Citat:
Ursprungligen postat av
puttessyrra
Ja tror inte att man ska underskatta hans intelligens, tvärtom för om han e G.M så e de iskallt och psykopatiskt att lämna ett så litet barn ensamt ;(
Att lämna ett barn ensamt har inget med intelligens att göra eller inte göra, empati och intellekt är två andra områden där man kan sätta frågetecken. I ett stresscenario kan faktiskt även det glömmas. En person som upptäcker att han precis krossat skallen på en person han egentligen tycker om, kanske inte ens tänker på att det finns ett barn i lägenheten.
Sjukt offtopic nu, men det finns intelligenta förövare som har gjort idiotiska brott och det finns idioter som har gjort löjliga brott fast de varit genier. I det här fallet för att vara ontopic så verkar ingen av de inblandade ha målat Mona Lisa direkt. Jag fick tyvärr fördomar av att bara kolla på deras fb-sidor, kallar man sig pajsaren odlar helskägg o sätter kepsen på sne o ser allmänt stenad ut så kan jag bara inte se ett medlemsskap till mensa inom räckhåll. Däremot försöker jag se allt objektivt ändå, kan han vara eller inte vara involverad i detta. Polisen tycks ha en tes som de jobbar utefter iaf.