2013-07-08, 22:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
https://maps.google.com/maps?ll=58.289057,12.52023&spn=0.006756,0.022724&t =h&z=16&lci=com.panoramio.all

Om man zoomar in där och följer vägen vid StoreHög, Nydala och Ekbacken så går den till Grästorp, mycket skog passerar man! Har MP vart på den sidan av 44an och sökt?

Där ser man. Har själv suttit i samma tankar som du sedan ett par dagar tillbaka. Den där vägsträckan är lite som Vägen som Gud glömde, och jag skulle absolut ha kört den om jag hade haft ett lik i bagaget, för att sedan dumpa kroppen på ett lämpligt ställe in på en skogsväg, kanske eventuellt återvänt vid ett senare tillfälle för att gräva ner den om tiden varit alltför knapp för det - för GM hade ju en bil att bränna också. Och med tanke på allt blod i trappuppgången måste han ha haft rejält bråttom.

Att dumpa en kropp på Halle- eller Hunneberg skulle jag aldrig ha gjort. Springer för mycket folk där.

Hoppas MP avsätter en dag för den här vägsträckan.
Citera
2013-07-08, 22:29
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
jag påstår inte heller någonting om att TB skulle var skyldig till mord.

MEN, det ÄR märkligt det här med adressfrågan redan i trådens inledning.
Varför skulle TB misstänka den adressen? Hos någon hon inte umgåtts med
sedan 2004.

Fan jag kommer inte ens ihåg exakt vilka adresser mina närmste vänner bor på.
En oroande tanke måste ha gnagt i henne... Varför? var det A.J's samtal som fick
henne att bli orolig?

Jag TROR att TB vet mer än vad hon vill ge sken av.
Ang. det fetade.

Det tror jag med. TB gjorde ett misstag. Hon skulle inte använt samma "nick" här som hon kallade sig på bloggen.
Citera
2013-07-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Ok, skrev om fel vatten, den tjärnen är lika grumlig och varför inte?
Ekelunds Gransjö ligger också nära vägen, om nu bommen vid Nyrud var olåst.

Bommen har stått vidöppen i minst en vecka nu.
Citera
2013-07-08, 22:30
Medlem
Jag vet allt vart man ringer...men jag undrade om de som vet vart dessa finns och som har koll på läget ringt och tipsat. Vore ju bra för polisen att veta vart den bussen osv osv står.
Citera
2013-07-08, 22:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Där ser man. Har själv suttit i samma tankar som du sedan ett par dagar tillbaka. Den där vägsträckan är lite som Vägen som Gud glömde, och jag skulle absolut ha kört den om jag hade haft ett lik i bagaget, för att sedan dumpa kroppen på ett lämpligt ställe in på en skogsväg, kanske eventuellt återvänt vid ett senare tillfälle för att gräva ner den om tiden varit alltför knapp för det - för GM hade ju en bil att bränna också. Och med tanke på allt blod i trappuppgången måste han ha haft rejält bråttom.

Att dumpa en kropp på Halle- eller Hunneberg skulle jag aldrig ha gjort. Springer för mycket folk där.

Kan du rita in exakt vilken vägsträcka ni menar? Printscreen och ett rött streck på vägen som avses räcker.
Citera
2013-07-08, 22:31
Medlem
En sak slog mig, I*a´s pappa sa i en intervju med expressen att han försökt ringa I*a och att det gått fram signaler först men sen var mobilen död. Säg nu att I*a har mobilen på sig som de flesta kvinnor i hennes ålder då borde den väl dött tidigare ifall hon skulle ligga i vatten?

/Z
Citera
2013-07-08, 22:32
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
AJ dömdes aldrig för skottlossningen utan dömdes för olaga hot och 3 månaders fängelse. Jag har även tidigare postat en bild i denna tråd på domstolsbeslutet.

De hade inga bevis för skottlossningen.

Det domstolsbeslutet stämmer inte.Antingen trodde du att ingen skulle kolla datum eller så är du lurad av nån annan.
Citera
2013-07-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Ja, det springer mycket folk där, men bilen stod där...och andra fynd har hittats där. Så frågan är ju hur smarta man har varit, om man har insett att det springer mkt folk däruppe? Eller så har man gömt det så väl att ingen skulle råka ramla över det...
Citera
2013-07-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PwnD
räcker ju med att parkera en bil/buss över det nygrävda hålet

Jag har svårt att tro att de skulle gräva ner något under bussen, då den står väldigt synligt för grannar. Men ingenting är väl omöjligt.
Citera
2013-07-08, 22:35
Medlem
spharxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Det är I*as far och han är känd i hela regionen för att han är väldigt labil och farlig, Morot aka AJ är ingen kraftfull pojk direkt! Så den fajten vinner Clif* lätt.
Har I*a en syster?
Citera
2013-07-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Jag vet allt vart man ringer...men jag undrade om de som vet vart dessa finns och som har koll på läget ringt och tipsat. Vore ju bra för polisen att veta vart den bussen osv osv står.

Någon skrev förut i tråden att han/hon sett polisen lysa med ficklampor i bussen, men visste inte hur noga de kollade på gården.
Citera
2013-07-08, 22:36
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Stod även den andra gamla bilen på gården i fredags?

den har stått där i massa år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in