2013-07-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sannolika till och med så något måste de ju ha, men det bygger förstås på att det är AJ som utfört brottet, vilket det inte har kunnat visa på, ännu.

Eller det kanske finns sådana omständigheter så att åklagaren kan påvisa att de är inblandade, oavsett vem som är huvudgärningsman.
Men vilken feg jävel A.J är låter sina vänner åka dit utan att erkänna är ju bara en tidsfråga tills han åker dit ordentligt lika bra att lägga korten på bordet!!
Citera
2013-07-09, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Just det, DB kan förklara detta med att armbandet låg i bilen, men inte IF:s armband.

Skulle det vara VB:s skulle det vara sensationellt, men man blir som sagt inte förvånad längre.
Jag menar IF, förstås.
Citera
2013-07-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan36
Men vilken feg jävel A.J är låter sina vänner åka dit utan att erkänna är ju bara en tidsfråga tills han åker dit ordentligt lika bra att lägga korten på bordet!!

Ja, fast den här människan är avskummets avskum. Stämmer väl egentligen in på alla inblandade förvisso. Det är ju ingen jättereklam för ens hemtrakter det här....
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas du får rätt, kanske det kommer en förklaring efter häktningsförhandlingarna.

Polisen har redan sagt vad syftet med anhållandet är:
"Vi vill ha vissa reaktioner och det hoppas vi kunna få genom detta nu, säger Urban Svan"
Reaktionerna gav tillräckligt stöd för häktning. Jag ser fram mot FUP läsning om något ½-år. Och di däringa bärsen
Citera
Medlem
Klocka 13 blir intressant denna dag! Förblir de misstänka två kvar bakom lås & bom så har polisen något, då ser det ljusare ut med en lösning av fallet, annars blir det nog tungt innan ev. kropp hittas och det kan ju dröja länge då...
Citera
2013-07-09, 12:07
Medlem
skulle det försvåra för sökhundarna ifall kroppen blivit bränd innan den blivit "nedskottad" / gömd?
ber om ursäkt ifall detta nämnts redan, hoppas nu de kan lösa det här. Ifall nära stående läser: mina tankar går till er, hoppas nu barn och förälder kan finna frid om det är så att hon gått bort och att de kan sätta dit den eller de som begått brott.
Citera
2013-07-09, 12:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Klocka 13 blir intressant denna dag! Förblir de misstänka två kvar bakom lås & bom så har polisen något, då ser det ljusare ut med en lösning av fallet, annars blir det nog tungt innan ev. kropp hittas och det kan ju dröja länge då...
Jag tror att även de inblandade har en övertro på att de inte kan åka fast utan kropp, så de gjort en hel binge misstag. Även människorov belönas ju med fängelsestraff, och då är det ju inget plus att offret är borta
Vad det gäller medhjälpssidan är är nog påföljden densamma, utan kropp som med kropp, i detta fallet.
Jag tror polis och åklagare har full koll på detta fallet, och kommer att pussla ihop en fin bevisning, så småningom
Citera
2013-07-09, 12:10
Medlem
Citat:
Hur kan man veta att det är blod från tre personer när analyserna av proverna tagna från lägenheten inte är klara?

Vad skulle de göra med barnet om de hade eldat upp lägenheten också, det visar i alla fall på att de hade lite barmhärtighet som inte skadade barnet.

En analys tar tid, men att de blodgrupp kan man göra på minuter, hade ny inte biologi i skolan ;-)
Så med andra ord kan de kanske se det på det viset.
Citera
2013-07-09, 12:10
Medlem
ballobass avatar
Herr A.J måste ju följa denna tråd med intresse nu
Citera
2013-07-09, 12:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Nu var det ju inte det som det handlade om, utan att den som frågade om ett tidningsbud kunde sett något blev dumförklarad för sin fråga. Klarlagt är att det är teoretiskt möjligt att ett tidningsbud varit där den aktuella natten/morgonen, så frågan är inte så dum.
Jag bor ca 1.5 km från adressen och har SvD på lördag/söndag och är läskunnig fast jag bor i Thn .

Sen tror jag iofs inte den ställda frågan är så viktig, Polisen har nog rätt bra koll på den typen av händelser av gammal vana.
Visst får du tidningen mycket senare än på vardagarna, eller?
Jag vet att utdelningen på vardagar brukar börja runt 03:00, men sen beror det på var man bor, i början eller slutet av turen.

Rätta mig om jag har fel, men på helgerna skulle jag tro att det ligger ett par timmar senare.
Citera
2013-07-09, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Herr A.J måste ju följa denna tråd med intresse nu

Och SPAN följer AJ

Någon som vet om AJs mc är tagen i beslag ? Det fanns väl skador på den dessutom ?
Citera
2013-07-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
När anhölls resp greps DB?
Han uppdaterade sina album på Facebook i lördags, nån som kan se om han har tagit bort foton?
Han tog bort fotot på den bil, som hittades utbränd..
Samt den statusuppdateringen.. (finns i början av tråden om inte mods. har städat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in