2013-07-09, 15:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du kan med fördel, som redan nämnts, sluta att utgå ifrån att helt obekräftade uppgifter är fastslagen sanning. Det är knappast särskilt konstruktivt.
Nu litar jag på källan, hur du väljer att göra är upp till dig.
Citera
2013-07-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Har inte huset brskrivits som 3-vanings?

Kanske jag som missuppfattat...

Det är 3-väningshus med inredd vindsvåning, dvs det finns 1 sån lägenhet i varje trapp.

...intressant det där om tidningsbudet, speciellt som en granne hade hört 3 kraftiga dunsar runt 01.00
Citera
2013-07-09, 15:23
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vadå klistermärke, buden har en bok med lista.
Där jag bor sitter och har det suttit klistermärken med loggan till respektive tidning som det prenumereras på vid brevinkastet.
Citera
Medlem
Liiitens avatar
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2240491-bade-31-aringen-och-35-aringen-haktade

Dessa två lystes bara 5 min efter att AJ släpptes, något säger mig att AJ nu börjar bli lite skitnödig både av anledningen att han ganska uppenbart har lagt någon form av info ang. dessa två på bordet, men även av den anledningen att han nu förmodligen också inser att dessa pojkar kan lägga ihop 1+1, blir nog många soliga somrar till spillo för alla dessa 3 "tuffa" grabbar när allt är klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
P.T är heroinmissbrukare (ja, dom brukar ju vara väldigt stabila...)
kom nyss ut från behandlingshemmet, han har vid flera tillfällen hotat I.F till livet både under och efter deras förhållande samt misshandlat henne tidigare.
Att P.H har något alls med detta att göra tror jag knappast, han kanske inte har det renaste mjölet i påsen men han tyckte väldigt mycket om I.F.

Detta är anmärkningsvärt. Han har väl varit inne på förhör men är han utesluten som MT? Han har ett motiv och ett tillfälle. Jag skulle inte räkna bort honom helt ännu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OK.
Det kan tolkas på olika sätt. Han kanske bara är häktad för skyddande av brottsling, men ändå misstänkt för medhjälp till människrov om än inte häktad för det.

Men enligt Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17104119.ab

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/anhallen-man-i-trollhattan-haktas

"Männen häktas på sannolika skäl för skyddande av brottsling vilket klassas som ett grovt brott.

Tingsrätten i Vänerborg tyckte därmed att bevisningen mot dem höll. De båda var även misstänkta för medhjälp till människorov men det häktades de inte för."

Med detta i hand så är detta alltså mord, inte människorov som gäller ?
Citera
2013-07-09, 15:24
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det finns väl alltid någon i närheten som borde kunna kvista upp och kolla efter klistermärket på brevinkastet. Så får vi veta vilken tidning det är, så löser vi resten.

Vill bara påpeka att avsaknad av klistermärke inte utesluter prenumeration. Har själv prenumererat på diverse morgontidningar genom åren och aldrig haft ett klistermärke för någon av dessa. Har också jobbat som tidningsbud ett flertal år och långt ifrån alla har klistermärke.

Om nån nu skulle följa AristoMaries uppmaning...

EDIT: inte ensam om att påpeka detta tydligen...
Citera
Medlem
Kurridutts avatar
Lyssna på åklagaren: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5586757
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Är det någon som vet om DB har en flickvän, kanske bland personalen på Tre Älgar.
Citera
2013-07-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Du har helt rätt i det du säger! Även jag är osäker på om han var med under moskébranden då jag fattat det som att dom var lite äldre. Vet att nån/några av dom har barn i närmare 20års åldern.
AJ och de tre som brände ner moskén är alla i samma ålder, och var på den tiden goda vänner och umgicks mycket.
Citera
2013-07-09, 15:25
Medlem
skogspromenads avatar
Dum fråga kanske, men hur kan de häktas för skyddande av brottsling när det varken finns GM eller kropp? Har de med blodet och bilen att göra?
Citera
2013-07-09, 15:26
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det innebär i så fall, om uppgifterna stämmer, att någon släpade ut hennes kropp, hel eller i delar, efter klockan 06 och före klockan 15. Det förtäljer ingenting om när hon dog, vilket jag utgår från att hon gjorde i lägenheten.

Anledningen till att hon flyttades så sent kan vara att AJ väntade på skjuts alternativ att hon styckades innan de förpackade henne i sopsäckar och släpade henne ut genom porten.

Har väl inte skrivit något annat heller? Uppgiften var att tidningsbudet varit där mellan 6-6.30 därav min tidsangivelse. Och om de förpackat henne, varför allt blod på golvet i trappen/hissen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in