2013-07-09, 15:48
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
AJ och de tre som brände ner moskén är alla i samma ålder, och var på den tiden goda vänner och umgicks mycket.

Dom var säkert badkarskompisar hela bunten.

Men enligt tidigare (overifierad) uppgift i tråden ska AJ suttit häktad
vid tidpunkten för moskébranden. Annars hade han säkert varit med
och ställt till lite bus (advokatens ord), han också.
Citera
2013-07-09, 15:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Stämmer det att hon kördes iväg på morgonen / förmiddagen sätter ja hela semesterkassan på att hon kördes till FH, för senare vidaretransport. Han var ju den enda som inte uppenbart var kopplad till försvinnandet.

Bilen hittades ju inte på söndagen utan på måndagen, eller minns jag fel, och då kan bilen ha brunnit natten mellan söndag till måndag.

Då kan både bil med kropp mellanlagrats någonstans för att under nästkommande natt dumpas.
Citera
2013-07-09, 15:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Här är bild från trapphuset med blodet:
http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=627

Till höger om trappan är det hissdörren?

Är det blod på trappstegen också eller är det skiftningar i stenen?
Citera
2013-07-09, 15:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Tycker absolut inte att han ska vara utesluten!
Det är han ju inte, de två häktades för att de skyddar AJ.
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä knappast, det ska nog mycket till för att döda en annan människa och hur tuff TB än må låta så tror jag inte hon är kapabel till det. Å andra sidan AJ tror jag nog kan snäppa till och tappa vett och sans.

Det behövs bara OTUR för att döda en människa med hemofili (blödarsjuka). Det kan vid ett erkännande alltså bli vållande till annans död istället för mord / dråp. Hjälpare däremot finns inte mycket slingermån för. Griftefridsbrott allt medhjälp till detta samt skyddande av brottsling. Korta straff för hela bunten vid ett ERKÄNNANDE.
Återstår bara att se hur många celler dessa har under topplocket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Hur kommer det sig att AJ förekommer i belastningsregistret ca 20 ggr (vill jag minnas) och 3 grova misshandlar mot tjejer men aldrig lyckats (hur påverkad han än varit) att ha ihjäl någon?
Jag tror det beror på att han är en fegis som slår tjejer, men han är ingen mördare.

mvh Besudlaren

Om man slår en annan människa finns alltid risken att slaget kan träffa så illa att den som blir slagen dör.
Det är bara ren tur att detta inte har hänt innan.
Citera
2013-07-09, 15:55
Medlem
Tomatos avatar
Om jag vore AJ, just nu, skulle jag inte känna mig trygg med platsen IF är gömd på. Jag hade omgående försökt slingra mig ur spans klor, och begett mig av för att flytta på kroppen
Citera
2013-07-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bilen hittades ju inte på söndagen utan på måndagen, eller minns jag fel, och då kan bilen ha brunnit natten mellan söndag till måndag.

Då kan både bil med kropp mellanlagrats någonstans för att under nästkommande natt dumpas.

Ja, det är ju väldigt lägligt att DB's bil blivit stulen och utbränd precis i samband med Id@s försvinnande.
Citera
2013-07-09, 15:57
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Till höger om trappan är det hissdörren?

Är det blod på trappstegen också eller är det skiftningar i stenen?
Har inte varit där själv och kollat. Men jag skulle nog med största säkerhet säga att det är hissdörren till höger och om man ser blodspåren går de snett inåt mitten, därav bör det inte vara blod i trappan utan endast skiftningar.

Enligt mina ögon ser det ut som att kroppen har släpats ut ur hissen och på något sätt "lagts tillrätta" innan man har lyft upp kroppen och burit ut den.
Citera
2013-07-09, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om jag vore AJ, just nu, skulle jag inte känna mig trygg med platsen IF är gömd på. Jag hade omgående försökt slingra mig ur spans klor, och begett mig av för att flytta på kroppen

Japp, enda chansen för det är en tidsfråga, kanske timmar, innan golbögarna börjar pladdra och gråta inför förhörsledaren. Nu gäller det att flytta kroppen snabbast möjligast.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, det är ju väldigt lägligt att DB's bil blivit stulen och utbränd precis i samband med Id@s försvinnande.
Just därför kan han misstänkas för att ha med försvinnandet att göra, oavsett vem som är huvudgärningsman.
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är han ju inte, de två häktades för att de skyddar AJ.
Dem pratade om PT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in