2013-07-08, 19:09
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Är det verkligen en chans poliserna ska ta? Självklart inte!

Kompetens, kompetens. Jag kunde förstå dem om han gick med en RPG och en AK-47 men knappast med en kniv.
Citera
2013-07-08, 19:10
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Det finns inget som heter långsam double tap så vida du inte vill totalt misshandla begreppet.

De skjuter tillräckligt snabbt för att det inte ska vara två separata skott åtminstone. Det är lite under eller knappt en sekund mellan skotten. Det är inte så man hinner tänka mycket mellan de två skotten.
Citera
2013-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Du kan inte vifta med en bruten arm.
Du kan inte gå på ett brutet ben.

Klart du kan. Jag har sett folk gå på brutna ben. En kille i ett slagsmål jag ingrep i sprang runt och var jävligt livlig trots att han fått en spark på knäet så det var vikt åt fel håll. Dessutom är det inte det allra lättaste att slå av varken ben eller arm med en batong. Som sagt, jag slog en person allt vad jag orkade, en klockren träff, på smalbenet och han reagerade knappt på det (och innan du kommer och klagar på saker och ting, jag är 183 cm lång, väger strax under 90kg och har tränat escrima och krav maga i 10 år och ju-jutsu i 26 år). Det handlar om smärta. Känner du inte smärta kan du göra de mest konstiga saker.
Citera
2013-07-08, 19:12
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
De skjuter tillräckligt snabbt för att det inte ska vara två separata skott åtminstone. Det är lite under eller knappt en sekund mellan skotten. Det är inte så man hinner tänka mycket mellan de två skotten

Double tap tekniken gör att du träffar på samma ställe, använd google, på en sekund så skulle han likagärna ha kunnat skjuta sig själv i foten. Tidsdiffen bör inte vara mer än 0.04 sek om man vill sätta två kulor i samma hål.
Citera
2013-07-08, 19:12
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Kompetens, kompetens. Jag kunde förstå dem om han gick med en RPG och en AK-47 men knappast med en kniv.

Folk har redan påpekat, med källor, att smärta stoppar inte människor. En batong skulle nödvändigtvis inte räcka, och när man upptäcker att det inte räcker, vad gör man då?

Jag betvivlar att det finns en enda poliskår i världen som förespråkar batong mot en påverkad knivman som har en historia att vara extremt våldsam.
Citera
2013-07-08, 19:13
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Utveckla gärna.
Citera
2013-07-08, 19:13
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Double tap tekniken gör att du träffar på samma ställe, använd google, på en sekund så skulle han likagärna ha kunnat skjuta sig själv i foten.

Oavsett om du korrigerar mig angående uttrycket så gäller handlingen densamma, polisen sköt för att stoppa gm och det lyckades han med.
Citera
2013-07-08, 19:14
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Utveckla gärna.

Jo, för då skulle han kunna skjuta raketen i backen och göra ICA köttfärs av alla inbladade.
Citera
2013-07-08, 19:16
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Oavsett om du korrigerar mig angående uttrycket så gäller handlingen densamma, polisen sköt för att stoppa gm och det lyckades han med.

Skott no. 2 var inte nödvändigt. En som är skjuten på arslet kan knappast knivhugga på 3 meters håll. De kunde ha släppt hundarna då eller sprungit fram och säkrat med batong.
Citera
2013-07-08, 19:18
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Skott no. 2 var inte nödvändigt. En som är skjuten på arslet kan knappast knivhugga på 3 meters håll.

Det har du absolut ingen som helst aning om.

Du spekulerar utifrån en film där du kan se hela händelseförloppet, hur skulle polisen veta att han inte skulle resa sig igen och börja springa? Samt att det är sådan kort period mellan skotten så polisen tänkte sannolikt skjuta två skott redan innan första skottet var avfyrat, just för att oskadliggöra personen.
Citera
2013-07-08, 19:20
Medlem
Citat:
Jo, för då skulle han kunna skjuta raketen i backen och göra ICA köttfärs av alla inbladade.

Ett enda knivhugg är nog för att döda eller invalidisera för resten av livet. Det räcker för att jag med min erfarenhet inte vill springa in och ta chansen med en liten batong.
Citera
2013-07-08, 19:23
Medlem
NiggerCoons avatar
Sånt här är vad som kallas för "bad shooting". Finns egentligen ingen anledning och blabbla mer om det. Jag undrar dock om snuten får sin förundersökning nedlagd på "nödvärn" eller "laga befogenhet" oavsett vad, vilken inkompetens.

Skicka polisen precis som LAPD på kampsport träning med trubbiga vapen.
Senast redigerad av NiggerCoon 2013-07-08 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in