2013-07-09, 15:58
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kan inte hitta det nu, men har för mig att det var 02:00 eller 02:30.

Det står ingen tid utan bara efter midnatt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

El har det framkommit tid ngn annanstans?
Citera
2013-07-09, 15:59
Medlem
Gavaldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Menar du att det är märkligt att D*ta inte träffat TB? att D*ta inte träffat BO? Att TB inte träffat BO? Eller att D*ta inte träffat TB eller BO? Sorry om jag är trög! Skyller på semestertider

Vi kan även skylla på att jag skrev hela inlägget i nattmössan

TB säger att hon inte träffat I*a sedan 2004, men samtidigt är både I*a och TB nära vän med D*ta. Tycker det är märkligt att dessa tre inte sammanstrålat på nio år. Vilket är off topic iofs, men jag tänker på trovärdigheten hos TB, som inte känns särskilt hög.
Citera
2013-07-09, 15:59
Medlem
Nicke08s avatar
Var i tråden kan man få det bekräftat att det är de nämnda personerna som sitter häktade?
Citera
2013-07-09, 16:00
Medlem
Beatass avatar
Kollar man vittnesmalen mot AJ i senaste domen sa verkar han vara typen som matar och matar in slag.
Citera
2013-07-09, 16:01
Medlem
Någon som arbetar med att få fram häktningsförhandlingarna mot DB/FH?
Citera
2013-07-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hm, igår skrev nån att området redan var genomsökt. Detta efter att en nyreggad medlem tipsade om platsen.

Läs mina tidigare inlägg. Jag skrev om "diabas" eller stenbrottet vilket man nu föredrar redan förra veckan och la även in en bild över området. Säger det jag sa då. Väldigt bra ställe att dumpa någon då man kan köra ner där direkt från vägen med bilen då grinden stått öppen ett längre tag. Kör man ner där så kommer man undan allas blickar och kan jobba relativt ostört.
Citera
2013-07-09, 16:02
Medlem
bagarn29s avatar
Hur mycket blod fanns det i hissen?
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Det behövs bara OTUR för att döda en människa med hemofili (blödarsjuka). Det kan vid ett erkännande alltså bli vållande till annans död istället för mord / dråp. Hjälpare däremot finns inte mycket slingermån för. Griftefridsbrott allt medhjälp till detta samt skyddande av brottsling. Korta straff för hela bunten vid ett ERKÄNNANDE.
Återstår bara att se hur många celler dessa har under topplocket.

Tänkte nog mer på det rent psykiska, inte fysiska. Tror faktiskt inte det är mord utan just dråp och just det du nämner är väl också något som retar mig rent allmänt, det är ju knappt något straff alls för att ha "råkat" döda en annan människa. Men som sagt det är en helt annan debatt.
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Var i tråden kan man få det bekräftat att det är de nämnda personerna som sitter häktade?
Här:
https://www.flashback.org/sp44222674
Citera
2013-07-09, 16:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Läs mina tidigare inlägg. Jag skrev om "diabas" eller stenbrottet vilket man nu föredrar redan förra veckan och la även in en bild över området. Säger det jag sa då. Väldigt bra ställe att dumpa någon då man kan köra ner där direkt från vägen med bilen då grinden stått öppen ett längre tag. Kör man ner där så kommer man undan allas blickar och kan jobba relativt ostört.

Kan den plats stämma in med observationen av bilar, varav en med släp?
Citera
2013-07-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det innebär i så fall, om uppgifterna stämmer, att någon släpade ut hennes kropp, hel eller i delar, efter klockan 06 och före klockan 15. Det förtäljer ingenting om när hon dog, vilket jag utgår från att hon gjorde i lägenheten.

Anledningen till att hon flyttades så sent kan vara att AJ väntade på skjuts alternativ att hon styckades innan de förpackade henne i sopsäckar och släpade henne ut genom porten.

Grannarna ringde väl in vid 12, om jag inte läst helt galet? Så någon gång mellan 01 och 12 har saker skett?
Citera
2013-07-09, 16:05
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Här är bild från trapphuset med blodet:
http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=627

Hmmm, inte sååå mycket blod där? Och inga fotavtryck? Eller har dom (?) lagt ner henne på golvet utanför hissen (som jag gissar ligger till höger) och sedan när dom lyft upp henne har blodet skvätt runt hela trapphuset? Det ser ju iaf inte ut som någon droppande sträng från en säck, eller? Ingen här som är mer insatt i detta?

Eller, om man ska tro på transportstyckning, flera personer med flera säckar som droppat, varav man satt ner någon på golvet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in