2013-07-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Nu har det inte ens varit tal om någon grisfarm i Sjuntorp så dem borde väl varit rätt lugna? Det har bara pratats om Grästorp-trakten och mer specifikt Tingsgården. Men visst, det kan vara en sjuk undanmanöver för att få folk (som många uppenbarligen här inne har reagerat) att börja peka dit och släppa allt annat.

Men om vi ska se mer realistiskt så:
1. Antingen skulle grisbonden ha upptäckt kroppen för länge sedan om den dumpats någonstans bland grisarna
2. Om den dumpats bland grisarna och bonden inte upptäckt kroppen så borde väl grisarna ha gjort ett bra jobb och ätit upp den, så varför i så fall bränna ner hela anläggningen?

Det är ju inte direkt så att media har gått ut och rekommenderat grisbönder att leta efter en människokropp bland sina djur och jag tror knappast att grisbönderna sitter och lusläser flashback inpå nätterna.....
Vem skulle medvetet bränna ihjäl över tusen grisar, suggor och ungar, utan att ha ett mycket starkt motiv? Att polisen utreder om det är mordbrand betyder inte att de misstänker mordbrand.
Citera
2013-07-10, 12:21
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Detta ställe: http://www.anony.ws/kYQE
Ligger på vägen till/från Flo Klev och Grästorp/Salstad. Är det övergivet eller bor någon där?
I söndags var det ett ungt par där om jag inte minns fel. Killen höll på att greja med deras bil. Märket kommer jag inte ihåg men jag vill dra mig till minnes att det antingen var en tysk eller fransk bil. Om jag minns rätt från just den platsen så var bilen mörk i alla fall.

Duger det som svar?
Citera
2013-07-10, 12:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
vart kom denna kärra i från ? var dom och lånade en på någon mack eller,, kanske finns på någon kamera

Kärran är iakttagen 24 H efter branden... Glöm den!
Citera
2013-07-10, 12:23
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Och om bilen brändes kl 02-03 någon gång och höll på i ungefär en timme så är det en lagom tid att den hunnit slockna innan gryningen, därav har ingen sett elden.
Den logiken var jag inte helt med på. Ligger brandplatsen helt ute i gook?
Citera
2013-07-10, 12:24
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Och om bilen brändes kl 02-03 någon gång och höll på i ungefär en timme så är det en lagom tid att den hunnit slockna innan gryningen, därav har ingen sett elden.
Japp och en person på älgsafari skulle ha sett branden eftersom lågor och rök går upp i luften och syns ännu tydligare från vägen.
Citera
2013-07-10, 12:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Intressant att DB häktas för skyddande av brottsling 06-29 - 0706
Men FH 06-29 - 06-30.
Betyder detta att man med säkerhet vet att FH var inblandad just det här dygnet och att DB har varit med hela perioden och på så sätt vet mer?
Är det så, visar det ju hur korkad AJ varit.
När DB' bil kunde sammankopplas, borde ju AJ förlitat sig på hjälp från annat håll, alternativt skött det hela själv.
Han kommer ju att åka dit så det smäller om det, oavsett om kroppen hittas eller ej, om det fortsätter i denna riktningen.
Citera
2013-07-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Vem skulle medvetet bränna ihjäl över tusen grisar, suggor och ungar, utan att ha ett mycket starkt motiv? Att polisen utreder om det är mordbrand betyder inte att de misstänker mordbrand.

Troligen en anlagd brand, men väl passande sammanträffande om man vill dölja ett mord.
Citera
2013-07-10, 12:29
Medlem
Citat:

Bonden i ekonomisk knipa tex om det nu visar sig att branden är anlagd.
Citera
2013-07-10, 12:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Den logiken var jag inte helt med på. Ligger brandplatsen helt ute i gook?

Max 30 meter från vägen, förhållandevis synlig från norr, inte upptäcks bar från söder, om det inte brinner...

Men bygg inte för mycket på hur väl bilen är gömd. Brunna bilar i området är ingen ovanlighet så det är nog bara den som ser branden som skulle rapportera det hela.
Citera
2013-07-10, 12:32
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta telefonsamtal från Id@s pappa runt midnatt och det andra samtalet till hennes ex. vid två-halv tre tiden på natten talar för att någonting måste ha hänt strax efter det sista samtalet med hennes ex. Ponerar att de ville få ut kroppen före soluppgång dvs, runt klockan 4 för att i skydd av mörkret kunna göra sig av med kroppen. Detta betyder i sin tur att solen bör redan varit uppe när de väl nådde fram till stället där de dumpade henne. Oavsett tidpunkt var solen redan uppe antingen när hon forslades till bilen eller när de dumpade henne.

Om man väljer och tro på tidningsutdelaren som säger att det inte fanns några blodspår i trappuppgången vid klockan sex, halv sju på morgonen har gänget burit iväg Id@ i full dagsljus och dumpat henne tidig förmiddag.

Uppgifter i tråden påstår att TB hade ett samtal med AJ på förmiddagen vilket indikerar på att han kanske inte var med vid dumpningen av kroppen, utan han begav sig iväg på sin roundtrip och passade på att uppdatera sig på sociala medier för att därigenom skaffa sig ett alibi.
Antar att det är därför han inte kan häktas för inblandning. DB och FH har tillsammans dumpat Id medan AJ åkte båge.

Frågan är var man dumpat henne. Det vore av intresse att se både FH's och DB's uppdateringar på fejjan etc. för att få fram en tidsaspekt på när de var tillbaka i Trollhättan. Hur långt hann de köra mellan kl.6,30 - 07 till deras senaste uppdatering/vittne i Trollhättan?
Finns det bekräftade uppgifter om att exet ringde vid "två halv tre tiden"? Det enda vi vet är att samtalet ägde rum efter midnatt, resten är bara spekulationer och missuppfattningar från några påstådda instagrambilder som ingen har sett röken av.
Att det skulle ha funnits ett tidningsbud är också obekräftade uppgifter än så länge som Ull-strumpa nu blivit väldigt sur för att folk ifrågasätter och därför skrev ett larvigt inlägg för att dumförklara oss som har varit skeptiska fram tills dess att det är fakta.

Enligt TBs uppgifter så pratade dem på förmiddagen. Tiden är dock inte angiven men det borde polisen veta. Men det säger ingenting om vad som hänt timmarna innan eller hur många timmar innan.

Jag undrar lite när pojkarna sov egentligen, framförallt AJ. För ska man tro på vad som spekuleras i här nu så har han alltså inte somnat förrän runt 13-tiden på söndagen, troligtvis hemma i Jönköping, efter att ha varit vaken i över ett dygn i sträck? På det ska han alltså ha kört MC från Trollhättan till Jönköping strax efter att ha genomfört ett brott med dödlig utgång och sedan gömt en kropp och bränt en bil. Känns som att det finns många luckor i den historien, faktiskt.
Citat:
Jag vet inte vem som skulle komma på den tanken. Frågan är nog snarare "vem som är inblandad i försvinnandet av Ida skulle bränna ihjäl över tusen grisar?". Enligt mig skulle ingen inblandad göra det och därför ser jag mer denna nyheten som en tillfällighet, inte att kroppen har legat hos grisbonden i Sjuntorp.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Brandplatsen var hyffsat logisk, ingen bebyggelse just där iaf som hade kunnat se elden/branden. Jag förutsätter att Hunneberg inte är speciellt vältrafikerad nattetid, men dessa herrar har nog haft bråttom från platsen oavsett då en förbipasserande hade sett bilen brinna med lätthet. Den var inte dold, alls.

Frågan är om de har kört upp bilen via Flo Klev för att ställa den där uppe och elda den där, eller om bilen ställdes där på väg ner från berget, dvs att de har kommit från andra hållet t.ex. v.Tunhem. Hur bilen kan tänkas ha rört sig är avgörande för var kroppen kan finnas.
Citera
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Bonden i ekonomisk knipa tex om det nu visar sig att branden är anlagd.
Är det ok att ta "grisbrandsdiskussionen" i en egen tråd?
Det känns inte riktigt som den hör hemma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in