brottet. Känns som en oerhört korkad avledningsmanöver i alla riktningar om man inte har en mer utstuderad avsikt med den.
Citera
2013-07-10, 12:36
Medlem
RolexVonSniders avatar
Som jag förstått det så äter inte grisar upp en död människa så länge de blir utfodrade vilket grisarna i regel blir
Citera
2013-07-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Brandplatsen var hyffsat logisk, ingen bebyggelse just där iaf som hade kunnat se elden/branden. Jag förutsätter att Hunneberg inte är speciellt vältrafikerad nattetid, men dessa herrar har nog haft bråttom från platsen oavsett då en förbipasserande hade sett bilen brinna med lätthet. Den var inte dold, alls.

Frågan är om de har kört upp bilen via Flo Klev för att ställa den där uppe och elda den där, eller om bilen ställdes där på väg ner från berget, dvs att de har kommit från andra hållet t.ex. v.Tunhem. Hur bilen kan tänkas ha rört sig är avgörande för var kroppen kan finnas.
kanske går att se vid infaten på den lilla vägen på hjulspår vilket håll blien svängt in i från
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Fel. AJ berättade för henne att han och PT bråkat. Om blodet läste hon i Ttela.
Så här skrev hon här...

2013-06-30, 21:36
Någon som vet om det hänt på Östra Margaretavägen ? Där blodspåren hittades ?
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp och en person på älgsafari skulle ha sett branden eftersom lågor och rök går upp i luften och syns ännu tydligare från vägen.
Frågan är när det är lättast att se rök, på natten eller på dagen. Skulle branden skett på dagen borde väl någon ha sett röken ganska så tidigt?
Citera
2013-07-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Tror nog som du men denna roadtrip, verklig eller falsk, är ju rimligen kopplad till brottet. Känns som en oerhört korkad avledningsmanöver i alla riktningar om man inte har en mer utstuderad avsikt med den.

Vad skulle det vara för utstuderad avsikt, som du tänker på? Jag ser hittills bara rätt taffliga försök när AJ lägger ut villospår...
Citera
2013-07-10, 12:38
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Helt rätt Lavetten; så här skrev hon:

"Jag o DB dejtade för längesedan har inte träffat DB på över ett år. Blod i trappen fick jag veta precia som alla andra genom TTELA att IF bråkade med PT vet jag för jag pratade i telen med AJ på söndah förmiddag därav att polisen tog in mig".

Men faktum kvarstår att AJ nämnde "bråket" med PT och borde således vetat tillräckligt för att inte åka på "semester" i alla fall...

Sedan en fråga till: varför väntade AJ till onsdagen med att ge sig tillkänna? Behövde han extratiden till något? Ville han bara hålla sig undan, så hade han väl fortsatt hålla sig undan tills polisen fick tag på honom...

Jag tycker det är intressant hur AJ manipulerar sin omgivning i detta fall TB, han är väldigt mån om att berätta om bråket i telefon med PT, detta kanske förklarar TB desperata försök att misstänkliggöra PT.
Citera
2013-07-10, 12:39
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Max 30 meter från vägen, förhållandevis synlig från norr, inte upptäcks bar från söder, om det inte brinner...

Men bygg inte för mycket på hur väl bilen är gömd. Brunna bilar i området är ingen ovanlighet så det är nog bara den som ser branden som skulle rapportera det hela.

Jag funderar bara utifrån mig själv och ett medvetet handlande som präglas av att minimera upptäckt i förtid.
Om vald plats ligger synlig från trafikerad väg så hade en brand i dagsljus antagligen orsakat mindre uppmärksamhet än samma brand nattetid. Bränder av denna karaktären har sällan en naturlig förklaring nattetid och syns mycket längre. På dagtid är det främst rökutveckling som kan vara generande. Allt är beroende på placering och andra omständigheter. Att kunna tidsfästa branden kan vara värdefullt. Detta har som jag förstår saken inte kunnat göras på ett tillfredsställande sätt?
Citera
2013-07-10, 12:39
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja men just det där speciella märket som blir om man sätter ner exempelvis en påse eller lägger en blöt handduk på golvet typ sånt märke är det ju..och det talar ju emot det...

Men däremot var din idé den smartaste jag hört här..för det skulle ju förklara varför ingen sett något konstigt om det nu stämmer att det var ljust när man forslat kroppen..skulle ju kunna vara en tyg tvättkorg dom är ju stora

Det var just det "märket" i trappan som fick mig att dra fram frågan om styckning igen. Tycker det ser ut som om något/någon legat dold och sen har det läckt. Kan det vara i storlek med en IKEA-bag?

Blod är fantastiskt till att leta sig ut, nästan som om det "fräter" igenom. Har t.o.m sett fenomenet från nystyckat kött som lagts i fryspåsar.
Citera
2013-07-10, 12:40
Medlem
panzertaxs avatar
Stryk grisar. Stryk tidningsbud. Stryk syra. Stryk släpvagnen. Stryk alien abduction.
Stryk att de haft flera dagar på sig att åka land och rike runt med ett lik.
Tror det hela är betydligt enklare än så. Och det stör mig.
Citera
2013-07-10, 12:40
Medlem
Om det skulle vara så absurt att grisarna skulle ha med försvinnandet att göra borde väl rimligen grisarnas maginnehåll eller avföring ha spår av dna från B.O?
Citera
2013-07-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Stryk grisar. Stryk tidningsbud. Stryk syra. Stryk släpvagnen. Stryk alien abduction.
Stryk att de haft flera dagar på sig att åka land och rike runt med ett lik.
Tror det hela är betydligt enklare än så. Och det stör mig.
Hon är säkert dumpad i göta älv..
Hon flyter snart upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in