2013-07-08, 17:28
Medlem
kratans avatar
Skräll att David Villa går till Atletico var nästan bombsäker på att han skulle till de brittiska öarna och Tottenham. Atletico fick en bra ersättare för en bra deal!
2013-07-08, 17:30
Medlem
Bra värvning av Atlético. Även om det nästan var tragiskt att se hur usel Villa var i slutet av säsongen. Trots det så tror jag inte att han är slut som fotbollsspelare, han är "bara" 31 år och har kvalitéer som inte försvinner med åldern.

-

Jag är lite imponerad av Fiorentina. Hittills så står sig nog Gomez, sett till priset som årets värvning. Eller är det någon jag glömmer?
2013-07-08, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Skönt att han inte gick till spurs bara. Känns som att 5,1 mille är en bargain för honom! Gomez transfer till Fiorentina känns spontant som en supervärvning!

Det verkade ju mer eller mindre klart och till det priset borde de ju ha slagit till. Levy vägrar att värva en forward

Gomez är en mycket bra värvning indeed. Flopprisken är inte särskilt stor som jag ser det. Märkligt att inte större klubbar högg till det priset.

Mkhitaryan verkar klar för Dortmund nu. Tror inte att de kommer bli så mycket svagare utan Götze och Lewandowski. De verkar måna om att ersätta med kvalité.
2013-07-08, 17:36
Bannlyst
Mario Gomez, David Villa, Mkhitrayan på samma dag! Den sistnämnde är klar för BVB. Sug på den Liverpool
http://se.sillyseason.com/fotboll/bundesliga/borussia-dortmund/artiklar/officiellt-mkhitaryan-till-dortmund
Nu blir Cavani klar för PSG inatt.
2013-07-08, 17:37
Medlem
Deferos avatar
Varför i helvete ska Juventus försöka värva ännu en anfallare?
Man har redan Llorente och Tevez som solklara startspelare och dessutom bra anfallare på bänken som Vucnic, Giovinco, Matri, Quagliarella.
2013-07-08, 17:49
Moderator
zanteras avatar
Villa till Atletico, intressant. Nu vet jag inte hur intresserade Arsenal eller Spurs var, men med Villa och Gomez klara för klubbar, och Ancelotti som enligt Sky Sports vill ha kvar Higuain så känns det faktiskt som alternativen börjar rinna ut i sanden. Nu kanske Higuain ändå hamnar i Arsenal, men jag blir lite frustrerad som PL-supporter när både Arsenal och Spurs borde förstärka med anfallare, men verkar såsa som bara den, och det händer inte speciellt mycket, och de heta alternativen hamnar i andra klubbar.

Känns som Man United, Arsenal och Spurs varit riktigt sega ut i starten i år. Förvisso är det ju hur man avslutar, men ta er i kragen på transfermarknaden nu!
2013-07-08, 18:00
Medlem
Exakt, onödigt att ens försöka vara positiv. Innerst inne vet vi alla att när säsongen börjar, då är det Giroud som kommer stå där som ordinarie.

"We don't want Higuain to leave. What's more, no-one from Arsenal has come to us and made us any offers at all for him. There are no offers on the table." - Perez
2013-07-08, 18:44
Medlem
FlintWestwoods avatar
så David Villa klar för Atletico, vilket är helt underbart! Och för det priset haha skrattretande, men barca insåg väl att dom har förstört honom så de ville väll va lite snälla.
2013-07-08, 18:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Snacket i våras var ju att gomez och robben förmodligen drar så nu önskar jag gomez all lycka! men hur tror ni det blir med robben?
2013-07-08, 18:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Grymt bra värvning av Fiorentina. Gomez är en fantastisk målskytt.

Jag hoppas att Ancelotti bara säger att han vill behålla Higuain för att inte göra andra klubbar medvetna om att man vill ha bort honom. Det är dags att vi går vidare och säljer honom och Kaka.
2013-07-08, 19:00
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Grymt bra värvning av Fiorentina. Gomez är en fantastisk målskytt.

Jag hoppas att Ancelotti bara säger att han vill behålla Higuain för att inte göra andra klubbar medvetna om att man vill ha bort honom. Det är dags att vi går vidare och säljer honom och Kaka.
Håller med!

Perez sa tydligen i dag i en stor intervju med någon spansk tv station att de skulle vilja behålla Gonzalo och att de inte fått något bud på honom. Han sa också att de inte lagt något bud på någon anfallare samt att Real inte lagt bud på Bale heller.
2013-07-08, 19:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Håller med!

Perez sa tydligen i dag i en stor intervju med någon spansk tv station att de skulle vilja behålla Gonzalo och att de inte fått något bud på honom. Han sa också att de inte lagt något bud på någon anfallare samt att Real inte lagt bud på Bale heller.

Higuain vill inte ens vara kvar så jag förstår inte varför de försöker övertala honom. Mourinho och laget gjorde det förra säsongen men Higuain vill fortfarande gå och den här gången har han ju varit tydlig med det genom sitt uttalande. Det märks även på plan att han vill lämna. Han gnäller ofta på medspelare, motståndare och domare. Varför ska man behålla en sån spelare?

Dessutom är hans facit i CL dålig och även om jag tror det är en mental grej så har vi ingen tid med fler chansningar. Och även om han är en fantastisk målskytt så gör han inte sina lagkamrater bättre på samma sätt som Benzema gör.

Det största problemet är att Benzema och Higuain blir inbytta eller utbytta under nästan varje match. De förtjänar bättre - i synnerhet fransmannen. Higuain behöver en nytändning och vill man ha så mycket som möjligt för honom så är det bäst att sälja honom i år.

Benzema och Morata är fullt tillräckligt. Fransmannen har bra statistik, gör sina lagkamrater klart bättre och presterar i CL. 09/10 var han okej men inte mer än så, 10/11 gjorde han 26 mål och 9 assister på 48 matcher, 11/12 gjorde han 32 mål och 15 assister på 52 matcher och 12/12 gjorde han 21 mål och 18 assister på 50 matcher. Trots detta så hör man skitsnack som att han bara presterat i ett år.

Våra (främsta) brister har vi ordnat genom att köpa in Isco, Carvajal och antagligen också Illarramendi. Så skit i Bale, Suarez o.s.v. och sälj Higuain och Kaka så är vi klara.

Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Abidal klar för Monaco.

De vet hur man värvar åldersstigna backar (Abidal och Carvalho).
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-08 kl. 20:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in