Citat:
Ursprungligen postat av
007trestad
Dom flesta gärningsmän är ju inte rädda eller nervösa under tiden dom begår brottet. Snarare tvärtom taggade av att det finns en chans att någon kommer att se en.. Sedan är väl rätt stor del av gärningsmännen som gillar själva kampen som i det här fallet kampen tills man hittat offret..däremot tror jag att eventuella hjälpredor har det jobbigt då dom oftast inte har samma heta motiv som en gm tycker att han har...och skulle tro att en gm som är van faktiskt mest är ledsen för sin egen skull och att det är helt uruselt att sitta inlåst tror ej att gm i det här fallet kommer att reflektera över dådet i sig när han sitter inlåst utan snarare tycka jävligt synd om sig sj...
Men vilken risk att lämna barnet, det kunde ha vaknat och börjat skrika. Och man vet inte, i just det huset kunde det bo nån som plingade på efter en stunds gallskrik.
Jag begriper inte att en ettårig, som först sovit en hel natt, är ensam en hel dag utan att skrika efter mamman. Oavsett om barnet satt i sin spjälsäng eller var lös i lght så borde det ha hörts ljud.
Vet nån om kriminalsök/likhund har använts i lght?
Kan det varit efter ett ev sånt sök som rubriceringen mord togs bort. Att allt tydde på att IF lämnade bostaden levandes.
En tokig teori som kanske redan har avfärdats, men som jag isf helt har missat.
Om grannarna larmade om blodet först vid lunchtid, hur vet man då att blodet har funnits där ända sen natten. Det känns lite märkligt att ingen har sett det på hela fm .
Kan inte blodet ha hamnat där senare, barnet lämnas när det vilar och IF kånkas ut till en framkörd bil?
Nu tar jag skydd!