2013-07-09, 01:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Vad är det som får dig att tro att jag stöttar Maggifrii?? Jag tar in fakta som jag får ta del utav här sen har jag också en källa som vet saker om maggifrii och det har jag skrivit om i tidigare inlägg. Det enda jag gör är att återberätta min syn på henne, sen är jag öppen för en diskussion.

Det påstod jag aldrig.
Citera
2013-07-09, 01:51
Medlem
MrsLibras avatar
Borde inte skl's analyser av blodet vara klara nu? Eller är det bara så att vi hålls i mörkret?
Citera
2013-07-09, 01:54
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Borde inte skl's analyser av blodet vara klara nu? Eller är det bara så att vi hålls i mörkret?
Klargörs i dagarna.
Nu härnäst väntar häktningsförhandling av den yngre och troligtvis häktningsförhandling av den äldre på onsdag. Denna vecka torde det ramla in en del svar på föremål som SKL har fått.
Citera
2013-07-09, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller
Skriver en sista sak här bara. Mycket pekar på att AJ kan vara psykopatisk, psykopatiska människor är inte sällan intelligenta.

Lycka till med alla teorier, följer med spänning och hopp om att allt detta reds ut snart.

Ja breivik verkar klippsk..
Citera
2013-07-09, 01:59
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Klargörs i dagarna.
Nu härnäst väntar häktningsförhandling av den yngre och troligtvis häktningsförhandling av den äldre på onsdag. Denna vecka torde det ramla in en del svar på föremål som SKL har fått.

Funderat lite på det. Hur kan de begäras häktade gällande skyddande av brottsling om inte ens mtgm sitter häktad? Då finns det ju inte tillräckligt starka bevis än väl, för någotdera..
Citera
2013-07-09, 02:00
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Ja tror inte att man ska underskatta hans intelligens, tvärtom för om han e G.M så e de iskallt och psykopatiskt att lämna ett så litet barn ensamt ;(

Att lämna ett barn ensamt har inget med intelligens att göra eller inte göra, empati och intellekt är två andra områden där man kan sätta frågetecken. I ett stresscenario kan faktiskt även det glömmas. En person som upptäcker att han precis krossat skallen på en person han egentligen tycker om, kanske inte ens tänker på att det finns ett barn i lägenheten.

Sjukt offtopic nu, men det finns intelligenta förövare som har gjort idiotiska brott och det finns idioter som har gjort löjliga brott fast de varit genier. I det här fallet för att vara ontopic så verkar ingen av de inblandade ha målat Mona Lisa direkt. Jag fick tyvärr fördomar av att bara kolla på deras fb-sidor, kallar man sig pajsaren odlar helskägg o sätter kepsen på sne o ser allmänt stenad ut så kan jag bara inte se ett medlemsskap till mensa inom räckhåll. Däremot försöker jag se allt objektivt ändå, kan han vara eller inte vara involverad i detta. Polisen tycks ha en tes som de jobbar utefter iaf.
Citera
2013-07-09, 02:02
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Funderat lite på det. Hur kan de begäras häktade gällande skyddande av brottsling om inte ens mtgm sitter häktad? Då finns det ju inte tillräckligt starka bevis än väl, för någotdera..

Som jag förstod det idag så stod det för F*H att han skulle begäras häktad för medhjälp till människorov, alternativt skyddande av brottsling... dvs man ska i sådana fall ha tecken på att personen inte bara försöker dölja bevis för utredningen utan kanske rentav ha varit delaktig i själva dådet.
Citera
2013-07-09, 02:02
Medlem
Kylklampens avatar
Ingen som kan visa en exakt position på hägnet som nämndes tidigare?
(Tingsgårdens vildsvinshägn)
Citera
2013-07-09, 02:03
Medlem
007trestad skriver att han "hittade" stället vid järnbron när han bytte blöjor. Men han bor för långt bort enligt egen utsago, för att kolla "maskställena". Fine. Men nu skriver hen att hen kollat själv på stället? (Fastän man bor för långt bort?) ngt är fel. Luktar rutten hund...
Citera
2013-07-09, 02:04
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
007trestad skriver att han "hittade" stället vid järnbron när han bytte blöjor. Men han bor för långt bort enligt egen utsago, för att kolla "maskställena". Fine. Men nu skriver hen att hen kollat själv på stället? (Fastän man bor för långt bort?) ngt är fel. Luktar rutten hund...

var iofs flera i tråden innan som skrev att de kollat det stället.
Citera
2013-07-09, 02:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
I början på veckan har det sagts. Jag kan tänka mig att åklagarn hoppas få dom innan FH's häktningsförhandling i morgon.
Citera
2013-07-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Ja tror inte att man ska underskatta hans intelligens, tvärtom för om han e G.M så e de iskallt och psykopatiskt att lämna ett så litet barn ensamt ;(

Ja men håll isär det..iskall e en sak psykopatisk är en annan...barnet i sig bryr han sig troligtvis inte om inte heller offret som sådant ..brottet och uppståndelsen kring brottena är det som får dom att gå i gång...och det är aldrig intelligent.

Intelligens är planering exempelvis inte impuls intelligens är och att vara lugn och fokuserad inte att känna eufori när man begår ett brott..samt att ha ett mål..och det spelar ju ingen roll vilket sorts brott du gör ...

Här snackar vi troligtvis ren och skär tur ..sedan så ger det sig med tiden ..trestad är för litet för sådana här grova brott ..dom blir ratade av folket....samt att det lär ju med stor sannolikhet bli osämja mellan gärningsmännen...och det är inte smart eller intelligent att ha fler gm förövrigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in