Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-08, 21:12
Medlem
Hollenriks avatar
Hur stor är egentligen risken att någon granne ser, ringer polisen och de kommer och knackar på? Hur stort allvar tar polisen såna tips på, att nån säger sig "tro" att grannen röker på (de kan ju inte veta att det är cb)?

Kort sagt, har ni åkt fast på detta sätt nån gång eller känner ni någon som har? Själv tar jag mig en jävel där ibland men har börjat bli lite nojig över det på senaste. Dock känner jag ingen som råkat ut för det vad jag vet.
Citera
2013-07-08, 21:19
Medlem
sozues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Hur stor är egentligen risken att någon granne ser, ringer polisen och de kommer och knackar på? Hur stort allvar tar polisen såna tips på, att nån säger sig "tro" att grannen röker på (de kan ju inte veta att det är cb)?

Kort sagt, har ni åkt fast på detta sätt nån gång eller känner ni någon som har? Själv tar jag mig en jävel där ibland men har börjat bli lite nojig över det på senaste. Dock känner jag ingen som råkat ut för det vad jag vet.
Det stinker som fan , förlåt nu om jag hoppar på men är det verkligen så jobbigt att springa upp i skogen och röka på? Jag hade ringt polis och hyresvärd om det var någon jag tycker mindre om som röker på. Ja , polisen tar det på allvar men kanske inte prio 1 om dem får in fler tips!
Citera
2013-07-08, 21:23
Medlem
MaryBells avatar
På et mindre ställe skulle dom nog rycka ut om grannen ringde och dom hadde lite at gjöra, men i en störra stad tror jag inte det.
Citera
2013-07-08, 21:30
Bannlyst
vet ej men en gång när jag var yngre i 15 års åldern rökte jag på en parkbänk
så kom det 3 vuxna i 40 års åldern förbi och sa att dom skulle göra envars ingripande
och tog foto på mig så tog dom jointen ur min hand och släckte den och sa att dom ska ha den
som "bevismaterial" jag var bäng så klart och skrek ut vad fan håller ni på med, sen såg jag att ena av dom satt och prata i troligen i telefonen med polisen så jag började gå därifrån men dom började hålla kvar mig med våld och blev slagen i ansiktet ett par gånger och fick en hund bussad på mig och förlorade medvetandet
blev väckt av polisen när dom anlände och jag var helt blodig, fick åka till stationen för urinprov
och sen skjuts hem fick böter för ringa och prata med soc mina föräldrar frågade om det
fanns ett sätt att få dom som hade "gripit" mig åtalade men polisen sa att dom hadde agerat helt inom lagens ramar. fick höra senare att dessa vuxna som bor i samma område som jag att dom hadde fotograferat och "spionerat" på mig och mina vänner när vi varit och rökt utomhus i området
Citera
2013-07-08, 21:39
Medlem
InkMeBabys avatar
Allt beror på vad man har för sorts grannar, hur mycket koll de har osv. Mina grannar vet mycket väl vad jag röker när jag myser på balkongen men de har bättre saker för sig än att ringa polisen. Däremot har jag hört rykten om att en polisman har flyttat in i huset bredvid, förhoppningsvis har han dåligt luktsinne.
Citera
2013-07-08, 21:39
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEGOLAS98
så kom det 3 vuxna i 40 års åldern förbi och sa att dom skulle göra envars ingripande
och tog foto på mig så tog dom jointen ur min hand och släckte den och sa att dom ska ha den
som "bevismaterial" jag var bäng så klart och skrek ut vad fan håller ni på med, sen såg jag att ena av dom satt och prata i troligen i telefonen med polisen så jag började gå därifrån men dom började hålla kvar mig med våld och blev slagen i ansiktet ett par gånger och fick en hund bussad på mig och förlorade medvetandet
blev väckt av polisen när dom anlände och jag var helt blodig, fick åka till stationen för urinprov
och sen skjuts hem fick böter för ringa och prata med soc mina föräldrar frågade om det
fanns ett sätt att få dom som hade "gripit" mig åtalade men polisen sa att dom hadde agerat helt inom lagens ramar. fick höra senare att dessa vuxna som bor i samma område som jag att dom hadde fotograferat och "spionerat" på mig och mina vänner när vi varit och rökt utomhus i området

OMG vilka rövhål det finns ute i samhället....
Citera
2013-07-08, 21:48
Medlem
Hollenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
OMG vilka rövhål det finns ute i samhället....
Eller hur, tre duktiga paragrafryttare som säkert super sig dyng varenda helg misshandlar och håller fast en grabb som begår det oförlåtliga brottet att röka på. Om historian nu är sann.
Citera
2013-07-08, 21:49
Medlem
Kör man med pipa eller secret agents så borde det nog gå bra. Har självt rökt en del jollar på balkongen och är fortfarande ostraffad!
Citera
2013-07-08, 21:56
Medlem
Hollenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Kör man med pipa eller secret agents så borde det nog gå bra. Har självt rökt en del jollar på balkongen och är fortfarande ostraffad!
Ja, sitter man ett gäng polare och passar en bong är det ju rätt uppenbart vad det är för nåt.
Nejdå men det är vanliga joints jag har kört där, ibland själv och ibland med polare.
Citera
2013-07-08, 22:02
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEGOLAS98

Vilka jävla no lifer.
Citera
2013-07-08, 22:04
Medlem
akvifers avatar
Ja folk åker ständigt fast pga att de röker på sina egna balkonger!

Jag har säkert 10 i min gamla rökarkrets som fått husrannsakan pga av detta.

Varför ta risken? Gå ut om du vill vara utomhus eller så röker du inne med stängda dörrar och fönster. Det är det säkraste alternativet by faaar, alltså inne i ditt sovrum/vardagsrum eller whatever.

Och öppna INTE fönster eller balkong om du röker inomhus!!
Citera
2013-07-08, 22:11
Medlem
Bor man i en port med bra relation till grannarna så är det nog lugnt. Har man tidigare stört grannar med att leva rövare, hög musik eller har haft fester så kanske någon tar tillfället i akt och kanske ringer polisen eller hyresvärden och klagar.

Nu på sommaren har ju dock dom flesta sina balkonger eller fönster öppna, så lukten känner dom nog garanterat. Gör man det ibland retar det nog inte gallfeber på så många, men sker det dagligen får nog folk nog.

Nåja, dum chansning om man vill förbli ostraffad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in