2013-07-09, 19:21
Medlem
NowhereToGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Oskyldigt? - GM blev inte oskyldigt dödad, fakta är att han mördade och knivhögg folk så lite "bus" var det knappast... .

Du kan ju läsa vad jag skrev först.

Om han fått i sig drogerna ovetande så är GM lika oskyldig till detta som alla hans offer.
Citera
2013-07-09, 19:22
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Har tagit roppar och alkohol vilket gett skum fylla. Tror mer på det än benzo och alkohol. Blev i o f s jävligt skev på en näve effedrintabletter och sprit med.

Kan ju vara så enkelt att han blivit speitförgiftad och fått hallisar.
"Jag ska hjälpa dig" innebär kanske att han ville befria personerna från något. Typ såg alla som zombies eller monster. Varit med om det också men haft vänner som brottet ner mig som tur är. För i det läget så är allt verkligt.
Det är ju värre om du får hallisar av sprit än om du tagit någon drog som ger hallisar.

Inte många rätt här va? För d första så är väl roppar = benzo om jag förstått d hela rätt. För det andra så sa han inte "-jag ska hjälpa dig" utan "-kan du hjälpa mig?"
Citera
2013-07-09, 19:23
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Inte många rätt här va? För d första så är väl roppar = benzo om jag förstått d hela rätt. För det andra så sa han inte "-jag ska hjälpa dig" utan "-kan du hjälpa mig?"

Rohypnol = Benzo, svar ja.
Citera
2013-07-09, 19:30
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Aha. Trodde han sa att han skulle hjälpa dem.
Rohypnol är en benzo. Helt rätt. Fast tänkte på mer vanliga som stesolid. Rohypnol var väl lite vassare eller av någon anledning värre än stess. De togs ju bort ut sortimentet.
Citera
2013-07-09, 19:30
Medlem
Rohypnol (i.e. verksamma substansen) :http://www.fass.se/LIF/produktfakta/substance_products.jsp?substanceId=IDE4POCOU9OKGVE RT1
Citera
2013-07-09, 19:34
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag tycker benzo eller Roppar låter troligt.
Hade en vän för runt 8 år sen som brukade rohypnol alt. benzo, en natt gick han och rånade en kiosk med kniv , utan maskering, vaknade upp på en garage infart för att senare bli gripen av polis utan att ha något minne av det inträffade.
I ett annat tillfälle slog han sönder hela sin lägenhet med en golfklubba medan jag satt i soffan och skyddade mig med en kudde. ( ) . I dessa fall är jag ganska säker på att det var endast piller och hasch inblandat. Om man lägger till att GM antas ha druckit alkohol tycker jag att det låter väldigt rimligt att det är just benzo/rohypnol som är inblandat och kan ha triggat beteendet.
Men ingen ide att spekulera í det antar jag, bara vänta och se.

Tror mer och mer på Rohypnol skrev längre bak i tråden om en gammal vän som uppförde sig precis som GM fast han råkade sätta kniven i en dörr och vi fick sitta på han tills han somnade. kunde slutat jävligt illa.
Citera
2013-07-09, 19:36
Medlem
Kongs avatar
Går inte en del knark ut från kroppen rätt snabbt?
Kan någon substans "försvinna" innan han obduceras på fredag?
Citera
2013-07-09, 19:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Har tagit roppar och alkohol vilket gett skum fylla. Tror mer på det än benzo och alkohol. Blev i o f s jävligt skev på en näve effedrintabletter och sprit med.

Kan ju vara så enkelt att han blivit speitförgiftad och fått hallisar.
"Jag ska hjälpa dig" innebär kanske att han ville befria personerna från något. Typ såg alla som zombies eller monster. Varit med om det också men haft vänner som brottet ner mig som tur är. För i det läget så är allt verkligt.
Det är ju värre om du får hallisar av sprit än om du tagit någon drog som ger hallisar.
Roppar eller flunitrazepam är ett bensodiazepinpreparat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flunitrazepam

Artikel från 1998:

Citat:
Han miste alla spärrar”
Marias 20-årige son kämpar mot sitt Rohypnolmissbruk
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/09/drog.html

Ett gott råd till dig förresten: Sluta och blanda sprit och benso om du nu händelsevis
fortfarande sysslar med sånt oansvarigt skit. För din egen och andras skull.
Du beskriver ju själv vad den minst sagt riskabla blandningen har haft för effekt på dig.
Du vill väl inte sluta som den här gynnaren i Varberg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-anabola
Detta kanske har avhandlats tidigare i tråden, ursäkta i så fall.

Har studerat filmen där GM blir skjuten. Han ser inte särskilt skadad ut när han grips.

Visst sköts han i buken? Antagligen dog han då av inre blödningar, men borde han inte ha påverkats mer av skottet än vad som framgår på filmen. Läste någonstans att polisen till och med fick brotta ner honom. Dessutom fick han vård omedelbart, så för mig är det lite av ett mysterium att han ens avled.

Att han rör sig beror ju troligen på sinnestillståndet, enligt uppgift träffades han först i benet utan att bry sig nämnvärt.

Sedan var exakt i buken det andra skottet tog vet vi inte men tex levern, som är rätt så livsnödvändig, tillhör väl den regionen?

Trots även detta buk-skott vägrar GM att släppa kniven, polisen får slå den ur handen med batong.

Träffas man i buken med den aktuella ammunitionen finns det en stor risk att man avlider så det känns inte som något mysterium direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kong
Går inte en del knark ut från kroppen rätt snabbt?
Kan någon substans "försvinna" innan han obduceras på fredag?
Nej.
Droger försvinner på grund av att kroppen bryter ner det. Är han död så kommer kroppen inte att bryta ner någonting.

Det innebär att provsvaren kommer att visa om han hade någonting i kroppen, och att folk borde sluta spekulera hej vilt.

Ingen har något att gå på när det kommer till "Han kanske hade en psykos/han var deppig/han hade tagit droger". Därför borde ni inte fylla tråden med spekulationer tagna från ingenstans
Senast redigerad av nummer10011 2013-07-09 kl. 19:42.
Citera
2013-07-09, 19:40
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-anabola
Detta kanske har avhandlats tidigare i tråden, ursäkta i så fall.

Har studerat filmen där GM blir skjuten. Han ser inte särskilt skadad ut när han grips.

Visst sköts han i buken? Antagligen dog han då av inre blödningar, men borde han inte ha påverkats mer av skottet än vad som framgår på filmen. Läste någonstans att polisen till och med fick brotta ner honom. Dessutom fick han vård omedelbart, så för mig är det lite av ett mysterium att han ens avled.

GM träffades med ett skott i benet samt ett i buken, i låren finns det stora blodkärl som om de träffas kan göra att man förblöder på några minuter eller så kanske han träffades i levern vilket kan orsaka stora blödningar som kan vara svåra att stoppa. Nu vet vi inte vad han dog av så vi får avvakta tills sådan information släpps, han skall obduceras om någon dag vill jag minnas och efter det så lär det framgå exakt vad som orsakade hans död.
Citera
2013-07-09, 19:41
Medlem
rabuldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Nej.
Droger försvinner på grund av att kroppen bryter ner det. Är han död så kommer kroppen inte att bryta ner någonting

varför obduceras han på fredag? när han dog i söndags?
är det inte så att resultatet kommer på fredag bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in