Citat:
Ursprungligen postat av
kratan
Håller med!
Perez sa tydligen i dag i en stor intervju med någon spansk tv station att de skulle vilja behålla Gonzalo och att de inte fått något bud på honom. Han sa också att de inte lagt något bud på någon anfallare samt att Real inte lagt bud på Bale heller.
Det känns mest som show ärligt talat. Jag menar alla stora och seriösa medier både i Spanien och England har gaggat om den där övergången hur länge som helst nu. Higuains agent (och tillika egen far) har uttalat sig i media otaliga gånger om förhandlingar med Arsenal (och Juve). Att det inte skulle ligga någonting i allt det där gör det i så fall till den största blåsningen i historien.
Jag tror det har gått till ungefär såhär: Real har tidigare gått ut med att de vill sälja, Higuain själv vill lämna. Arsenal kommer in i bilden: Real är positiva, man har en värdering som ligger ungefär likvärdigt och Arsenal får tillåtelse att förhandla med spelaren. Nu sitter man i en sits där det i princip var klart för någon vecka sedan. Sedan är det någonting mellan klubbarna som man inte är överens om. Förmodligen vill Real ha mer pengar, ett par miljoner extra. Arsenal gör därför sitt stunt med att köpa Suarez istället för att visa attman inte på något sätt är beroende av Higuain, och Perez kontrar med att babbla om att behålla Higuain, och att man inte fått in något "officiellt" bud, vilket man troligtvis inte heller har fått om olika personer i klubbarna förhandlar och diskuterar sinsemellan.
Personligen är jag ärligt talat så trött på skiten att jag skiter i vad som händer med det där nu.