2013-07-08, 20:51
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det räcker. - WhiteAce är mt:s stora idol och auktoritet, och denne commander finns t o m inlagd på mt:s facebook (juni 2012):
https://anonfiles.com/file/6d1ba6a4807b3e8996b95f253dd00adb

Vi får hoppas att förhörsledarna är intresserade av religion; roten till allt ont...

Utan att springa iväg med "analyserna" av KJ´s psyke, kan man då få ett slags svar på varför den kristne KJ dels var med i en somalisk/muslimsk krigargrupp på facebook, samt skrev något om Jihad. (18/1-13). Han trodde att han infiltrerade dem...
Citera
2013-07-08, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ja, det är möjligt att du har rätt, men min sagofigur kan kopplas till offrets blod - och det brukar inte sagofigurerna kunna. Visserligen kan en ondsint häxa ha planterat blodet, men sådana sagor är inte så vanliga; jag kan på rak arm inte komma på någon. - Härtill har jag en stark känsla (som ej heller behöver stämma överens med verkligheten) att man har mer än offrets blod på kopplingssidan.

Det finns säkerligen inga ondsinta häxor i denna historia heller.

Men vad jag ifrågasätter är varför en person måste vara på ett speciellt sätt och varför
man måste hitta på diagnoser eller förstärka historier för att KJ skall passa in.
Har KJ gjort detta så hittar man nog inte svaren med att skapa ett mänskligt rovdjur,
för vad säger att inte "vanliga människor" kan döda?
Citera
2013-07-08, 21:18
Medlem
sätter min vänstra tumme på att 22:åringen är oskyldig.... mina misstankar riktas mot människor från afrika som befinner sig i boden i väntan på asylförfarandet eller liknande.... å nu tänker alla säkert "rasistjävel".... nja inte mer smygrasist än någon annan :-)

anledningen till mina åsikter är förfarandet stympandet och den mentala påfrestningen det skulle innebära att sitta i förhör på förhör å bara neka utan att göra något avslöjjande.... nä.... inte ens en psykopat fixar det allra minst en 22:åring aja.... säg en flykting som själv varit med å viftat med machete nere i exempelvis afrika i nått uppror kanske som barnsoldat.... denne är gode kapabel till stympningar mm hur var kroppen sedan placerad finns det någon religiös rit där man placerar delarna på ett speciellt sätt... hur var de nu placerade :O

tror 22:åringen kommer få ett fett skadestånd innan detta är över :-)
Citera
2013-07-08, 21:31
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajdz0r
sätter min vänstra tumme på att 22:åringen är oskyldig.... mina misstankar riktas mot människor från afrika som befinner sig i boden i väntan på asylförfarandet eller liknande.... å nu tänker alla säkert "rasistjävel".... nja inte mer smygrasist än någon annan :-)

anledningen till mina åsikter är förfarandet stympandet och den mentala påfrestningen det skulle innebära att sitta i förhör på förhör å bara neka utan att göra något avslöjjande.... nä.... inte ens en psykopat fixar det allra minst en 22:åring aja.... säg en flykting som själv varit med å viftat med machete nere i exempelvis afrika i nått uppror kanske som barnsoldat.... denne är gode kapabel till stympningar mm hur var kroppen sedan placerad finns det någon religiös rit där man placerar delarna på ett speciellt sätt... hur var de nu placerade :O

tror 22:åringen kommer få ett fett skadestånd innan detta är över :-)

Men blodet i KJ´s bil då? Och det andra beviset, som antagligen fanns i hans lght. ?

Om ngn intresserad, här finns massa videos från Berget 10:
http://www.veengle.com/s/Berget+10/10.html
Citera
2013-07-08, 21:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Men vad jag ifrågasätter är varför en person måste vara på ett speciellt sätt och varför
man måste hitta på diagnoser eller förstärka historier för att KJ skall passa in.
Har KJ gjort detta så hittar man nog inte svaren med att skapa ett mänskligt rovdjur,
Nej, det är väl snarare att man vill försöka hitta olika egenskaper och bevekelsegrunder hos en misstänkt person för att kunna förstå varför just den personen har begått just det brottet; i det här fallet ett styckmord.. - Håller med om att s k vanliga människor (ett vitt begrepp...) kan döda av en rad olika anledningar: i självförsvar, av ekonomisk vinning, pga någon fanatisk tro, av ren lust, i fyllan och villan, osv. Det finns inga mallar för ett mord; alla mord är unika och skiljer sig åt betr. såväl mördare som offer och utlösande faktor.
Citera
2013-07-08, 21:41
Medlem
Vanligaste mordet man - kvinna är misshandel som går snett, dvs våld i nära relation.
Den farligaste fasen är då kvinnan gör slut eller flyttar.
Kan det varit så i detta fall? Tror mer på något som detta än att mtGM inspirerats av ett annat mord.
Brott brukar ofta ha mer naturliga orsaker och de flesta är inte så spännande som man tror :/

VB skrev ^^ samt studera så jag tror inte det fanns tankar på att göra slut, men om KJ är GM så bör det ha hänt ngt som ledde till detta mord. I KJ:s FB ngn dag efter nyår så skrev han att han skulle ringa ngn speciell och det svarade både VB och en annan tjej på.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-08 kl. 21:53.
Citera
2013-07-08, 21:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Joodå, det kan de visst och mord begångna av "vanliga" människor är alltjämt det numerära flertalet. Men det här mordet var inte utfört av "vanliga" människor, mordet på Vatchareeya Bangsuan hade en signatur som ännu så länge är ovanlig i Sverige men som jag tror kommer att bli allt vanligare i framtiden. För att stämma i bäcken så gott det går är det därför synnerligen viktigt att det här styckmordet klaras upp och att förövarna döms till fängelse och inte till vård med utsikt att bli försöksutskrivna efter några års "behandling".
Citera
2013-07-08, 21:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det som står i tidningarna saknar tillräcklig substans att ta uppgifter på allvar, tidningsuppgifter får man ta för vad det är, dvs förmedlade påståenden och rykten. Har förhållandet inte bekräftats av Vatchareeya på hennes fejja lutar det åt att relationen var av KK-karaktär och inget fast förhållande i vedertagen mening.
VB kallade mt "älskling" en gång på facebook under någon sommarmånad 2010.

Det kan här tilläggas att det allra första som mt tog bort från sin facebook (första rensningsomgången) var allt som hänt under 2010; således även de replikväxlingar som fanns mellan mt:s kompisar och VB i samband med att mt erbjudit sina tjänster som bilchaufför. VB skojade med någon kompis och tyckte att denne kunde betala för att bli skjutsad, varpå en annan kompis frågade mt om VB på något sätt trodde att hon var mt:s förmyndare. VB menade att mt var för snäll (och underförstått att han utnyttjades). - Mt hade ingenting att tillföra den diskussionen.
Citera
2013-07-08, 21:57
Medlem
Citat:
VB kallade mt "älskling" en gång på facebook under någon sommarmånad 2010.

Det kan här tilläggas att det allra första som mt tog bort från sin facebook (första rensningsomgången) var allt som hänt under 2010; således även de replikväxlingar som fanns mellan mt:s kompisar och VB i samband med att mt erbjudit sina tjänster som bilchaufför. VB skojade med någon kompis och tyckte att denne kunde betala för att bli skjutsad, varpå en annan kompis frågade mt om VB på något sätt trodde att hon var mt:s förmyndare. VB menade att mt var för snäll (och underförstått att han utnyttjades). - Mt hade ingenting att tillföra den diskussionen.
Intressant att allt det raderades. Som sagt minns att FB var ganska nedbantad.
Om KJ sörjde VB ( och inte har ngt med mordet att göra) så borde han väl i första hand velat ha kvar minnen av henne...eller?
Nu blev det mer som om hon skulle raderas!
Citera
2013-07-08, 21:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var han som var från Nederländerna och som också fanns på mtGM:s Facebook

Då går det att identifiera holländaren och kontrollera om han varit inbokad på något flyg till Sverige (Kallax ?) under den aktuella tiden.
Citera
2013-07-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag har lyssnat på klippet du länkar till, inte ett ljud om att gärningsmannen är gripen.

Citat:
Ursprungligen postat av emptyheart
Har lyssnat på talet 4 ggr men inte kunnat uppfatta att han säger nått om att gärningsmannen är gripen. Hur många minuter, sekunder in i talet säger han så?

Ooops.
Har lyssnat på detta klipp så många gånger och förundrats över vilket "Wacko" till kommunalråd som styr i Boden. Länkade därför klippet utan att lyssna på det än en gång en gång.

Men ni får tro mina ord, det är redigerat.
Varför? Ja det får ni ta med NSD.
Citera
2013-07-08, 22:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Utan att springa iväg med "analyserna" av KJ´s psyke, kan man då få ett slags svar på varför den kristne KJ dels var med i en somalisk/muslimsk krigargrupp på facebook, samt skrev något om Jihad. (18/1-13). Han trodde att han infiltrerade dem...
Man kanske också kan få svar på varför den kristne helnykteristen som alltid ställde upp och körde spritförgiftade vänner till akuten publicerade bilder på supande, namngivna personer, närbild på en stor flaska med 60%-ig Absinthe, osv.

När mt:s världsåskådning blandas med AF:s alias WhiteAces hårdnackade gammaltestamentliga gudstro inkluderat Predikaren och stridslystna airsoftmanövrer kanske en helt ny och aldrig tidigare skådad vishetslära träder fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in