Citat:
Ursprungligen postat av
Ull-Strumpa
Jag har från en pålitlig källa, via pm, fått reda på att tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30.
H*n åkte hiss till fjärde våningen, då det bor en prenumerant på det våningsplanet och vid den tidpunkten fanns det inget blod i hissen.
Detta är en intressant uppgift förutsatt att den är sann. Det betyder att Id@ fortfarande fanns i sin bostad vid kl.06,30. När påstår TB att AJ ringde henne? Vilken tid har AJ postat på fejjan respektive Instagram på söndagen? Någon som har koll på de inblandades uppdateringar överlag gjorda före- och efter blodfynden?
Jag tror f.ö. att Id@ finns utmed en färdbar väg och ligger mer eller mindre dumpad öppet ute i terrängen. Jag har svårt att se hur tiden skulle ha räckt till med styckning eller nedsänkning i vatten, det krävs en hel del tid i anspråk. Om hon är dumpad tidig morgon har GM haft bråttom att få iväg kroppen före alla människor tar sig ut i skog och mark.
Vore bra om någon kan göra en kronologisk sammanfattning av uppdateringar på sociala medier av alla nämnda i tråden. Oavsett GM har de handlat under en större tidspress och då finns en stor sannolikhet att man begått misstag. Jag tror att polisen kommer att hitta både Id@ och rätt GM vem det än må vara.
Skulle gärna vilja veta vad motivet till detta är, men det kommer väl fram förr eller senare.