2013-07-08, 13:31
Medlem
Panspectralists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Ser inte varför det skulle vara tveksamt att posta den länken. Det intryck jag får av hans postningar är att han var engagerad i klubben/tränandet.

För att jag ev. bidrar till den mobbmentalitet som är i mitt tycke en av de mindre trevliga kompenterna i flashback 'grävande.' Mitt intryck är också, av hans 15-20 inlägg på klubben under över ett års tid att han iallafall sett sig som delaktig i klubben. Det är möjligt att man från klubbens sida ser honom som någon mer på utkanten, vad vet vi. Han verkar klart normal, trevlig, osv, dock.
Senast redigerad av Panspectralist 2013-07-08 kl. 13:35.
Citera
2013-07-08, 13:32
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husabusa
Ni som tycker att det var fel att skjuta killen. Kan väl åka till sjukhuset och hälsa på dom skadade. Ta även en sväng förbi kyrkogården och lägg en blomma till den äldre damen. Prata med dom anhöriga oxå.
Skärpning dom gjorde vad dom skall göra i sådan läge.

Bortsett från batongslagen på slutet håller jag med dig i att polisen handlat korrekt. Däremot är det onödigt att irra omkring på kyrkogården då SN inte är begravd än.

Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Han tog inget regelbundet, förutom möjligtvis cannabis då, men det kan väl uteslutas som mördardrog antar jag. Men NE var väldigt spontan,orädd och nyfiken så jag kan tänkte mig att han testat något för första gången eller att det är blandat med alkohol och flera saker.

Det är jobbigt för mig att skriva så jag kommer vara off ett tag.

Cannabis kan definitivt utlösa en psykos.

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

... och när dom inte lyckades stoppa honom ringde dom polisen och gick och tävlade.

Polisen hade fått larm om en person som betedde sig hotfullt, kan vara kamraterna som försökte hindra honom och sedan ringde polisen när de inte lyckades.
Citera
2013-07-08, 13:35
Medlem
vinbras avatar
Kan det inte helt enkelt ha handlat om att en flickvän just gjort slut med honom? Kanske sa hon att hon inte stod ut med att han saknade empati (Han skrek ju att han hade empati strax innan han sköts).

Han söp sig därefter redlös och gjorde en Mattias Flink på Varberg. Tack och lov hade han inte tillgång till en k-pist.
Citera
2013-07-08, 13:37
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Kan det inte helt enkelt ha handlat om att en flickvän just gjort slut med honom? Kanske sa hon att hon inte stod ut med att han saknade empati (Han skrek ju att han hade empati strax innan han sköts).

Han söp sig därefter redlös och gjorde en Mattias Flink på Varberg. Tack och lov hade han inte tillgång till en k-pist.

Skrek han inte "Jag har hepatit" då?
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Bortsett från batongslagen på slutet håller jag med dig i att polisen handlat korrekt. Däremot är det onödigt att irra omkring på kyrkogården då SN inte är begravd än.

Cannabis kan definitivt utlösa en psykos.

Polisen hade fått larm om en person som betedde sig hotfullt, kan vara kamraterna som försökte hindra honom och sedan ringde polisen när de inte lyckades.

Batongslagen är förmodligen befogade också då han onekligen vägrade släppa kniven krampaktigt trots skottskadorna. Bra gjort polisen.

Satt de och rökte på kvällen innan borde flertalet av föreningen vara inplockade för förhör idag.

Kan fortfarande sätta pengar på att det inte endast var en cannabis-psykos som orsakade detta, utan en längre historia av psykiska problem.

.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Han tog inget regelbundet, förutom möjligtvis cannabis då, men det kan väl uteslutas som mördardrog antar jag.
...
.

Cannabis är känt för att utlösa psykoser och Skitzofreni. Det är en väldigt vanlig orsak till att folk insjuknar i skitzo. Så tror inte det kan uteslutas.
Citera
2013-07-08, 13:38
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
juggalo-dokumentären var lite av en meme då, så inte så konstigt.

det mest konstiga är att han verkar tämligen normal...jag lutar åt att det var en snedtripp+snedfylla som orsakade detta. förmodligen var han inte ensam om att festa och det är väl därför SSMT lägger locket på. det näst mest konstiga är att SSMT fortsatte tävla som om ingenting hade hänt..wtf.
De visste troligen inte om att NE lekte Rambo då de tävlande var på invägning och läkarkontroller när det hände
Citera
2013-07-08, 13:38
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Åter igen, borde då nystas upp en rad misslyckanden i denna historia, och hittills har vi endast haft fåtalet personer i tråden som påstår sig känna denna gosse väl och aldrig märkt en gnutta konstigheter.

Föreningen lägger fortfarande locket på.

Väntar med spänning.

.
Citera
2013-07-08, 13:39
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fg33k
Cannabis är känt för att utlösa psykoser och Skitzofreni. Det är en väldigt vanlig orsak till att folk insjuknar i skitzo. Så tror inte det kan uteslutas.

Exakt.

.
Citera
2013-07-08, 13:42
Medlem
letspanics avatar
Allt detta prat om SSMT, finns det något som tyder på att han hängt med dom öht?
Citera
2013-07-08, 13:43
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Allt detta prat om SSMT, finns det något som tyder på att han hängt med dom öht?

Ja, bilder ca 2 sidor bakåt. Bara att läsa.

.
Citera
2013-07-08, 13:44
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daim_gbg
De visste troligen inte om att NE lekte Rambo då de tävlande var på invägning och läkarkontroller när det hände

men vid själva tävlingen borde de ha förstått åtminstone att 1) deras klubbkamrat saknades och 2) att polisen skjutit en knivman några hundra meter bort från deras asiatiska lekar. jag skriver åtminstone för rimligen kunde de lägga ihop ett och ett, försökt nå NE på mobilen, etc. dessutom borde polisen relativt fort kontaktat dom efter gripandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in