Citat:
Ursprungligen postat av
Chew1907
Och sen sitter ni verkligen och diskuterar läktarmatchen beroende på hur det lät på TV:n?
Tja någonstans måste man ju göra bedömningen. Jag kan ju säga att min åsikt knappast är dels objektiv, dels rättvisande. Jag menar, jag är Göteborgare, och jag stod i Blåvitt klacken idag. Tro fan att man hör sig själv mest i ett sånt läge. Och jag personligen utgår från att de flesta som skriver här sitter i en liknande situation. Tror inte det är direkt många som sitter mitt på långsidan, och är objektiv och bedömer läktarinsatser.
Det närmaste vi kommer objektivitet då är just TV bilder, och oberoende supportrar som ser matchen på TV.
Jag kan ju säga som så att spontant så hörde jag väl HeIF klacken... tja, antalet gånger kan räknas på mina fingrar. Betyder det att man höll käft hela matchen? Tje, det kändes så från där jag stod, men jag antar att det inte var så.
Kvällens behållning var för övrigt när HeIF klacken ska svara på vårt "Här är mesta mästarna från Götet" med "En jävla massa sludder"(?)
Det var roligt eftersom den sluddriga skånskan gjorde att man faktiskt inte hörde vad som försökte sjungas. Vi diskuterade länge i bilen på väg hem innan vi till sist kom till slutsatsen att "sludder" nog var det mest troliga. "Svennar", vilket det mest lät som kändes bara väldigt osannolikt.
Sist men inte minst är jag besviken över att mina med klack-besökare inte anammade mina låtar om att "Helsingborg är bara bra på FIFA" och "Snälla sluta filma nu, bönder!" Istället blev det ytterligare en påminnelse om att vi minsann har 18 SM-Guld. Som om inte hela Sverige redan visste det. Kom med något nytt gubbar! Var kreativa.