2013-07-09, 18:46
Medlem
Konstig väg att ta till Strömstad.
Jag skulle inte tagit den vägen
Citera
2013-07-09, 18:52
Medlem
Greger65s avatar
Vem var det som hade hört en fågel viskat om 3 olika personers blod först.
Inte för att jag tror att det är 3 personers blod utan att den personen kanske redan visste att de var 3 pers?!
Citera
2013-07-09, 18:52
Medlem
SparkMans avatar
Angående bilen tror jag nästan att vi kan konstatera att den brändes efter "slutliga dumpningen". Alltså när dem var nöjda med platsen där kroppen ligger så brände dem bilen. Annars skulle det bli fler fordon att röja spår/bevis ifrån och det skulle vara misstänkt om fler bilar försvann. Platsen valdes med största sannolikhet för att bilen inte skulle hittas så fort. Nu vet jag inte hur tydligt den syntes från vägen när vraket stod där men när jag cyklade förbi hade jag inte lagt märke till platsen om det inte var för avspärrningen som hängde i ett träd intill vägen.

Hade någon faktiskt stulit den och "buskört" så hade dem knappast dumpat bilen uppe i skogen med en bra bit hem att gå.
Citera
2013-07-09, 18:53
Medlem
KiaWs avatar
Uppdaterad sammanfattning tillagd i TS.

/Mod
Citera
2013-07-09, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Vem var det som hade hört en fågel viskat om 3 olika personers blod först.
Inte för att jag tror att det är 3 personers blod utan att den personen kanske redan visste att de var 3 pers?!
En fågel viskade det för mig. Och att det var ett rykte.
Citera
2013-07-09, 18:56
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel viskade det för mig. Och att det var ett rykte.

Då hade kanske fågeln hört rätt....dock tror jag inte att det är blod från 3....har inte fågeln hört något mer?
Citera
2013-07-09, 18:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Angående bilen tror jag nästan att vi kan konstatera att den brändes efter "slutliga dumpningen". Alltså när dem var nöjda med platsen där kroppen ligger så brände dem bilen. Annars skulle det bli fler fordon att röja spår/bevis ifrån och det skulle vara misstänkt om fler bilar försvann. Platsen valdes med största sannolikhet för att bilen inte skulle hittas så fort. Nu vet jag inte hur tydligt den syntes från vägen när vraket stod där men när jag cyklade förbi hade jag inte lagt märke till platsen om det inte var för avspärrningen som hängde i ett träd intill vägen.

Hade någon faktiskt stulit den och "buskört" så hade dem knappast dumpat bilen uppe i skogen med en bra bit hem att gå.

Kanske kroppen ligger nedgrävd i omgivningarna kring FH:s hus eller är sänkt i Vänern och därefter dumpades bilen på berget. Allt ligger inom en radie på cirka 10 kilometer från FH:s hus.

Jag börjar tycka det känns tveksamt att kroppen ligger i samma område som bilen dumpades.
Citera
2013-07-09, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanske kroppen ligger nedgrävd i omgivningarna kring FH:s hus eller är sänkt i Vänern och därefter dumpades bilen på berget. Allt ligger inom en radie på cirka 10 kilometer från FH:s hus.

Jag börjar tycka det känns tveksamt att kroppen ligger i samma område som bilen dumpades.

Det kan tilläggas att Dättern, den vik som går in från Vänern mot FH:s hus bara är 2-3meter djup och föremål för mycket fiske, så den är inte så lämplig.
Citera
2013-07-09, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Osannolikt att genomföra en styckning med en 1½-åring i rummet bredvid.
Budet kan missat blodet, eller misstagit sig och därför inte larmat.
Däremot efter förhör gjort sig påmind om blodet.

Man har helt enkelt mördat I*a och släpat/lyft ut henne till ett väntande fordon under dygnets mörka timmar. Flickan ser inte ut att väga mycket heller.
Nja, såg ett program från England tror jag om nån galning som stycka frun när småbarn låg i rummet brevid. Han var nog med på söket efter henne också, han mena att hon var spårlöst försvunnen typ. Tro programmet handlade om hur siare hjälpte till att lösa ouppklarade mord...

den häktade han (31) som grät och hade på sig niqab burka på bilden, detta kan utlösa stress hos AJ som kanske börjar fundera på att röja undan det som de gemensamt gömt, så har man ett öga på han så...
Bara det att ha på sig niqaben visar tycker jag att det är han som kännes sig skyldig, så nu är det en tidsfråga innan AJ får parkera hojen och halta in i kaninburen för ett gäng år...
Citera
2013-07-09, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=604753902888244&set=a.3658868801082 82.87947.324878340875803&type=1
MPS:
Citat:
TROLLHÄTTAN FORTSATT SKALLGÅNG: Hjälp oss hitta Ida!

När: onsdag 10/7, torsdag 11/7, fredag 12/7 samt söndag 14/7

Tid: kl 12:00 (alla dagar)
Citera
2013-07-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Är det verkligen brott mot griftesfriden om man bara flyttar på en kropp?

Det finns ju de som varit med och gömt undan kroppar och blivit dömda för brott mot giftefriden.
Citera
2013-07-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Undra om DB ångrar att han ej städade eller gjorde sin FB ngt hemligare innan dom haffade han?
Finns ju lite smaskigheter där

Länka gärna. Vad står det för smaskigheter där? Någonting som berör detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in