2013-07-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Kolla mitt senaste svar...

Och jag är inte din kompis

Jag blev snabbt bevisad motsatsen och ber om ursäkt för detta.
Senast redigerad av owesome 2013-07-09 kl. 22:45.
Citera
2013-07-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therrabus
Och förhoppningsvis även hisschaktet.

Går hissen ner till källarnivån?

Har sprungit som barn i dessa källare (det var väl bl.a. skyddsrum?) men det fanns inga hissar på den tiden.
*
Hade BO tillgång till bil?
Citera
2013-07-09, 22:47
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owesome
Jag blev snabbt bevisad motsatsen och ber om ursäkt för detta.
Spekulera för all del, men när det står Sjuntorp på flera ställen och det finns bilder som uppenbarligen är tagna i Sjuntorp så finner jag ingen anledning till att varken spekulera eller hetsa upp sig utan inse att det uppenbarligen handlar om en olycka av något slag som är flera mil ifrån de aktuella områdena som diskuterats i denna tråden
Citera
2013-07-09, 22:48
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Har FH skaffat sig någon försvarare än, eller är han juridiskt bevandrad?

Adv. Jan-Eric Sahlberg
Citera
2013-07-09, 22:49
Medlem
panzertaxs avatar
Att gräva där det är jord för att få ner en kropp o täcka över löser man lätt på 15 min. Jag kan inte gå in på detaljer, men att gräva 3ggr mer är lätt på 30 min. En liten tjej som man lägger i fosterställning kräver en grop som är några decimeter djup o max 1,5m på längden. På tvären bar några decimeter.

Vill man gräva till kina så ja, då tar det tid, men att gräva e grop för en människa bara man hittar ett ställe där jorden är lös är lätt. Vad är mest troligt att de tagit med sig i bilarna för att dumpa liket? Syra eller en spade?
Citera
2013-07-09, 22:50
Medlem
Mafdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
OM de har styckat henne så ökar det chansen att hitta henne och få en dom, eftersom man då ju har hennes DNA och man vet att hon är mördad...? Ju fler likdelar, desto större chans?
(jag kan inte ens tänka mig vilket äckel som styckar en person de har mördat, och som de har känt innan. Riktigt störd person...SJukt.)

Nä, fy fan. Det får vi verkligen hoppas att någon slags spärr satte stopp för. Och om de nu skulle ha gjort det så borde polisen hittat mer än blod i lägenheten kan man tycka. Bara en tanke att hon kan finnas precis var som helst egentligen.
Citera
2013-07-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Att gräva där det är jord för att få ner en kropp o täcka över löser man lätt på 15 min. Jag kan inte gå in på detaljer, men att gräva 3ggr mer är lätt på 30 min. En liten tjej som man lägger i fosterställning kräver en grop som är några decimeter djup o max 1,5m på längden. På tvären bar några decimeter.

Vill man gräva till kina så ja, då tar det tid, men att gräva e grop för en människa bara man hittar ett ställe där jorden är lös är lätt. Vad är mest troligt att de tagit med sig i bilarna för att dumpa liket? Syra eller en spade?

Då får jag gratulera dig till din prestation och din kunskap.
Själv tröttnar jag efter ett par spadtag i jord/lera. Fick överdos i militärtjänsten av grävande. Gräver ändå nu runt garaget och det är tungt efter allt regnande.
Citera
Medlem
Citat:
Spekulera för all del, men när det står Sjuntorp på flera ställen och det finns bilder som uppenbarligen är tagna i Sjuntorp så finner jag ingen anledning till att varken spekulera eller hetsa upp sig utan inse att det uppenbarligen handlar om en olycka av något slag som är flera mil ifrån de aktuella områdena som diskuterats i denna tråden

Jag håller med dig helt, nu.
Har följt tråden in och ut, men eftersom jag inte gått på semester än hamnar jag lite efter i tråden och har haft några sidor att komma ikapp. Var precis på sidorna där det spekulerades lite om grisar/vildsvin och kom på på artikeln förmodligen precis när den laddades upp. Då fanns det ingen bild, bara den texten som citerade.

Har själv blivit lite trött på folk som är som mig och jag brusade upp mig lite mer än vanligt!

Nu återgår vi och jag får önska dig en fortsatt trevlig kväll
Citera
Bannlyst
Citat:
Blir två träffar strax utanför Sjuntorp när man söker på Ulvstorp på eniro. Ta en titt igen och sluta upp med konspirationsteorierna om att hon skulle vara lagd på en grisfarm som AJ nu har åkt och tuttat eld på
Det fetade, ja han har ju inga springpojkar kvar ute så det blir till att göra allt själv då. Men hur var det med det skadade benet, är det inte jobbigt för han att flänga runt så där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Jag håller med dig fullständigt om Kabelvägen och dessutom har DB ökända polare i Trökörna/Frambo som kunnat ställa upp med extra fordon efter att dumpat bördan o skall iväg till berget för att elda volvon.

Jag tror på Kabelvägen som du märkt ut, men förkastar inte heller berget.

Känner till skogarna kring kabelvägen mycket bra, finns hur många bra ställen som helst. Ödehus, jordkällare etc.. Går snabbt att ta sig till grästorp, trökörna bakvägen där!
Citera
2013-07-09, 22:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Jag håller med dig fullständigt om Kabelvägen och dessutom har DB ökända polare i Trökörna/Frambo som kunnat ställa upp med extra fordon efter att dumpat bördan o skall iväg till berget för att elda volvon.

Jag tror på Kabelvägen som du märkt ut, men förkastar inte heller berget.

Nej, berget måste givetvis sökas igenom ordentligt. Man vet ju inte hur korkade de här killarna är. Men skulle de nu vara lite smartare än vad vi tror, så kan Kabelvägen vara ett alternativ.
Citera
2013-07-09, 22:55
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrie
Känner till skogarna kring kabelvägen mycket bra, finns hur många bra ställen som helst. Ödehus, jordkällare etc.. Går snabbt att ta sig till grästorp, trökörna bakvägen där!

Ja och god hjälp har de här 58°16'12.51"N 12°38'11.78"O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in