2013-07-09, 16:06
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur mycket blod fanns det i hissen?
Jag har ingen aning och är tveksam till om det ens finns bilder på det mer än hos polisen.
Citat:
Kan den plats stämma in med observationen av bilar, varav en med släp?
Tveksamt. Den som nämnde släpet sa väl att dem kört upp vid Flo Klev eller någonstans där?
Citera
2013-07-09, 16:07
Medlem
Citat:
Kan den plats stämma in med observationen av bilar, varav en med släp?

Ingen aning. Mycket möjligt. Men jag tycker personligen hela den där "släp" historian är väldigt märkligt. Förstår inte varför man vill dra runt på ett släp? Är det för att ha fraktat AJ:s motorcykel på? Kroppen?
Om det nu är kroppen är det så efterblivet det bara kan bli. Varför då bränna bilen om man kört kroppen i släpet? Samt vill man antagligen dra så lite uppmärksamhet till sig som möjligt. En bil som drar runt ett släp mitt i natten drar uppmärksamhet till sig om något.
Citera
2013-07-09, 16:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bilen hittades ju inte på söndagen utan på måndagen, eller minns jag fel, och då kan bilen ha brunnit natten mellan söndag till måndag.

Då kan både bil med kropp mellanlagrats någonstans för att under nästkommande natt dumpas.
Dumpas samtidigt som man enligt uppgifter på sociala media är på roadtrip kanske?
[edit]
Vilken dag/tidpunkt skrevs den uppdateringen på fejjan?
Gränna? Populärt område att dumpa "försvunna" Jönköpingsbor på
Citat:
Misstänkt mordoffer hittat nära Gränna
Kroppen efter en man hittades igår nedgrävd i ett skogsparti .
Allt tyder på att kroppen är den 22-åring polisen letat efter sedan nyårsafton.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10546776.ab
Senast redigerad av Tomato 2013-07-09 kl. 16:21.
Citera
2013-07-09, 16:09
Medlem
Jinx461s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Var i tråden kan man få det bekräftat att det är de nämnda personerna som sitter häktade?
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2240491-bade-31-aringen-och-35-aringen-haktade

Har letat lite i tråden men hittar inte mycket om den 37 åring som skulle blivit anhållen efter att AJ släpptes.
Vem är det? eller är det bara en missuppfattning av ålder?http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/37-aring-anhallen
Senast redigerad av Jinx461 2013-07-09 kl. 16:13.
Citera
2013-07-09, 16:10
Medlem
Har AJ några vänner inom polisen?? mtp dröjsmålet vid anmälan..
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Är FH bror till PH som nämns i tråden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Dom var säkert badkarskompisar hela bunten.

Men enligt tidigare (overifierad) uppgift i tråden ska AJ suttit häktad
vid tidpunkten för moskébranden. Annars hade han säkert varit med
och ställt till lite bus (advokatens ord), han också.
De bodde allihop på Lextorp (stadsdel), gått i skola tillsammans och växt upp ihop.

AJ var delaktig i den mycket uppmärksammade misshandeln av en somalier kort tid innan moskén brann. Han satt därför häktad vid tidpunkten för branden ja. Annars hade han säkerligen varit med och eldat, det kan jag hålla med om.
Citera
2013-07-09, 16:12
Medlem
Citat:
Till höger om trappan är det hissdörren?
Det är hissdörren ja, med en andra hissdörr på andra sidan. Det är alltså ett våningsplan du ser ovanför trappan och inte en mellanlandning mellan våningsplanen. Man går in i hissen på en sida och ut genom den andra när man åker från lägenheten till entréplan.
Citera
2013-07-09, 16:14
Medlem
Den där AJ verkar vara en feg stackare, jag förstår inte varför någon skulle vilja skydda honom om det nu är han som dödat Id? Även förbrytare har väl en hederskodex om inte besitter man väl med en moralisk heder där ingår väl kvinnomisshandel/kvinnomord som en av de lägst stående brottshandlingarna av alla. Vem fan är rädd för AJ? Jag är helt övertygad om att AJ kommer att få sitt straff på de ena eller andra sättet.

Hur fan kan man se upp till en sådan som han?
Citera
2013-07-09, 16:15
Medlem
Maggiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Ang Ullstrumpas inlägg om tidningsbudet. Delas tidningar ut på söndagar i Trollhättan? Jag vet en rad avsevärt större städer som inte har utdelning på söndagar. Inte ens om man har DN/SvD, då får man vänta till måndag. Någon som vet hur det förhåller sig, eller om tidningsbudet tagit fel på dag?

Jag bor på mindre ort och får ändå min tidning på söndagar så det tror jag nog
Citera
2013-07-09, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Har AJ några vänner inom polisen?? mtp dröjsmålet vid anmälan..
Ja, latmaskar.
Citera
2013-07-09, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller
Tack ReimerDenYngre för ditt svar. Jag undrade faktiskt varför folk bara antar att han inte kan ha gjort något "smart". Det kan leda till hemskheter om man bara avskriver hemska människor som korkade.

Så alla som säger att han inte är begåvad på något sätt tycker jag ska lägga fram nån form av bevis för detta. Gillar inte att bara anta saker
Finns många orsaker. Alla bråk han är med i och orsakar.
Bråk är ofta ett resultat i att man inte har talets förmåga.
Sen hans åsikter, nazist sympatör. Need i say more.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in