2013-07-08, 14:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Tja hon visste adress innan någon annan

Plus att hon visste att AJ pratat med PT i lördags natt och att de bråkat, det visste hon flera dagar innan det gick att läsa i AB.
Citera
2013-07-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jo, M*rina ville ha vapen hemma. Ett vapen saknas hos henne och henne hittade man skjuten.
Vapnet var av äldre modell. Det skulle vara skönt om även M*rinas anhöriga fick ett avslut

Marina var för fan inte inom den undre världen eller???

Sen så känns det väldigt avlägset att det vapnet skulle dyka upp där för övrigt..
Citera
2013-07-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Med tanke på hennes självskadebeteende, så kanske hon är skörare än hon vill ge sken av.

Snarare rätt mycket uppmärksamhet...och en stor portion dålig självkänsla så har vi det...
Citera
2013-07-08, 14:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Dom flesta gärningsmän är ju inte rädda eller nervösa under tiden dom begår brottet. Snarare tvärtom taggade av att det finns en chans att någon kommer att se en.. Sedan är väl rätt stor del av gärningsmännen som gillar själva kampen som i det här fallet kampen tills man hittat offret..däremot tror jag att eventuella hjälpredor har det jobbigt då dom oftast inte har samma heta motiv som en gm tycker att han har...och skulle tro att en gm som är van faktiskt mest är ledsen för sin egen skull och att det är helt uruselt att sitta inlåst tror ej att gm i det här fallet kommer att reflektera över dådet i sig när han sitter inlåst utan snarare tycka jävligt synd om sig sj...
Men vilken risk att lämna barnet, det kunde ha vaknat och börjat skrika. Och man vet inte, i just det huset kunde det bo nån som plingade på efter en stunds gallskrik.

Jag begriper inte att en ettårig, som först sovit en hel natt, är ensam en hel dag utan att skrika efter mamman. Oavsett om barnet satt i sin spjälsäng eller var lös i lght så borde det ha hörts ljud.

Vet nån om kriminalsök/likhund har använts i lght?
Kan det varit efter ett ev sånt sök som rubriceringen mord togs bort. Att allt tydde på att IF lämnade bostaden levandes.

En tokig teori som kanske redan har avfärdats, men som jag isf helt har missat.
Om grannarna larmade om blodet först vid lunchtid, hur vet man då att blodet har funnits där ända sen natten. Det känns lite märkligt att ingen har sett det på hela fm .
Kan inte blodet ha hamnat där senare, barnet lämnas när det vilar och IF kånkas ut till en framkörd bil?

Nu tar jag skydd!
Citera
2013-07-08, 14:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Marina var för fan inte inom den undre världen eller???

Sen så känns det väldigt avlägset att det vapnet skulle dyka upp där för övrigt..

Är du efterbliven? Måste man vara i den undre världen för att bli mördad? Eller för att ha vapen hemma?
Citera
2013-07-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men vilken risk att lämna barnet, det kunde ha vaknat och börjat skrika. Och man vet inte, i just det huset kunde det bo nån som plingade på efter en stunds gallskrik.

Jag begriper inte att en ettårig, som först sovit en hel natt, är ensam en hel dag utan att skrika efter mamman. Oavsett om barnet satt i sin spjälsäng eller var lös i lght så borde det ha hörts ljud.

Kan det varit efter ett ev sånt sök som rubriceringen mord togs bort. Att allt tydde på att IF lämnade bostaden levandes.

Om grannarna larmade om blodet först vid lunchtid, hur vet man då att blodet har funnits där ända sen natten. Det känns lite märkligt att ingen har sett det på hela fm .
Kan inte blodet ha hamnat där senare, barnet lämnas när det vilar och IF kånkas ut till en framkörd bil?

Nu tar jag skydd!
Låter inte helt omöjligt, har själv funderat på det och att folk som varit där och rört sig e inte ovana att synas där
Citera
2013-07-08, 14:22
Medlem
Citat:

Nu tar jag skydd!

Helt klart ett tänkbart cenario.
Nu var IOFS merparten av grannarna inte hemma, men ändå..

Sedan. VEM ÄR TB!!!
Varför är BO:S initialer helt plötsligt IF?
Hon heter enl. sig själv och anhöriga IH
Citera
2013-07-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Kom på ytterligare ett potentiellt dumpningsområde och det är Sandhemsspåret. Ligger intill Ljungvägen i Thn och är i princip på vägen från BP till Hunneberg om man undviker 45an. Visst, mycket folk i omlopp men det går att med bil dit. Dessutom kan man köra någon väg genom Halvorstorp så man kommer ut bakom spåret vid något som heter typ Linden.

Lunnen heter det nog. Där finns/fanns ett gammalt förråd, precis intill spåret, som jag har för mig att kommunen förvarade dynamit i. Nu tror jag inte på sierskor men det låter som "ett vertikalt utrymme och med grönt nära där man joggar" eller hur det var.
Citera
2013-07-08, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kan han bära en smal kvinna kanske 200 meter? Dvs är han stark.
Att bära döda är tyngre än man tror, oftast blir de bara inburna ett tiotal meter. Har man provat på militär transportering av skadade (med vältränad personal), så kan man förstå att de oftast ligger nära transportfordonets plats...
Citera
2013-07-08, 14:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Nu tar jag skydd!

Låter vettigt tycker jag, med tanke på barnet. Håller med om att ungen borde hörts under natten/tidig morgon och grannar borde reagera på det. Eller iaf nämnt det för polisen.
Citera
2013-07-08, 14:24
Medlem
Citat:

Nu tar jag skydd!

TB kanske var där och tog hand om barnet medan hennes store idol AJ gjorde verklighet av sin våldsromantik.
Citera
2013-07-08, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Helt klart ett tänkbart cenario.
Nu var IOFS merparten av grannarna inte hemma, men ändå..

Sedan. VEM ÄR TB!!!
Varför är BO:S initialer helt plötsligt IF?
Hon heter enl. sig själv och anhöriga IH
Enligt ratsit och hitta.se så heter hon IF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in