2013-07-09, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Lght-numren börjar på 11, 12, 13 och 14.
Entréplanet ska börja med 10, så då finns det fyra våningar över entréplanet. Entréplanet har inga lägenheter. Man kan också se att det finns bara en lgh på plan 4, så det överensstämmer med bilden. Hissens knappar är troligen märkta typ BV, 1, 2, 3 och 4 och för att komma högst upp tryckte tidningsbudet 4 för fjärde våningen, precis som du sa.
Citera
2013-07-09, 14:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Konstigt att det inte varit mer snack om att GM lämnade ett ett litet barn ensam på brottsplatsen.
Extremt okänsligt och kallhamrat.Kanske något att fundera över för dom unga småbarnsmammor som har dessa killar som idoler. Är det sådana förebilder ni vill ha/uppfostra era barn.Nästa gång kan det vara eran tur. så vet ni något,berätta...
Det har diskuterats, men kanske mest för att ingen har hört det ensamma barnet. Bl.a. jag själv har ställt mig undrande till om barnet verkligen varit ensam i lght.

Nu hittades barnet ganska snabbt, men det kunde ha gått riktigt illa om dagarna gått.
Citera
2013-07-09, 14:11
Medlem
Huset har bara 3 våningar!
Citera
2013-07-09, 14:13
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Skoavtryck, hårstrån, sår som lämnat efter sig blod, kläder med blod på, tappade saker i den uppbrända bilen m.m. Får hoppas dem finner något som kan hjälpa dem på vägen till id*.

Ja det känns ju helt osannolikt att inga spår skulle finnas, då det verkar vara ett brott som skett i affekt och inte planerat. Hoppas bara att spåren går att bindas till ev gärningsmän!
Citera
2013-07-09, 14:13
Medlem
panzertaxs avatar
31-åringen häktades.
Nästa förhandling inleds nu.

källa västnytt o ttela
Citera
2013-07-09, 14:14
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Konstigt att det inte varit mer snack om att GM lämnade ett ett litet barn ensam på brottsplatsen.
Extremt okänsligt och kallhamrat.Kanske något att fundera över för dom unga småbarnsmammor som har dessa killar som idoler. Är det sådana förebilder ni vill ha/uppfostra era barn.Nästa gång kan det vara eran tur. så vet ni något,berätta...

Den frågan har jag också ställt mig mer än en gång!
Citera
2013-07-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har från en pålitlig källa, via pm, fått reda på att tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30.
H*n åkte hiss till fjärde våningen, då det bor en prenumerant på det våningsplanet och vid den tidpunkten fanns det inget blod i hissen.

Detta är en intressant uppgift förutsatt att den är sann. Det betyder att Id@ fortfarande fanns i sin bostad vid kl.06,30. När påstår TB att AJ ringde henne? Vilken tid har AJ postat på fejjan respektive Instagram på söndagen? Någon som har koll på de inblandades uppdateringar överlag gjorda före- och efter blodfynden?

Jag tror f.ö. att Id@ finns utmed en färdbar väg och ligger mer eller mindre dumpad öppet ute i terrängen. Jag har svårt att se hur tiden skulle ha räckt till med styckning eller nedsänkning i vatten, det krävs en hel del tid i anspråk. Om hon är dumpad tidig morgon har GM haft bråttom att få iväg kroppen före alla människor tar sig ut i skog och mark.

Vore bra om någon kan göra en kronologisk sammanfattning av uppdateringar på sociala medier av alla nämnda i tråden. Oavsett GM har de handlat under en större tidspress och då finns en stor sannolikhet att man begått misstag. Jag tror att polisen kommer att hitta både Id@ och rätt GM vem det än må vara.

Skulle gärna vilja veta vad motivet till detta är, men det kommer väl fram förr eller senare.
Citera
2013-07-09, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Huset har bara 3 våningar!
Nej alla husen i området har fyra våningar.
http://tinyurl.com/oerop6o
Citera
2013-07-09, 14:16
Medlem
wazladas avatar
Bor i ett hus på 3dje vån..I hissen måste jag trycka på 4an för att komma till vån 3 då källaren räknas som vån 1.Konstigt men kanske samma här?
Citera
2013-07-09, 14:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
31-åringen häktades.
Nästa förhandling inleds nu.

källa västnytt o ttela
Vad jag kan se har inte utslaget kommit ännu?
Citera
2013-07-09, 14:18
Medlem
Quarrels avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/anhallen-man-i-trollhattan-haktas
Citat:
Den ena av de två män som misstänks för delaktighet till kvinnas försvinnande i Trollhättan släpptes vid dagens häktningsförhandling.

[...]

Tingsrätten i Vänerborg tyckte därmed att bevisningen mot honom höll. Han var även misstänkt för medhjälp till människorov.

Häktningsförhandlingen mot den andre mannen som misstänkts för samma sak inleds strax.
Luddig text. Har en av de män som ska häktas idag släppts, eller vad menar de? Det är väl bara en förhandling som är klar, och den mannen häktades.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-09 kl. 14:21.
Citera
2013-07-09, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad jag kan se har inte utslaget kommit ännu?

Kolla rubriken på 1:a sidan. Texten har inte kommit än. 1 pilsner på att 35-åringens sommar blir ganska solfattig också. Bra jobbat ÅK !

http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2240491-misstankte-31-aringen-haktades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in