2013-07-09, 19:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då vet vi inte var han har varit mellan tiden då han var hos Ida fram till måndagen, då han började sin roadtrip.

Hos mamman, som förresten bor i Trollhättan, var han inte, där var ju också NI. Telefonen var dessutom avstängd, då någon hade försökt att ringa.

Tror knappast han vågade sig till Jönköping heller under söndagen utan använde Facebook för att annonsera en resa för att ha giltigt skäl att inte vara anträffbar.
Jag måste läsa på.
Men till jag har gjort det, vem av AJs anhöriga bor i Jönköping?
Citera
2013-07-09, 19:06
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanske kroppen ligger nedgrävd i omgivningarna kring FH:s hus eller är sänkt i Vänern och därefter dumpades bilen på berget. Allt ligger inom en radie på cirka 10 kilometer från FH:s hus.

Jag börjar tycka det känns tveksamt att kroppen ligger i samma område som bilen dumpades.
Jag ställer mig ytterst tveksam till att kroppen är antingen dumpad i vatten eller nedgrävd under jorden, speciellt inte hemma hos någon "anhörig" till den siste kände personen som såg IF i livet. Dumpad i vegetationen på Hunneberg, kanske. Men ju mer snacket och spekulationerna har gått känns det som att någonstans i skogarna på andra sidan 44an skulle vara mer/minst lika troligt.

Men just när det gäller vatten, som redan pratats om hundra gånger i tråden, så behövs något form av sänke och att kroppen kastas långt ut i vattnet för att den ska hållas gömd under längre tid. Jag kan inte tänka mig att det funnits så mycket tid att få fram allt som behövs för att utföra denna handling. Någon öde skog med näst intill inga "besökare" och en bit in, sedan täcka offret med lite allt möjligt (utan att gräva en stor grop) så är det näst intill omöjligt att hitta kroppen utan en aning om var man ska börja leta. Pojkarna känner garanterat till skogarna öster/söder om Grästorp.
Citera
2013-07-09, 19:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag måste läsa på.
Men till jag har gjort det, vem av AJs anhöriga bor i Jönköping?
AJ själv!
Citera
2013-07-09, 19:07
Medlem
joppeeys avatar
Nån som vet vem som e Idas äldsta sons pappa (namn) & var finns han i sonens liv?? E han en "normal" skötsam person eller? Var finns han nu?

Har Ida några helsyskon? Vet ju att hon har en himla massa "halvsyskon".
Verkar som flertalet av halvsyskonen har samma umgängeskrets. Man kan ju undra om det beror på att de har den "fader" de har!
Citera
2013-07-09, 19:09
Medlem
Från en källa, har jag nu fått uppgifter om att DBs bil INTE var anmäld stulen.
Förändrar detta situationen? Eller kan någon kolla upp om detta stämmer?
Citera
2013-07-09, 19:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Jag ställer mig ytterst tveksam till att kroppen är antingen dumpad i vatten eller nedgrävd under jorden, speciellt inte hemma hos någon "anhörig" till den siste kände personen som såg IF i livet. Dumpad i vegetationen på Hunneberg, kanske. Men ju mer snacket och spekulationerna har gått känns det som att någonstans i skogarna på andra sidan 44an skulle vara mer/minst lika troligt.

Men just när det gäller vatten, som redan pratats om hundra gånger i tråden, så behövs något form av sänke och att kroppen kastas långt ut i vattnet för att den ska hållas gömd under längre tid. Jag kan inte tänka mig att det funnits så mycket tid att få fram allt som behövs för att utföra denna handling. Någon öde skog med näst intill inga "besökare" och en bit in, sedan täcka offret med lite allt möjligt (utan att gräva en stor grop) så är det näst intill omöjligt att hitta kroppen utan en aning om var man ska börja leta. Pojkarna känner garanterat till skogarna öster/söder om Grästorp.
Båtar ligger ju lite överallt i sjöarna, så det är väl minsta problemet. Jag har aldrig haft egen båt när jag har tjuvfiskat kräftor t.ex
Citera
2013-07-09, 19:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Undra om DB ångrar att han ej städade eller gjorde sin FB ngt hemligare innan dom haffade han?
Finns ju lite smaskigheter där
Det har sagt att mycket blod fanns i lght, vet du hur det såg ut?
Citera
2013-07-09, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
http://www.expressen.se/gt/likhund-tas-nu-in-i-sokandet-i-trollhattan/
Jag tror inte GT har hittat på det här:
Citat:
En bekant till 36-åringen anmäler att hans bil stulits.
Citera
2013-07-09, 19:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Kolla i tråden efter registerutdrag!
Den var stulen pp transportstyrelsens fordonsutdrag, det såg jag själv. Men han kanske anmälde det till polisen som hörde av sig
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Länka gärna. Vad står det för smaskigheter där? Någonting som berör detta?

En sak som kan beröra detta är ju hur lojala dessa herrar är gentemot varann. Kollar man inlägg på DB's FB från AJ 18 januari så kan man ju anta att man ev känner att man står i skuld? Och kan tänkas backa upp sin vän som kommit i knipa.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:
– Bilen är anmäld stulen, säger länskriminalens Sten-Rune Timmersjö.
källa:http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2233334-polisen-bekraftar-han-ager-bilen-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PwnD
en tanke bara... vad kallar man människor som gör om samma misstag gång på gång på gång... om o om igen... ???

hehe, tourettes syndrom....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in