2013-07-09, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, jag tycker ändå faktiskt att det är lite märkligt, men visst hoppas jag att de kan få dessa häktade för de öppnar upp möjligheter för åklagaren att kunna komma vidare i fallet, i väntan på att analyserna ska bli klara.

Men om de har bevisning, vittnen eller andra starka indicier som påvisar att dessa personer ändå är inblandade i detta brott, även om de inte har det på AJ, så är det mer förståeligt.

Annars hade jag som advokat gått stenhårt på den linjen att åklagaren inte kan påvisa att ett människorov har skett och att åklagaren inte kan påvisa att den person som de påstås ha hjälpt eller skyddat har begått något brott.

Jag förstår din logik, men tänk att det ena inte kan utesluta det andra.
Ingen advokat hjälper ens om man man svarar olika eller fel på frågor om förehavanden kring den aktuella tidpunkten.

Jag sätter ett par kalla bärs på att minst en förnekar eller säger fel om kontakten med AJ, positioner etc. genom teknisk bevisning, mastning. Den andre pga. att den har samröre med den 1:a.

AJ håller käft och kan således inte sättas åt för något...än.

En varm sommar i häktet som sagt, har man sagt A får man säga B.
Citera
2013-07-09, 11:37
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Jag har svårt att tro att man vill åka runt med en (troligtvis) död kropp så länge. Känns mer troligt att göra sig av med bevis snarast möjligt.
Sen tror jag inte riktigt på att de har haft en plan att göra sig av med ett lik om det skulle dyka upp en sådan situation.
Nä, jag tror att allt bara gick åt helvete snett och de inblandade handlat i panik.
Det mesta som talar för det är väl AJ,s statusuppdateringar under nöjestrippen dagarna efter. Helt ovetandes om vad som hänt en god vän, som han tillbringat gårdagen med till sent in på kvällen/natten.

Fast om alt gick åt helvete och panik präglade allt efterarbete, borde man inte funnit kroppen vid det här laget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur fan kan man vara så galet obildad i WT-paradiset Trollhättan att man inte känner till att DN och SvD delas ut alla dagar i veckan.

Ca 75% av DN och SVD:s läsare finns i Stockholm enligt statistik från helåret 2012. Säkert över 90% om man räknar kranskommunerna. Du är riktigt störd om du tror att DN och SVD är någon tidning trollhättebor presumerar på i nämnvärd utsträckning.
Senast redigerad av SVKKK 2013-07-09 kl. 11:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Jag har svårt att tro att man vill åka runt med en (troligtvis) död kropp så länge. Känns mer troligt att göra sig av med bevis snarast möjligt.
Sen tror jag inte riktigt på att de har haft en plan att göra sig av med ett lik om det skulle dyka upp en sådan situation.
Nä, jag tror att allt bara gick åt helvete snett och de inblandade handlat i panik.
Det mesta som talar för det är väl AJ,s statusuppdateringar under nöjestrippen dagarna efter. Helt ovetandes om vad som hänt en god vän, som han tillbringat gårdagen med till sent in på kvällen/natten.
Och den där semestern låter ju helt otrolig. Han skrev ju om ett projekt han höll på med i sin trädgård den aktuella veckan på fb. + att han var sjukskriven 1 månad till
Citera
2013-07-09, 11:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
När anhölls resp greps DB?
Han uppdaterade sina album på Facebook i lördags, nån som kan se om han har tagit bort foton?
Citera
2013-07-09, 11:40
Medlem
lilltoes avatar
Är det någon som vet vilken adress AJ huserar i Jönköping?
Citera
2013-07-09, 11:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag förstår din logik, men tänk att det ena inte kan utesluta det andra.
Ingen advokat hjälper ens om man man svarar olika eller fel på frågor om förehavanden kring den aktuella tidpunkten.

Jag sätter ett par kalla bärs på att minst en förnekar eller säger fel om kontakten med AJ, positioner etc. genom teknisk bevisning, mastning. Den andre pga. att den har samröre med den 1:a.

AJ håller käft och kan således inte sättas åt för något...än.

En varm sommar i häktet som sagt, har man sagt A får man säga B.

Jag hoppas du får rätt, kanske det kommer en förklaring efter häktningsförhandlingarna.
Citera
2013-07-09, 11:43
Medlem
Visst är det anmärkningsvärt att DB var anhållen i sin frånvaro från fredag till söndag innan dom kunde plocka in honom.
Trodde inte att kunde vända sig i sängen engång utan polisen hade koll på honom under rådande omständigheter.
Citera
2013-07-09, 11:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, då är det mer förklarligt för då finns det något som binder dom/någon av dom till brottet och som står av sig själv.

Jag kan tänka mig att det armband man hittade vid bilen tillhör DB.
Nej, det binder inte DB, eftersom bilen redan är bunden till DB. Men om det är IF:s armband, då blir det en annan femma. Då är IF bunden till bilen och DB är bunden till försvinnandet på något sätt.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-09 kl. 11:49.
Citera
2013-07-09, 11:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det ödesdigra misstag Id* gjorde, var att diskutera ett ev. förhållande i framtiden med PT (om det är sant) med AJ närvarande. Det var den ondaste tå du någonsin kan trampa på i förhållande till en psykopat. Det som nyss var en kärleksfull relation, byts i ett ögonblick till hat.

En psykopat kan aldrig acceptera att bli omgången, eller bli nr. 2. Psykopaten ska vinna allt och ständigt stå som nr. 1 i alla lägen, oavsett om denne traktar efter vinsten eller ej. Kan tänka mig att AJ sliter åt sig luren och förklarar vilket tölp och misslyckad person denne PT är. Men i detta läge är redan helvetesportarna öppna på full gavel och någon återvändo finns inte och när Id* diskuterar detta efter samtalet i mobil, briserar bomben.

Detta är ett oplanerat mord, utlösta av några illa valda ord. Så hårfin är relationer med psykopater.
Jag tror inte AJ har det så gott nu, pga de anhållna. Han har helt tappat kontrollen över dessa och de paranoida egenskaper psykopater besitter, stressar fram ologiska händelseförlopp. Omgivningen ska nog akta sig för att umgås med denne nu. AJ misstänker nog att flertal är i maskopi mot honom.
Hu!
Har jag drömt eller stämmer det att IG kan/kunde vara väldigt störig/provocerande. Isf är det riktigt farligt i umgänget med en person som växlar så snabbt som AJ.

Och om mitt minne inte sviktar så har/hade IF också lite bristande självkontroll.
Citera
2013-07-09, 11:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det binder inte DB, eftersom bilen redan är bunden till DB. Men om det är VB:s armband, då blir det en annan femma. Då är VB bunden till bilen och DB är bunden till försvinnandet på något sätt.

Just det, DB kan förklara detta med att armbandet låg i bilen, men inte IF:s armband.

Skulle det vara VB:s skulle det vara sensationellt, men man blir som sagt inte förvånad längre.
Citera
2013-07-09, 11:49
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Ca 75% av DN och SVD:s läsare finns i Stockholm enligt statistik från helåret 2012. Säkert över 90% om man räknar kranskommunerna. Du är riktigt störd om du tror att DN och SVD är någon tidning trollhättebor presumerar på i nämnvärd utsträckning.
Nu var det ju inte det som det handlade om, utan att den som frågade om ett tidningsbud kunde sett något blev dumförklarad för sin fråga. Klarlagt är att det är teoretiskt möjligt att ett tidningsbud varit där den aktuella natten/morgonen, så frågan är inte så dum.
Jag bor ca 1.5 km från adressen och har SvD på lördag/söndag och är läskunnig fast jag bor i Thn .

Sen tror jag iofs inte den ställda frågan är så viktig, Polisen har nog rätt bra koll på den typen av händelser av gammal vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in