2013-07-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Benteke har lämnat in en transferbegäran. Han gjorde tydligen samma sak när han var hos Genk.
Villa meltdown?
2013-07-08, 23:56
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Villa meltdown?

Bör väl bli minst 25m£ så Villa överlever nog. Vad är källan på att han begärt tranfer?
2013-07-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Bör väl bli minst 25m£ så Villa överlever nog. Vad är källan på att han begärt tranfer?

Man kan inte påstå att engelska klubbarna undervärderar sina spelare. Benteke ~£30M, 'pool vill ha £45M för Suarez. Någon i tråden skrev att Rooney var värderad till £35M..

2013-07-09, 00:13
Bannlyst
Citat:

BBC och Sky. Detta sänker ju såklart övergångssumman så några 25 miljoner pund kommer det inte bli. Tycker det är dålig stil av Benteke att öppet deklarera att han vill lämna. Sätter klubben i en dålig förhandlingsposition som sagt. Hade helst sett att han gett det åtminstone en säsong till för att se om han kan leverera på bestämd basis och inte är en s.k one hit wonder. Är inte helt övertygad ännu. Samtidigt kan man också förstå att han har högre ambitioner.

Skulle inte förvåna mig om Wenger skiter i Higuain och lägger fokus på att landa Benteke istället.
2013-07-09, 00:18
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
BBC och Sky. Detta sänker ju såklart övergångssumman så några 25 miljoner pund kommer det inte bli. Tycker det är dålig stil av Benteke att öppet deklarera att han vill lämna. Sätter klubben i en dålig förhandlingsposition som sagt. Hade helst sett att han gett det åtminstone en säsong till för att se om han kan leverera på bestämd basis och inte är en s.k one hit wonder. Är inte helt övertygad ännu. Samtidigt kan man också förstå att han har högre ambitioner.

Skulle inte förvåna mig om Wenger skiter i Higuain och lägger fokus på att landa Benteke istället.

Det borde han göra. Jag är övertygad sen länge.

Problemet är bara dessa Judas-tendenser, känns som att Arsenal kan klara sig utan fler såna typer.
2013-07-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Man kan inte påstå att engelska klubbarna undervärderar sina spelare. Benteke ~£30M, 'pool vill ha £45M för Suarez. Någon i tråden skrev att Rooney var värderad till £35M..

Benteke håller jag med om men ser inget jättekonstigt i värderingarna av Suarez och Rooney. Fick man £50M för Torres borde man absolut kunna få ungefär samma summa för Suarez i dagsläget.
Rooney däremot kanske man inte kan vänta sig £35M för om han bråkar sig ur klubben och även om han inte hade en kanonsäsong så är han fortfarande en av världens bästa spelare när han är i form.
2013-07-09, 00:30
Bannlyst
Citat:
Det borde han göra. Jag är övertygad sen länge.

Problemet är bara dessa Judas-tendenser, känns som att Arsenal kan klara sig utan fler såna typer.

Själv är jag rent generellt ganska kritisk till spelare som gjort en supersäsong och nu ska gå in till sin andra säsong där man helt plötsligt har andra förväntningar på sig och motståndarnas backar lägger extra fokus på att sätta dig ur spel. Inte alla som klarar att hantera det. Även om Benteke i år har visat att han är en mycket bra spelare så vet man som sagt aldrig hur en spelare hanterar den tuffa andrasäsongen.

Jag känner att Arsenal inte har råd att göra en till "Giroudvärvning" utan måste satsa på någon som bevisat sig på allra högsta nivå under en längre tid. Typ en spelare som Higuain. Får Wenger möjligheten att värva Benteke till ett förmånligt pris så tror jag att han slår till dock. Som du säger så är dessa "svinerier" mot sina klubbar han håller på med inget som är eftertraktat heller direkt.
2013-07-09, 00:51
Medlem
DAGGER-5s avatar
Enligt the guardian så är West Ham intresserade av Stewart Downing

men West Ham måste antagligen betala £8 miljoner om de röda ska släppa yttern.
2013-07-09, 01:08
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
En sak jag funtat på är målvaktsituationen i Real hur kommer det bli? Antar att Iker kommer ta första platsen men hur ska man då göra med López i mitt tycke ( säkert andras också ) är han för bra för att nöta bänk. Hur ska han matchas kommer det bli likt Barcelona ala Pinto där López står alla cupmatcher eller? Han har sagt att han helst stannar i Madrid tills hans karriär är över så flytt är nog inte aktuellt.

Enligt Marca så kommer Real bryta kontraktet med nu tredjemålvakten Adán och låta han gå på fri transfer bland annat så är Valencia klubben Elche intresserade samt Levante.

Lopez känns som det mest uppenbara problemet som Mourinho lämnade efter sig. Det känns som det köpet i huvudsak berodde på den personliga konflikten med Casillas. Nu är Mourinho borta, och Casillas är en av världens bästa målvakter.

Jag tycker Lopez är alldeles för bra för att nöta bänk, men han lär inte utmana om förstaplatsen heller när en normal Casillas (med en normal coach) är obänkbar. Trist om han förstör sin karriär med att sitta bänkad. Det är liksom TV-soffans väg till titlarna, att sitta på första parkett på avbytarbänken och se på när marängerna vinner ligan eller CL.
2013-07-09, 01:21
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Enligt the guardian så är West Ham intresserade av Stewart Downing

men West Ham måste antagligen betala £8 miljoner om de röda ska släppa yttern.

Joe Cole, Andy Carroll..och Downing? Sam Allardyce du är en legend!

Sen hur Liverpool spenderar alla pengar man får in detta fönster är en annan femma. Carroll, Shelvey, Downing, Spearing, Suarez, Reina, Skrtel, Assaidi, Pacheco och Coates kan försvinna denna sommar. Tror max två av dessa blir kvar. Carroll och Shelvey är ju redan borta och Spearing på g till Blackburn.
2013-07-09, 01:37
Medlem
DAGGER-5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Joe Cole, Andy Carroll..och Downing? Sam Allardyce du är en legend!

Sen hur Liverpool spenderar alla pengar man får in detta fönster är en annan femma. Carroll, Shelvey, Downing, Spearing, Suarez, Reina, Skrtel, Assaidi, Pacheco och Coates kan försvinna denna sommar. Tror max två av dessa blir kvar. Carroll och Shelvey är ju redan borta och Spearing på g till Blackburn.
Undrar vilka spelare liverpool kommer att ersätta dom med, har ryktats att liverpool vill värva aly cissokho från valencia
2013-07-09, 11:38
Medlem
Det här börjar ploppa upp på min Twitter-feed. Ingen aning om det är någon skojare eller om det stämmer.
https://pbs.twimg.com/media/BOt-2lECMAAzNu9.png:large

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in