2013-07-08, 18:48
Medlem
SparkMans avatar
Läste precis artikeln i AB igen om expojkvännens version. Tänkte göra ett kort utdrag:

Citat:
För Aftonbladet uppger nu expojkvännen att han efter midnatt under natten mot söndag hade telefonkontakt med 23-åringen, som då var tillsammans med den nu anhållne 36-åringen.

Började bråka
Samtalet slutade i bråk – mellan 36-åringen och expojkvännen.

– Han tog över luren och vi rykte ihop. Både jag och han hade druckit, säger 22-åringen när vi träffas i hans lägenhet.

Samtalet pågick i drygt tio minuter, men den 23-åriga kvinnan hade inte låtit som att hon varit under hot.

Men det var den misstänkte 36-åringen han pratade med sist.

– Det sista han sa var att han skulle gå och pussa på min son, sen slängde han på luren, berättar 22-åringen.
Alltså, PT ringer uppenbarligen IF och vill prata strax efter midnatt. (I och med att PT har druckit kanske han vill lätta lite på lite känslor som lätt kommer upp i alkoholpåverkat tillstånd).
Vad man kan utläsa så pratar han lugnt och sansat med IF. Det verkar nästan som att de är överens när man tolkar vad som står i artikeln.
Därefter tar AJ över telefonen och börjar tjafsa emot. Vad dem bråkade om är oklart. Kan ha varit att AJ inte ville att PT och IF skulle komma överens och vara vänner. Hursomhelst...
De tjafsar i ca 10 minuter och sedan avslutar AJ med att han ska pussa på PTs barn och lägger på luren. Vad hände sen? Kan det ha varit så att IF blivit sur på AJ för att hon ville prata ostört med PT och uttrycker att det var jävligt klantigt av honom att göra så, kanske till och med säger åt honom att lämna henne och lägenheten?

Det skulle kunna ha varit en utlösande faktor för att AJ flippat ur totalt. Var det inte någon som nämnde tidigare att AJ tidigare uttryckt sig att det kunde svartna för ögonen på honom ifall "någon vände honom ryggen"?

Nu är det väl visserligen dumt att spekulera i en sådan teori eftersom det inte leder utredningen framåt. Men om AJ fortfarande inte är släppt ur sikte är det väl högst troligt att det finns någon (liknande?) teori som är tillräckligt stark för att kunna binda honom i väntan på kroppen.
Citera
Medlem
joppeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ingen, någon annan snubbe som troligen inte alls har något med detta att göra. Initialerna är AW tror jag.
Ok.... & A.W står för? Förhoppningsvis inte av samma skrot & korn sm resterande då
Citera
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du drar för stora växlar. Polisen har säkert noterat att telefonsamtalet skett och därför tagit in miggafriis. Samtalet som sådant kan ha handlat om en massa saker och AJ kan då ha nämnt nattens gräl per telefon.
Tror personen mer tänker på att T.B kom in i tråden och frågade direkt om det var den aktuella adressen det handlade om, som om T.B redan hade informationen.
Citera
2013-07-08, 18:49
Medlem
Konstigt att miggafrii redan i inlägg 13 i tråden(1 h 29 min efter trådstart) vet att det är på Östra Margaretavägen blodspåren finns. Hon själv skriver att det är genom ttela hon vet det men Ttela skriver endast att det är en lägenhet på Dannebacken i sin första artikel vilket även skulle kunna innebära lägenheterna på Norra Malögavägen eller alla de flerfamiljshus de finns lägenheter i på Dannebacken.
Citera
2013-07-08, 18:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
tack, den här kartan va ju kanon men f.h:s gård e de där bussen e markerad?
Klicka på FH:s bostad i vänstermarginalen så ser du att det är samma plats.
Citera
2013-07-08, 18:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppeey
Ok.... & A.W står för? Förhoppningsvis inte av samma skrot & korn sm resterande då

Jag kommer faktiskt inte ihåg mer än att han antagligen var utomlands då han hade en ny tjej som var från något annat land, jag ansåg nog att han troligen inte var skyldig. Skulle tydligen bo i Västerås nu.

Namnet finns nog tidigare i tråden och där ligger diskussionerna som i alla fall ledde till att jag slutade fundera över honom som inblandad.
Citera
2013-07-08, 18:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Tror personen mer tänker på att T.B kom in i tråden och frågade direkt om det var den aktuella adressen det handlade om, som om T.B redan hade informationen.

OK Det är inte min sak att försvara hur hon kom att misstänka att något hänt på den adressen. Hon får själv fundera på vad AJ sagt. Om AJ sagt något som gör att hon i efterhand tycker det är märkligt att han kände till blod innan polisen - ja då tror jag hon kan dra fullt logiska slutsatser av det. Men det finns andra förklaringar till varför hon undrar om just den adressen. Höll precis på att skriva ned en men stoppade mig. Det är inte min sak att formulera det svaret som hon förmodligen bara vill ge till polisen om de frågar. Hur som helst vill jag inte bidra med bra svar till andra oavsett om jag ser dem som skyldiga eller ej.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-08 kl. 18:56. Anledning: Skre "om de svarar" menade "om de frågar"
Citera
2013-07-08, 18:59
Medlem
Citat:
Du drar för stora växlar. Polisen har säkert noterat att telefonsamtalet skett och därför tagit in miggafriis. Samtalet som sådant kan ha handlat om en massa saker och AJ kan då ha nämnt nattens gräl per telefon.

Ja kanske men visst är det märkligt att AJ ringer förmiddagen efter, bara för att tjingsa lite och fråga om semesterplaner... Nä så blåögd är jag inte... Låter i mina öron mer som att gärningsman vill skydda sig/skaffa alibi/bekräftelse att ändå vara mänsklig.... Säger inte att Ter*z därmed är medskyldig, hon kanske inte ens vet mer än vi, förmodar att denna AJ ringde fler än Ter*z denna söndag förmiddag men svar hoppas jag vi får!
Citera
2013-07-08, 19:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja kanske men visst är det märkligt att AJ ringer förmiddagen efter, bara för att tjingsa lite och fråga om semesterplaner... Nä så blåögd är jag inte... Låter i mina öron mer som att gärningsman vill skydda sig/skaffa alibi/bekräftelse att ändå vara mänsklig.... Säger inte att Ter*z därmed är medskyldig, hon kanske inte ens vet mer än vi, förmodar att denna AJ ringde fler än Ter*z denna söndag förmiddag men svar hoppas jag vi får!

Aha, missförstod dig helt. Jag trodde ditt inlägg var mot TB men sett till AJ - ja, men visst. Om han är GM har han alla skäl i världen att skaffa sig alibi genom att uppge sig vara på andra platser, genom att nämna hot under natten, genom att hävda att personer kommit till lägenheten och varit stökiga osv och alla som har hört sådant bör givetvis jämföra det med vad det faktiskt finns bevis för och sedan dra egna slutsatser och gärna kommunicera dessa med polisen.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-08 kl. 19:04. Anledning: Lade ut texten med sista meningen.
Citera
2013-07-08, 19:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Aha, missförstod dig helt. Jag trodde ditt inlägg var mot TB men sett till AJ - ja, men visst. Om han är GM har han alla skäl i världen att skaffa sig alibi genom att uppge sig vara på andra platser, genom att nämna hot under natten, genom att hävda att personer kommit till lägenheten och varit stökiga osv och alla som har hört sådant bör givetvis jämföra det med vad det faktiskt finns bevis för och sedan dra egna slutsatser och gärna kommunicera dessa med polisen.

Inser här att jag trodde mitt förra inlägg skrevs av samma person som jag trodde mig missförstått. Men så var det ju inte
Citera
2013-07-08, 19:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
jag undrar om något som sägs är fakta här för detta låter ju mer som pajkastning på hög nivå.hur ska någon kunna ORKA läsa igenom alla tusentals sidor för att kunna hitta det som är relevant??
å herregud..

Läs Quarells sammanfattning = första sidans sammanfattning så får du en bra bild. Han har inte tagit med ett piss av allt vad jag har skrivit och tänkt men jag tycker hans sammanfattning är bra trots detta svarta hål i sammanfattningen
Citera
2013-07-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Någon som vet om det hänt på Östra Margaretavägen ? Där blodspåren hittades ?

Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Blod i trappen fick jag veta precia som alla andra genom TTELA att IF bråkade med PT vet jag för jag pratade i telen med AJ på söndah förmiddag därav att polisen tog in mig.

2013-06-30, 21:36 frågar Miggafrii om blodet på Östra Margaretavägen. I en senare post skriver hon att hon fick den uppgiften via Ttela. Ttela nämner dock inte Östra Margaretavägen förrän 3 juli(3 dagar efter ev. mordet). Den 1:e juli finns dock bild från trappuppgången men det hänvisas endast till en lägenhet på Dannebacken.

Miggafriis egen uppgift om att hur hon fått uppgiften om blodspåren och adressen är därmed falska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in