Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Kanske kroppen ligger nedgrävd i omgivningarna kring FH:s hus eller är sänkt i Vänern och därefter dumpades bilen på berget. Allt ligger inom en radie på cirka 10 kilometer från FH:s hus.
Jag börjar tycka det känns tveksamt att kroppen ligger i samma område som bilen dumpades.
Jag ställer mig ytterst tveksam till att kroppen är antingen dumpad i vatten eller nedgrävd under jorden, speciellt inte hemma hos någon "anhörig" till den siste kände personen som såg IF i livet. Dumpad i vegetationen på Hunneberg, kanske. Men ju mer snacket och spekulationerna har gått känns det som att någonstans i skogarna på andra sidan 44an skulle vara mer/minst lika troligt.
Men just när det gäller vatten, som redan pratats om hundra gånger i tråden, så behövs något form av sänke och att kroppen kastas långt ut i vattnet för att den ska hållas gömd under längre tid. Jag kan inte tänka mig att det funnits så mycket tid att få fram allt som behövs för att utföra denna handling. Någon öde skog med näst intill inga "besökare" och en bit in, sedan täcka offret med lite allt möjligt (utan att gräva en stor grop) så är det näst intill omöjligt att hitta kroppen utan en aning om var man ska börja leta. Pojkarna känner garanterat till skogarna öster/söder om Grästorp.