2013-07-08, 14:05
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Brodern hade svastikan tatuerad i pannan av alla ställen, vilket gäng...

Stämmer det att han hängde sig i en cell?
Har nån info om varför han satt i denna cell i så fall?
Citera
2013-07-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kära Ull-Stumpa, Kan du förklara lite om Spekerödsvapnet? Jag kan inte komma ihåg vad detta handlade om. Men jag är kanske trött eftersom jag har jobbat i natt.

Måste bara lägga till när Ulla stympa skriver så....ni tror väl ä då inte att det är spekeröds puffran...

Jag skulle bli förvånad om dom inte fler där uppe skulle tro att det är jävligt vanligt i den undre världen att gömma vapen ute..ingen vill väl ha ett vapen hemma??det känns rätt logiskt ...och det finns väl knappt några kriminella som inte har vapen längre??
Citera
2013-07-08, 14:08
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tror ni att de stressade gärningsmännen skulle våga köra BO från Trollhättan till Hunneberg?

Ja, har dom fått ett lik på halsen måste dom ta risker. Det verkar som alla anhållna har en förkärlek till vatten dom känner säkert väl till sjöarna där uppe.

Något nytt om sökningarna med likhunden vid Eldmörjan?
Citera
2013-07-08, 14:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Måste bara lägga till när Ulla stympa skriver så....ni tror väl ä då inte att det är spekeröds puffran...

Jag skulle bli förvånad om dom inte fler där uppe skulle tro att det är jävligt vanligt i den undre världen att gömma vapen ute..ingen vill väl ha ett vapen hemma??det känns rätt logiskt ...och det finns väl knappt några kriminella som inte har vapen längre??

Jo, M*rina ville ha vapen hemma. Ett vapen saknas hos henne och henne hittade man skjuten.
Vapnet var av äldre modell. Det skulle vara skönt om även M*rinas anhöriga fick ett avslut
Citera
2013-07-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Folk spårar lite för mycket här inne kring vad jag tror hennes deltagande i IF försvinnande. I mitt tidigare inlägg skrev jag att hon vet saker kring AJ "semester" (sön-ons), läs det innan du säger att jag försvarar henne.
Jag vet att hon vet saker pga min källa, har ni källor till era utlåtanden eller är det gissningar?
Jag skriver inte något innan jag tror mig veta så slipper man att kränka någon.
Tja hon visste adress innan någon annan
Citera
2013-07-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Kan inte heller se någon idé att skriva direkt till henne här. Mycket bättre om farbror blå lånar henne några dygn och bjuder på glass. Utan att känna personen vill jag ha det till att hon bär en skör mask...
Med tanke på hennes självskadebeteende, så kanske hon är skörare än hon vill ge sken av.
Citera
2013-07-08, 14:10
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Folk spårar lite för mycket här inne kring vad jag tror hennes deltagande i IF försvinnande. I mitt tidigare inlägg skrev jag att hon vet saker kring AJ "semester" (sön-ons), läs det innan du säger att jag försvarar henne.
Jag vet att hon vet saker pga min källa, har ni källor till era utlåtanden eller är det gissningar?
Jag skriver inte något innan jag tror mig veta så slipper man att kränka någon.

Här på FB förekommer spekulationer, det måste det ju få göra och att folk tror att tjejen vet mer än hon säger är väl inte konstigt. Jag tror själv det.

Att du påstår dig ha en betrodd källa är inget som betyder nåt här inne, vad andra anbelangar kan du vara TB själv. Du bör nog ha varit här ett betydligt längre tag för att vara betrodd enbart av ditt nick, jag själv är inte ens i närheten med det halvår jag varit här.
Citera
2013-07-08, 14:12
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostinparadise
Att FH begärs häktad för medhjälp till kidnappning är väl nytt. (Ej skyddande av brottsling) Står så i tidningsartikeln. Tyder väl på att FH var med på festen i IF;s lägenhet. Jag tror inte att gm ringt in medhjälpare.

Således kan IF, AJ, FH, DB och TB haft gemensam fest ? Eller har det framkommit något i tråden som säger emot det ?

Har det framkommit något som tyder på en fest?
Citera
2013-07-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Stämmer det att han hängde sig i en cell?
Har nån info om varför han satt i denna cell i så fall?

Känner inte dessa drägg alls (och är ej från området) , men det finns flera bilder på brodern på db s fb.
På en bild på bror där db skriver om sorg och besvikelse har FH kommenterat

-Mina tankar och stöd har du alltid min vän var stark så ses vi i morgon älskar dig kära vän (med ett hjärta efteråt)
Dom verkar onekligen stå varandra riktigt nära även db och fh!
Citera
2013-07-08, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Så jävl* less på alla nyreggade som kommer in i tråden och vill ha allt serverat!

Dessa sitter just nu inlåsta för skyddande av brottsling

Källa Vänersborgs tingsrätt!

https://www.facebook.com/d*nnis.berndtsson?fref=ts

http://www.facebook.com/fr*drik.hermansson.520

*=e
Undrar inte om denna tråden har rekord i nyreggade och lågpostare...

Gott att några sitter inlåsta, är det någon som har koll på vad AJ hittar på så här efter att en nära väninna är mystiskt försvunnen, bara mängder blod som fanns kvar av henne... Sitter han och myser i Jönköping eller? Sjukskriven visst så då blir det väl inget letande för hans del utan kanske en öl istället...
Citera
2013-07-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Kan tänka mig att TB är pressad. Hon är vän med AJ. Även om hon vet att det enda rätta är att lämna den information hon har så är det inte bara ett svek mot honom. Kanske fruktar hon också att det leder till att hon själv skadas. Eller hennes barn. Att han har ett nätverk som hämnas honom även om han själv sitter inne. Om hon å andra sidan tiger och detta framkommer så innebär det skyddande av brottsling. Vilket kan ge henne juridiska påföljder. Som i sin tur också drabbar hennes barn.

Han har inget nätverk som skulle hämnas honom om han åker in för mord på I*a. Det är ingen tung organiserad brottsling vi snackar om utan mer en psykiskt störd förvuxen våldsromantiserande tonåring.
Vännerna i dessa kretsar är jävligt ytliga och skulle snabbt ha glömt bort honom. Möjligtvis att D.B skulle ligga hemma och gråtande skriva lite kärleksbrev till A.J för att sedan förenas med sin far och bror.

A.J är en kille med väldigt få vänner, alla i hans omgivning mognar och vänder honom ryggen så han skaffar sig hela tiden nya vänner som är så unga så dom fortfarande tycker han är tuff.
Citera
2013-07-08, 14:14
Medlem
Kom på ytterligare ett potentiellt dumpningsområde och det är Sandhemsspåret. Ligger intill Ljungvägen i Thn och är i princip på vägen från BP till Hunneberg om man undviker 45an. Visst, mycket folk i omlopp men det går att med bil dit. Dessutom kan man köra någon väg genom Halvorstorp så man kommer ut bakom spåret vid något som heter typ Linden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in