2013-07-09, 22:42
Medlem
http://brf.sbc.se/Association/Templates/Page____6563.aspx
Senast redigerad av Medicineraren 2013-07-09 kl. 23:27.
Citera
2013-07-09, 22:45
Medlem
Blev erbjuden liknande saker för några år sedan.
Pass, privata bilder mm. Väldigt trovärdigt och det var en summa på 500 kr som skulle överföras för liknande grejer till London.
Bad om ett foto på en dagstidning, the Sun som jag kunde köpa själv i Stockholm.
Fick till svar en massa svordomar och att jag kunde f--k my self...
En blåsning som vanligt.
Tråkigt att så många går på det.
Kvinnor från öst är också väldigt vanligt med bedrägerier.
Lockar en man, skriver under flera månader till 50-60 män.
Ber om en liten summa för att ordna visum inför resa till Sverige.
Ber sedan om en delbetalning av biljett eller pengar till tåget till flygplatsen.
Inga stora summor, max 1000 kr.
Mannen som blivit förälskad och undrar vad hon ser hos honom skickar över 1000 spänn.
Om hon kan hålla igång 50-60 män per månad så gör hon grova pengar. Vanligtvis maffiastyrt.
Lycka till!
Citera
2013-07-09, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
4.6 för en 2a på kungsholmen, allt inräknat, fullt möblerad och uppenbart renoverad? Det ringde ingen klocka där menar du?

eller att nycklar och kontrakt skickas från andra sidan jordklotet till en okänd människa!
Citera
2013-07-09, 22:49
Medlem
Kan inte låta bli att tycka lite synd om Ts men lite kul är det också.

Stackare du kommer inte få det lätt i Storstaden
Citera
2013-07-09, 22:50
Medlem
Anmäla kan du alltid göra, men det läggs väl på hög hos Polisen. Tyvärr.
Citera
2013-07-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Anmäla kan du alltid göra, men det läggs väl på hög hos Polisen. Tyvärr.
Troligtvis är det så. Men om det kommer in 5-10st och alla nämner samma namn och tillvägagångssätt så finns det större chans att nånting händer.
Citera
2013-07-09, 22:55
Bannlyst
700kr är säkert mycket i fillippinnerna.Lura till sig ett par st i veckan eller månaden och man lever gott där. Alkohol lite knark och små tjejer.

Känn dig inte blåst ts. Tråden du skapa var värt det. Bild på fanskapet dessutom.Säkert pedofil som lämnat sin familj i Sverige för små barn i fillippinnnerna.
Citera
2013-07-09, 22:59
Medlem
Vridvinkelns avatar
testa att ringa numret som står, till polisen (ser ut att va 11414, men skrivet ifall man ringer från utlandet...

då kan du ju ringa och höra om de e spärrat eller stulet eller nåt kanske?
Citera
2013-07-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
700kr är säkert mycket i fillippinnerna.Lura till sig ett par st i veckan eller månaden och man lever gott där. Alkohol lite knark och små tjejer.

Känn dig inte blåst ts. Tråden du skapa var värt det. Bild på fanskapet dessutom.Säkert pedofil som lämnat sin familj i Sverige för små barn i fillippinnnerna.
Fast nu var ju inte han på passet GM. GM utger sig för att vara J*n-Ov*.
Citera
2013-07-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Troligtvis är det så. Men om det kommer in 5-10st och alla nämner samma namn och tillvägagångssätt så finns det större chans att nånting händer.
Givetvis. Såklart han skall anmäla.
Citera
2013-07-09, 23:09
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Roligt med alla som kallar TS för korkad och sen själva tror att gärningsmannen använt sin äkta identitet.
Citera
2013-07-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Hej, trakigt att det blev som det blev.

Du kan fa hyra min tvaa pa Strandvagen for 4250/man. 62 kvadrat, nyrenoverad och kabeltv+internet ingar. Lagenheten har valdigt fa mobler sa det tillkommer inget i avgift. Enda kruxet ar att jag bor i Rio for att ta hand om min sjuka moder och jag vill saklart att du far se lagenheten innan du bestammer dig. Nycklarna forsvann i samband med flytten och jag kommer darfor att behova anlita en lassmed vilket kommer att kosta ett par tusenlappar. Jag har valdigt ont om pengar just nu (lakarvard i Brasilien ar dyrt!) och ar villig att lata dig bo hyresfritt forsta manaden om du betalar dessa 3000 kronor som det kommer att kosta att byta las i forvag. Det ar manga andra intresserade men jag hallar den till imorgon kvall sa skapa ett konto pa antingen Western Union eller Moneybookers redan nu sa gar processen snabbare. Jag har en god van som kan ordna med kontraktet och han slutar jobbet vid fyratiden och det vore kanon om vi kunde losa det redan imorgon kvall.

PM:a vid intresse.

Ha de gott/
Klas Meduza Pettersson

Hahahaha! Tack men nej tack lycka till med uthyrandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här