Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1set
Jag har en stabil inkomst samt så åkte jag för innehav också men bara för runt 3g. Sjukt? Ja. Jag satt hemma själv en lördagkväll och rökte i avkopplingssyfte. Misstaget jag gjorde var att röka på balkongen som sagt.

Ni som säger att det är lugnt pga erfarenhet, är inte det lite som att säga att det är lugnt att köra för fort också? Jag menar, av erfarenhet så har ni inte åkt dit. Därför ska ni sluta noja när ni trycker gasen i botten. Eller är jag helt fel ute?

haha det är ett helt normalt beteende, men sedan så händer det!
Ligger i den mänskliga instinkten. Precis som djur börjar vänja sig vid risker dom också.

Du ska alltid vara precis lika nojig att ta den vid balkongen som du var första gången du gjorde det. Jag kände själv hur jag började gå ut mer och mer på balkongen.

Först så hade man dörren typ 10 cm öppen och tog spliffen där igenom klockan 1 på natten, sedan 20 cm, sedan 30, sedan helt öppen. Tillslut införskaffar man sig en stol, sen en dyna, sedan börjar du röka där när det är full aktivitet ute med strålande sol klockan 2 på dagen. På en stoljävel...med dyna....
Så jävla dumt, gör inte detta längre dock. Har inte åkt fast, men jag tror att jag kommer att göra det om jag fortsätter.

EDIT: Blir såklart någon på natten, på balkongen.
Senast redigerad av kaama 2013-07-15 kl. 20:37.
Citera
2013-07-16, 23:55
Medlem
Convicteds avatar
Röker ofta på balkongen och har inte torskat ännu. Onödigt att nojja bara..
Citera
2013-07-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
haha det är ett helt normalt beteende, men sedan så händer det!
Ligger i den mänskliga instinkten. Precis som djur börjar vänja sig vid risker dom också.

Du ska alltid vara precis lika nojig att ta den vid balkongen som du var första gången du gjorde det. Jag kände själv hur jag började gå ut mer och mer på balkongen.

Först så hade man dörren typ 10 cm öppen och tog spliffen där igenom klockan 1 på natten, sedan 20 cm, sedan 30, sedan helt öppen. Tillslut införskaffar man sig en stol, sen en dyna, sedan börjar du röka där när det är full aktivitet ute med strålande sol klockan 2 på dagen. På en stoljävel...med dyna....
Så jävla dumt, gör inte detta längre dock. Har inte åkt fast, men jag tror att jag kommer att göra det om jag fortsätter.

EDIT: Blir såklart någon på natten, på balkongen.
Haha underbar läsning, känner igen mig så väl haha men men, man blir ju rätt lätt inrökt så att säga så klart man ska vara lika försiktig som första gången men ändå sitter jag här i mitt täcke, på en stol med dyna och fötterna på bordet o röker bong hahah, dock så är det ju natt så rätt lugnt
Ursäkta för offtopic och knasig stavning, flummar på rätt bra nu haha
Citera
2013-07-17, 02:18
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Har rökt mycket på balkongen och balkonger men enligt mig handlar det mycket om tidpunkten. Jag
röker tex inte mitt på den ljusa dagen när folk är som aktivast.

Men jag var ganska dum och vart upptäckt när jag flyttade in i en studentkorridår med 7 andra grannar. Första helgen stängde jag min dörr och rökte på som ett jävla ånglok. När spliffen väl va klar och jag låg halvt död, hörde jag grannars viskningar utanför dörren. De diskuterade vilt om jag var en bra person till en farlig knarkare, men det slutade med att de knacka på och vi hämta in all alkohol med. Kvällen slutade med skrattattacker och annat gött.

Men baka annars bara, eller fixa en vaporiser.
Citera
2013-07-17, 02:49
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Röker ofta på balkongen och har inte torskat ännu. Onödigt att nojja bara..

Det är det som oftast gör att man blir busted.. man tittar runt som en tjackis och tjuv-röker ser det ju ut som, fast man är vuxen. Hoppas jag!
Citera
2013-09-18, 21:52
Bannlyst
Bara för att man bor i ett ghettoområde är det ingen garanti på att någon granne inte ringer polisen! Jag bor i en förort och vi har en granne som håller koll och har tidigare ringt polisen när en kille här rökte på gården. Det säkraste är att röka i badrummet!
Citera
2013-09-19, 03:56
Medlem
Frostflakess avatar
Röker på min balkong varje dag, och då har jag grannens balkong ca 1 meter ifrån mig.
Sluta nojja så mycket så ska du se att du upplever ett helt annat avslappnande rus.
Citera
2013-09-19, 03:59
Medlem
DirtyNorths avatar
Röker på balkongen nu fast bor på landet så ingen känner lukten så folk kan bara se att jag röker (hink)
Men röker ute på altanen under dagtid
Citera
2013-10-09, 21:03
Medlem
Tror ni att det är lungnare att röka i studenthus?
Citera
2013-10-09, 21:10
Medlem
Fyfan vad dumma ni är....

såklart så spelar det roll vilka grannar ni har.
Citera
2013-10-09, 21:11
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymeasylum
Tror ni att det är lungnare att röka i studenthus?

Eftersom det är bland ungdomar som "stödet" för cannabis är som störst, och främst då högskoleutbildade. Så det är nog lugnare iaf
Citera
2013-10-09, 21:39
Medlem
lehirals avatar
Luktar det om man är på våningen högst upp? Tänkte använda bongen vid dörröppningen, fast kanske ser lite dumt ut om det kommer ut rök men dom ser ingen, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in