2013-07-08, 21:00
Medlem
Shunen91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Varför är denna tråden inte längre bland toppnyheter? Det är fan 5000 posts liksom

Antagligen för det nästan enbart tjatas om den förbannade sjön B*bb* fick bottennapp på ..
Citera
2013-07-08, 21:00
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
A.J började hon hänga med 2010, så tre år stämmer bra där. Hur det är med D.B vet jag inte, men möjligt att han kom före A.J då T.B blev grisknullad av D.B på den tiden.

Kan vi försöka hålla detta forum lite rumsrent. Det är försvinnandet av en mamma vi fokuserar på och inte de ev inblandades privatliv. TB och DB har enligt bloggen haft en relation och det räcker väl så.
Citera
2013-07-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Lås in honom och kasta bort nyckeln. Samhället borde skyddas från den här typen av totalskruvade kräk utan empati eller ens vanligt vett!!!! Å snälla soc, agera, ta hand om TBs barn innan det är försent, de befinner sig i en mycket ohälsosam miljö!!!
Men snälla vi kan inte sitta och döma hur hon e som mamma.
Citera
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Jo, Missing People har letat på flera andra ställen än Hunneberg redan.

Men...man ska komma ihåg också att MP inte är proffs, och kan missa saker. Vet inte hur noggranna polisen är, men jag var förvånad över att MP inte var mer nogranna när man ändå var ute och letade. Grovletade, skulle jag vilja säga.
Och vissa var fokuserade på att hitta en hel kropp, inte på att titta på allt möjligt.
Men det är det bästa som går att göra. Många är helt nya, amatörer på att vara ute i naturen till och med.

Det jag undrar mest är HUR man ska gå till väga för att hitta nya platser att leta på. Har ni några tankar om det?
Vettigast är väl trots allt att hålla sig till området kring brottsplatsen och där bilen hittades, åtminstone till man vet nåt annat. Det jag reagerade på här, är ju alla spekulationer på grymt lös grund om alla möjliga andra ställen. Spekulationerna m h a medium är ju bara för mycket!
Citera
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Är det bekräftat att DB äger en grävmaskin eller är den på bild lånad/hyrd? För vad skulle vara bättre än att gräva ner en kropp i backen än att försöka dumpa i någon sjö där risken finns att den flyter upp... tillgång till kärra verkar ju också finnas, så kroppen kan ju vara var som helst... Hyrs det ut kärror (alternativt grävmaskin) på Tre Älgar?

Nej men hans arbetgivare äger.....
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Kom ihåg att tomma lador skramlar mest inte är ett helt dumt ordspråk.

Det är inte direkt nytt att använda media som ett sätt att försöka påverka polisens utredning, t.ex. genom att förutom i förhör ta media till hjälp för att påskina att man är oskyldig och försöka rikta misstankarna någon annanstans. I tron om att det ska stärka det man har ljugit ihop om i förhör.

Detsamma gäller sociala medier givetvis - och flashback.

Om jag varit någon som vetat något känsligt i frågan, blivit intagen på förhör och sedan upptäckt att folk på nätet grävt sanningen på spåren, så hade jag också loggat in och försökt avskriva mig från fokuset. Andra väljer att enbart nyttja en kvällstidning till sin hjälp.
Citera
2013-07-08, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det lär ju inte hända ändå om hon är oskyldig, AJ kan peka åt vilket håll han vill för bevisen kommer ju ändå att visa sanningen till slut.

Tror inte Polisen glömt honom, speciellt inte när de plockar in hans polare en efter en.
AJ är på inget sätt avförd, som migga försöker ge en bild av verkar det som.
Men det fanns inte tillräckligt för att häkta honom.
FEM minuter efter att AJ släpptes av tingsrätt så anhölls DB i sin frånvaro.
Lustigt om dom inte skulle ha något med det här att göra.
Äckliga spån som smutsar ner mitt land.
Citera
2013-07-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunen91
Om du läser hennes tidigare inlägg här på Fb hur hon uttrycker sig angående I*a så verkar hon ju mer eller mindre inte bry sig ett dugg..

Det är i allafall så jag tolkar det!

TB är "god vän" med AJ, det säger väl allt. Med största sannolikhet ha TB liknande personlighet som AJ, åt det empatistörda och psykopatiska hållet. Psykopater brukar gilla varandra och jag skulle inte bli förvånad om dessa två gifter sig framöver. På sin blogg skrev TB om att hon mådde extra bra och i samband med det berättade hon att hon suttit på rättegång och stöttat en kriminell gangster. I det läget mådde hon alltså extra bra! Tidigare i tråden idag skröt hon om att hennes liv var så fantastiskt spännande, det gjorde hon i samma andetag som hon diskuterade att IF var mördad och att hon var så fin vän med AJ. Detta säger väl allt?!
Citera
2013-07-08, 21:05
Medlem
Tja, helt färsk här på flashback har dock följt fallet från start.
En tanke slog mig, GM ringer till någon vän i Grästorp och ber honom komma med bil och plocka upp honom i Thn, lastar in BO in i bil och åker iväg. Dem måste göra sig av med BO och bil+skaffa en bil till. GM har druckit så dem blandar in en till "vän", dumt att bli stoppad för rattfylla. Åker tillbaka mot Grästorp för hämta bil, men jag skulle svängt av vid Norra Björke och kört på grusvägen ( Kabelvägen) till Grästorp, urskog! Vägen kommer in i Grästorp. Med avställd bil, perfekt. Dumpa BO i skogen och sedan hämta bil och upp till Hunneberg och elda upp bevisen på andra sidan 44,47 an.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Är det bekräftat att DB äger en grävmaskin eller är den på bild lånad/hyrd? För vad skulle vara bättre än att gräva ner en kropp i backen än att försöka dumpa i någon sjö där risken finns att den flyter upp... tillgång till kärra verkar ju också finnas, så kroppen kan ju vara var som helst... Hyrs det ut kärror (alternativt grävmaskin) på Tre Älgar?

Jag har fått uppgift att ägaren till Tre älgar äger denna minigrävare och att DB har tillgång till den.
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Är du säker på detta? En som miggsmiggs i bloggen kallar lillasyster (kallar sig även moster till denna tjejs barn) är lik D*t* och hon har låst/stängt ner sin Facebook någon av de sista dagarna.
Vad heter D*t*s barn?
Är denna tjej mer inblandad än vad någon har trott tidigare?
Fråga miggafrii om hon är syster med d*ta är tämligen säker på att hon inte är det. Vad jag vet har d*ita bara en dotter vars namn jag inte nämner, då barn inte ska figurera här mer än nödvändigt.
Citera
2013-07-08, 21:06
Medlem
Shunen91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
TB är "god vän" med AJ, det säger väl allt. Med största sannolikhet ha TB liknande personlighet som AJ, åt det empatistörda och psykopatiska hållet. Psykopater brukar gilla varandra och jag skulle inte bli förvånad om dessa två gifter sig framöver. På sin blogg skrev TB om att hon mådde extra bra och i samband med det berättade hon att hon suttit på rättegång och stöttat en kriminell gangster. I det läget mådde hon alltså extra bra! Tidigare i tråden idag skröt hon om att hennes liv var så fantastiskt spännande, det gjorde hon i samma andetag som hon diskuterade att IF var mördad och att hon var så fin vän med AJ. Detta säger väl allt?!

Du har fattat mig helt korrekt.. Men jag vill inte vara en som anklagar men det ligger en hund begraven.. Man vet något och så var det med de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in