2013-07-09, 17:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Att en av de anhållna blir häktad för medhjälp till människorov bör ju innebära att polisen är säkra på att I*a levde när hon fick hjälp att lämna lägenheten. Annars borde det väl vara brott mot giftefriden eller liknande ifall hon vore avliden när de flyttat henne från lägenheten?

Vore intressant att veta hur polisen drar slutsatsen att hon levt när hon lämnat lägenheten och var hon i så fall ska ha bragts om livet (för jag förutsätter att hon är död) och då undrar jag också om mordplatsen är där man kanske hittar kroppen?
Ingen blev häktad för medhjälp till människorov.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/anhallen-man-i-trollhattan-haktas
Citera
2013-07-09, 17:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, den var förmodligen avspärrad men avspärringen satt/sitter lite på norr om en gran och jag, som upptäckte platsen först av flashbackarna, såg inte polisbandet. Det är den sannolikaste förklaringen.

Okej, så den kan ha hittats redan på söndagen, men går det att utesluta att den hittades på måndagen?
Citera
2013-07-09, 17:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Id* kanske försökte fly, dörren gick i baklås och GM förvarade henne i hissen i vänta på hjälp.
Och det blev väldigt blodigt i lägenheten?
Citera
2013-07-09, 17:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrie
AJ är hos IF han tror att det kan bli nåt, kör med sitt förförande.. SB ringer, vill lappa ihop det med IF, IF kan tänka sig det när de båda mognat och tagit itu med diverse problem.. AJ börjar snedtända.. Tar telefonen, bråkar med SB genom telefonen.. Avslutar med nu ska ja pussa din son.. IF vill inte att AJ onykter ska närma sig sonen, de börjar bråka, AJ får brytet, slår inte bara en gång, flickstackarn kolar.. Han ringer sina stackars dumma kamrater, kroppen bärs ut, körs iväg, dumpas, bilen bränns.. Nu ska bara kroppen hittas och den fege stackarn sys in!

Ett mycket troligt scenario enligt mig med, som sagt så tror jag inte att det var överlagt utan bara AJ som lackat till och tappat besinningen.
Citera
2013-07-09, 17:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, så den kan ha hittats redan på söndagen, men går det att utesluta att den hittades på måndagen?
När jag skrev i sammanfattningen att bilen hittades på söndagen kollade jag först i media att det är riktigt. Men jag minns inte var jag såg det.
Citera
2013-07-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och det blev väldigt blodigt i lägenheten?

Och där sprack den teorin...
Citera
2013-07-09, 17:25
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
https://maps.google.se/maps?q=Flygf%C3%A4ltsv%C3%A4gen,+Trollh%C3%A4ttan& hl=en&ie=UTF8&ll=58.302815,12.365627&spn=0.054027, 0.181789&sll=58.305624,12.341807&sspn=0.027012,0.0 90895&oq=fl,+Trollh%C3%A4ttan&hnear=Flygf%C3%A4lts v%C3%A4gen&t=m&z=13

Kolla ån som mynnar under Flygfältsvägen, har polisen eller MP gjort någon sök där.
En av två snabbast möjliga vägar till Hunneberg från Thn, mycket vatten i ån nu, körde förbi idag.

Den teorin har jag också suttit och funderat på, vet att det är mycket sly och annan vegetation runt RC-banan och krossbanan i alla fall, har dock inte varit i det området på ett par år, vet dock att det är enskilt och skymt bort där över och får uppfattningen av kartbilden att det är lite "på vägen till" Hunneberg om man inte vill synas allt för mycket.
Citera
2013-07-09, 17:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Den kan mycket väl ha hittats på måndagen. Det talas i tråden om en helikopter som iakttagits över Tore mosse, detta kanske vid middagstid på måndag. Kanske fann man bilen på måndag morgon och skickade då helikoptern dit.
Citera
2013-07-09, 17:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Att en av de anhållna blir häktad för medhjälp till människorov bör ju innebära att polisen är säkra på att I*a levde när hon fick hjälp att lämna lägenheten. Annars borde det väl vara brott mot giftefriden eller liknande ifall hon vore avliden när de flyttat henne från lägenheten?

Vore intressant att veta hur polisen drar slutsatsen att hon levt när hon lämnat lägenheten och var hon i så fall ska ha bragts om livet (för jag förutsätter att hon är död) och då undrar jag också om mordplatsen är där man kanske hittar kroppen?

Quarrel svarar:

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen blev häktad för medhjälp till människorov.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/anhallen-man-i-trollhattan-haktas

Han hade i alla fall inte blivit häktad för brott mot griftefriden då man inte kan bevisa att hon är död, därav människorov i stället. Jag tror inte Polisen tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten, möjligtvis döende och avsvimmade men som sagt antagligen redan död tyvärr.
Senast redigerad av Cocinella 2013-07-09 kl. 17:39.
Citera
2013-07-09, 17:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det betyder ju i så fall att det bör varit två personer närvarande när IF mördades, förutom henne själv då. IF's blod, AJ's blod och någon av de andra två. Har BD och FH kommit dit först efteråt för att hjälpa till att få undan kroppen så är de ju mer än lovligt klantiga i så fall...

Någon av dem, eller båda två, bör alltså ha kommit till lägenheten EFTER att IF pratade med sin pappa i telefon men FÖRE samtalet med PT? Då förutsätter jag att AJ sneat till ordentligt efter bråket med PT, men det är klart att det kan vara något som utlöst vansinnet lite senare...

Det kan också vara så att blodet i trappuppgång och hiss inte är IF´s, utan från 2 andra personer.

Det där ryktet om 3 personers blod i lgh kan stämma fortfarande. Men de lyckades kanske förpacka kroppen tillräckligt bra för att BO:s blod inte skulle hamna utanför lgh.
Citera
2013-07-09, 17:33
Medlem
PwnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
det finns bara tre som vet...
kanske fyra
Citera
2013-07-09, 17:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När jag skrev i sammanfattningen att bilen hittades på söndagen kollade jag först i media att det är riktigt. Men jag minns inte var jag såg det.

Har sökt med ljus och lykta men den enda uppgift som jag hittar är att bilen har blivit uppbränd inom samma dygn som hon försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in