2013-07-08, 19:13
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Aha, missförstod dig helt. Jag trodde ditt inlägg var mot TB men sett till AJ - ja, men visst. Om han är GM har han alla skäl i världen att skaffa sig alibi genom att uppge sig vara på andra platser, genom att nämna hot under natten, genom att hävda att personer kommit till lägenheten och varit stökiga osv och alla som har hört sådant bör givetvis jämföra det med vad det faktiskt finns bevis för och sedan dra egna slutsatser och gärna kommunicera dessa med polisen.

jag påstår inte heller någonting om att TB skulle var skyldig till mord.

MEN, det ÄR märkligt det här med adressfrågan redan i trådens inledning.
Varför skulle TB misstänka den adressen? Hos någon hon inte umgåtts med
sedan 2004.

Fan jag kommer inte ens ihåg exakt vilka adresser mina närmste vänner bor på.
En oroande tanke måste ha gnagt i henne... Varför? var det A.J's samtal som fick
henne att bli orolig?

Jag TROR att TB vet mer än vad hon vill ge sken av.
Citera
2013-07-08, 19:18
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Tror inte att det är nödvändigt att ge Miggafrii mer utrymme här. Det räcker att konstatera att hon känner de inblandade och har pratat med AJ dagen efter den aktuella händelsen. Kanske vet hon mer eller inte. Men det kvittar hur mycket det än kommer att fiskas om hennes förehavanden mm så är det inget som hon självklart lämnar ut här på fb.
Citera
2013-07-08, 19:19
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag TROR att TB vet mer än vad hon vill ge sken av.
Antingen det eller så har hon bara hört AJs version från förmiddagen och svalt allt snacket med hull och hår och därför inte vet mer/bättre. Om det är som hon säger att hon slaggade hos en kompis på Hjortmossen och har alibi för det så är hon inte misstänkt för något brott, möjligtvis inte mer än skyddande av brottsling (ifall hon fått veta vad som egentligen har skett, vilket absolut inte är säkert).
Citera
2013-07-08, 19:20
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
2013-06-30, 21:36 frågar Miggafrii om blodet på Östra Margaretavägen. I en senare post skriver hon att hon fick den uppgiften via Ttela. Ttela nämner dock inte Östra Margaretavägen förrän 3 juli(3 dagar efter ev. mordet). Den 1:e juli finns dock bild från trappuppgången men det hänvisas endast till en lägenhet på Dannebacken.

Miggafriis egen uppgift om att hur hon fått uppgiften om blodspåren och adressen är därmed falska.

Inlägg 10, före Miggafriis ord om blod nämner just blodspår.
Hon undrar då om det är Östra Margaretavägen - förmodligen på basis av något AJ sagt.
I inlägget direkt efter får hon veta att det står 3b på fotot, hon kan då ha sett på fotot och förstått var.
Citera
2013-07-08, 19:21
Medlem
Skulle dom två som sitter anhållna ,kunna hålla tyst utan att ange vad dom vet , kan GM ha en hållhake på dom ?
Citera
2013-07-08, 19:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Skulle dom två som sitter anhållna ,kunna hålla tyst utan att ange vad dom vet , kan GM ha en hållhake på dom ?

En hållhake är om de själva varit med om att gömma kroppen. Konstigare än så behöver det inte vara.
Citera
2013-07-08, 19:22
Medlem
Citat:
Lägg ned detta spår. Hon har säkerligen blivit tillfrågad om alibi och har fullgott sådant.

Men herregud, får jag inte ens fråga vad personen menar med sitt inlägg?
Värst vad du var stingslig... Jag vill veta vad personen anser - och de har lika stor rätt att ha en teori som du har.
Citera
2013-07-08, 19:24
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Hon undrar då om det är Östra Margaretavägen - förmodligen på basis av något AJ sagt.
I inlägget direkt efter får hon veta att det står 3b på fotot, hon kan då ha sett på fotot och förstått var.
Men nu var det kortet inte på Östra Margaretavägen utan på Bangårdsgatan.
Citera
2013-07-08, 19:25
Medlem
Citat:
I inlägget direkt efter får hon veta att det står
Citat:
3b
på fotot, hon kan då ha sett på fotot och förstått var.

3 b är husrannsakan på Bangårdsgatan hos AJ:s mamma där AJ är skriven.
Citera
2013-07-08, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Läste precis artikeln i AB igen om expojkvännens version. Tänkte göra ett kort utdrag:

Alltså, PT ringer uppenbarligen IF och vill prata strax efter midnatt. (I och med att PT har druckit kanske han vill lätta lite på lite känslor som lätt kommer upp i alkoholpåverkat tillstånd).
Vad man kan utläsa så pratar han lugnt och sansat med IF. Det verkar nästan som att de är överens när man tolkar vad som står i artikeln.
Därefter tar AJ över telefonen och börjar tjafsa emot. Vad dem bråkade om är oklart. Kan ha varit att AJ inte ville att PT och IF skulle komma överens och vara vänner. Hursomhelst...
De tjafsar i ca 10 minuter och sedan avslutar AJ med att han ska pussa på PTs barn och lägger på luren. Vad hände sen? Kan det ha varit så att IF blivit sur på AJ för att hon ville prata ostört med PT och uttrycker att det var jävligt klantigt av honom att göra så, kanske till och med säger åt honom att lämna henne och lägenheten?

Det skulle kunna ha varit en utlösande faktor för att AJ flippat ur totalt. Var det inte någon som nämnde tidigare att AJ tidigare uttryckt sig att det kunde svartna för ögonen på honom ifall "någon vände honom ryggen"?

Nu är det väl visserligen dumt att spekulera i en sådan teori eftersom det inte leder utredningen framåt. Men om AJ fortfarande inte är släppt ur sikte är det väl högst troligt att det finns någon (liknande?) teori som är tillräckligt stark för att kunna binda honom i väntan på kroppen.
Har för mig att det stått att läsa tidigare i tråden att det var IF som hade ringt upp PT, sen kan vi då konstatera att hon levde 00:15... Och att AJ fortfarande var i hennes bostad. Så hur går det med att tidsmässigt datera blodet typ levring eller genom tidningsbud... Ju tajtare tidsfönster desto klurigare för AJ att bortförklara sin närvaro som han dessutom undvikit att tala om när han gick.
Citera
2013-07-08, 19:27
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Har dock inte riktigt fått klart för mig hur det var med FH:s gård... och alla bilar....
Var bor han om inte där? En kort sammanfattning önskas! Kanske något för Quarrell?
Citera
2013-07-08, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Har dock inte riktigt fått klart för mig hur det var med FH:s gård... och alla bilar....
Var bor han om inte där? En kort sammanfattning önskas! Kanske något för Quarrell?
Det finns en sammanfattning länkad från trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in