2013-07-08, 19:29
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har för mig att det stått att läsa tidigare i tråden att det var IF som hade ringt upp PT, sen kan vi då konstatera att hon levde 00:15... Och att AJ fortfarande var i hennes bostad. Så hur går det med att tidsmässigt datera blodet typ levring eller genom tidningsbud... Ju tajtare tidsfönster desto klurigare för AJ att bortförklara sin närvaro som han dessutom undvikit att tala om när han gick.
Är det bekräftade uppgifter? Enda versionen jag fått höra var att PT ringde upp IF och började hota henne osv. Då jag inte tror på hoten så lät jag bara teorin om att han ringt henne ligga kvar.
Citera
2013-07-08, 19:32
Medlem
Är det möjligtvis DB Och FH som nu är häktade?
Citera
2013-07-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Okej, tack.

Med andra ord, om vi ska tro på MrsMigga så festade hon i Trollhättan på lördag kväll/natt och sov över hos en kompis i Hjortmossen. Sen vaknade hon, åkte hem med en kompis i bil, skrev sitt sista blogginlägg nedbäddad i sängen och sov ännu mer inte långt efter att hon vaknat?

Då kan vi nog konstatera att den där KayserBill, eller vad nicket nu var, inte är PA som påstod att TB åkte hem direkt efter O'learys och att hon inte sov hos honom. Vore ju konstigt om dem inte ens hade sällskap med tanke på att PA bor i Hjortmossen själv (väldigt nära där TB beskrev att hon hade åkt ifrån med bil).

En liten fråga? migga festade och sov på hjortmossen? Där bor ju Sa*a Di**a? Som för tillfället var ovän med Id*? Hur mycket är det kollat där? Kan de ha suttit hos Sa*a och retat upp varandra för att sedan hamna hos Id*?
Citera
2013-07-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Exakt!! Men låt dom hållas om dom tror det hjälper.
Jag överlåter detta till polis samt utredare inte massa skvallertanter på internet som inte vet ett skit om mig o mitt liv.
Peace and Love till er alla :-)

Du blir ju rätt ägd här. Detta försvinnande/mord kommer lösas. Det är betydligt lägre straff på att gå och erkänna än att skydda en brottsling.

Peace men inte så mycket love till dig med.
Citera
2013-07-08, 19:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Inlägg 10, före Miggafriis ord om blod nämner just blodspår.
Hon undrar då om det är Östra Margaretavägen - förmodligen på basis av något AJ sagt.
I inlägget direkt efter får hon veta att det står 3b på fotot, hon kan då ha sett på fotot och förstått var.

Men nu bor/bodde Id* på 52. Väl?
Citera
2013-07-08, 19:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
En hållhake är om de själva varit med om att gömma kroppen. Konstigare än så behöver det inte vara.

En tjänst de säkert ångrar nu, mördaren är fri, medan de sitter inne bästa tiden på året.
Citera
2013-07-08, 19:37
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men nu bor/bodde Id* på 52. Väl?

Ja, det stämmer. Men tänk bort fotot från mitt inlägg. Låtsas att du är hon och tänk ut ett bra svar som hon skulle kunna ge och du inser att du faktiskt inte kan bygga något på att hon ställer den frågan.
Citera
2013-07-08, 19:38
Medlem
PwnDs avatar
Citat:
Vad är MiggaFriis relation till DB. Känner de varandra?

har poserat på foton... enl.. tidigare i tråden...
http://m*ggsmiggs.blogg.se/2010/october/inlagg-1094.html
Citera
2013-07-08, 19:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarrush
Är det möjligtvis DB Och FH som nu är häktade?
Nej, ingen är häktad, de är anhållna. Dagsfärsk sammanfattning i trådstarten.
Citera
2013-07-08, 19:39
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
En liten fråga? migga festade och sov på hjortmossen? Där bor ju Sa*a Di**a? Som för tillfället var ovän med Id*? Hur mycket är det kollat där? Kan de ha suttit hos Sa*a och retat upp varandra för att sedan hamna hos Id*?
Jag känner inte till Sa*a så mycket, känns mer som en statist isf. Sen att hon skulle önska livet ur IF för att dem är lite ovänner känns inte heller troligt.

Utöver detta bor även P*ntus Anders*n på Hjortmossen som tagits upp tidigare i tråden. Det finns även bildbevis på att PA och TB umgicks i lördags, så hon kan lika gärna ha varit där. Oavsett verkar hon haft alibi till att inte ha varit hemma hos IF, vilket egentligen ingen på allvar har trott heller hoppas jag.
Citera
2013-07-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jag väntar lite med att lägga in något mer i denna tråden efter detta inlägg. Jag ville i utgångspunkt bara påverka de senaste 12 timmarnas utveckling lite. Ni som håller huvudet kallt och går igenom sista dygnets poster ser antagligen mönstret. Det är en fortsättning på tidigare försök av proxy-folk att vrida sig ur det man tror är en jätteknipa, nämligen att Flashback kanske vaskar fram tips till polisutredningen. Jag säger inte att alla nyregistrerade är troll men kolla i alla fall om de är registrerade idag, måndagen den 8 juli innan deras utsagn skapar allt för mycket huvudbry eller eventuella beslut om att bruka resurser fr MPS.

Krax krax...

Jag hoppas verkligen att polisen och MP har mer intelligens än att följa varje förslag som kommer ifrån Flashback...
Som sagt var, det finns mycket information som media inte har rapporterat om.

Sen ska man komma ihåg att folk från dessa grupper kan ha registrerat sig tidigare också. Finns ju inget som säger att man har upptäckt Flashback precis vid detta fallet...

Och jag själv registrerade mig enbart för att prata i denna tråden... Så alla är inte "insyltade" i dessa kretsar.
Citera
2013-07-08, 19:45
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Men tänk bort fotot från mitt inlägg. Låtsas att du är hon och tänk ut ett bra svar som hon skulle kunna ge och du inser att du faktiskt inte kan bygga något på att hon ställer den frågan.

Nej, du har rätt. Hon var lite väl tidig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in