2013-07-09, 17:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, nej, tidningsbudet via hemlig uppgiftslämnare har säkert helt rätt. Allt har säkert inträffat efter klockan 6 och polisen har givetvis helt tolkat spåren fel när de tror att allt skett mitt på natten och efterfrågar vittnesuppgifter på natten och inte efter det att tidningsbudet varit där!

Jag är ironisk för att påpeka det absurda i dessa anonyma uppgifter från tredje hand som alla vill fylla lägenheten med okända och senarelägga brottet i förhållande till de uppgifter om tiden som polisen indirekt förser oss med.

Alla dessa uppgifter har bara ett enda syfte och det är att förvilla och försvaga misstankarna som annars går i en riktning.
Jag önskar att jag kunde namnge uppgiftslämnaren, men tyvärr kan jag inte det.

Allt behöver väl inte ha hänt efter kl 06 bara för att blodet i hissen kom dit då. Det kan ha funnits blod i lght ända sen det påstådda samtalet med hennes ex.
Citera
2013-07-09, 17:54
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PwnD
kanske fyra

Jag gissar ändå på tre.
Citera
2013-07-09, 17:57
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spharx
Kanske uppstod det tumult, I*a skadar sig, de bestämmer sig för att åka till akuten men hon hinner dö på vägen. GM får panik, ringer sina polare och de hjälps åt att dumpa kroppen. Glöm inte vart du hörde det först!
Hur uppstod tumultet och på vilket sätt urartar sig tumultet?

Om allt bara är en olycka så varför inte ringa 112 direkt så kan dem komma och ge henne första hjälpen?

Detta var nog den sämsta teorin jag hört hittills
Citera
2013-07-09, 17:58
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Allt behöver väl inte ha hänt efter kl 06 bara för att blodet i hissen kom dit då. Det kan ha funnits blod i lght ända sen det påstådda samtalet med hennes ex.

Kan du avslöja vilken tidning det gäller så går det att dubbelkolla lätt..
Citera
Medlem
Kolla blodfläcken med mätlappen bredvid sig, ser inte det ut som om blodet kommit från hisshållet mot lägenheten med tanke på droppens form?
Eller tänker jag fel?
22sek in på filmen syns den. http://www.expressen.se/gt/nytt-spar--polisen-analyserar-utbrand-bil/

edit: länk
Senast redigerad av wareye 2013-07-09 kl. 18:09.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spharx
Vet man att han tog sig därifrån på MC?
Vi vet bara att han har MC, ett ogiltigt polskt MC-kort och att han så sig ha kört på en bil samma dag.
Men ingen vet väl om MC-n hamnade i Grästorp, stod kvar hos hans mor eller om den stod kvar hos IF.
Eller om han åkte därifrån på den?
Citera
2013-07-09, 18:00
Medlem
PwnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller
Skriver en sista sak här bara. Mycket pekar på att AJ kan vara psykopatisk, psykopatiska människor är inte sällan intelligenta.

Lycka till med alla teorier, följer med spänning och hopp om att allt detta reds ut snart.

en tanke bara... vad kallar man människor som gör om samma misstag gång på gång på gång... om o om igen... ???
Citera
2013-07-09, 18:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jag gissar ändå på tre.
Kanske 33 nu när de börjat lipa
Citera
2013-07-09, 18:02
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Jag fick igår uppgifter om att TB skulle varit den anhållne 31-åringen, bara att dem har skrivit man istället för kvinna. 30 minuter senare, med källhänvisning ifrån Vänersborgs Tingsrätt, så står det att FH är 31 åringen.

Då jag var källkritisk nämnde jag inte ens uppgiften jag fått här i tråden
Citera
2013-07-09, 18:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Tesen brakar samman om ett av följande påståenden är sanna:

Blodspåren börjar vid porten och leder uppåt till lägenheten?

Är det så att Tidningsbudet inte såg något blod när han var där kl06.00 på morgonen( delar man ut tidningar på söndagar i thn?) tiden blir ju väldigt knapp här eller?

Det finns blodspår av flera individer i lägenheten, om nu det är så att blodet härstammar från samma natt, någon kan ju ha blött där innan den aktuella natten, de häktade kände i*da sen innan förstår jag det som?
Just det, tiden blir knapp. Kanske ett skäl att tvivla på t.ex AJs påstådda förehavanden under söndagen.
Hur såg hans roadtrip ut, var var han runt elvasnåret, var det Gränna? Eller var han i Jönköping hos mamsen?
Citera
2013-07-09, 18:06
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kanske 33 nu när de börjat lipa

Ja, stackars lilla F.H som nu tycker mest synd om sig själv.
Citera
2013-07-09, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Det är olika från olika tidningsbud. Vissa går efter klistermärken på dörren och vissa har en bok/lista med vem som ska ha vad.

mvh Besudlaren

Som tidningsbud ska man ha både bok och klistermärken. boken ska uppdateras varje gång man får en ny prenumerant eller ska stryka en som sagt upp tidningen, och likaså med klistermärkena. Allt detta för att det ska vara lätt för ev ersättare att hitta vilka som ska ha vad.. Taskigt annars om man måste jogga högst upp i varje trappuppgång men ingen där har märke.. därför har man boken i början till man kan rundan utantill!

förlåt för OT.. Ska fortsätta titta på Cleveland istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in