2013-07-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Maggafrii är en av AJs bästa vänner, hon har även god kontakt med AJs mamma. Maggafrii har en vänskaps relation med Aj inget annat, det kan va så att dom försökt med något annat men det har tydligen inte funkat.

Maggafrii försvarar AJ oavsett vad det gäller, men hon tänker också tanken att AJ är GM.

Jag har en källa som finns nära de inblandade.

Alla vet redan att miggafrii sitter på info...och hon tror inte att han är gm hon vet...
Citera
2013-07-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Alla vet redan att miggafrii sitter på info...och hon tror inte att han är gm hon vet...
Hon läser väl här som alla andra
Citera
2013-07-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Kan pistolen komma från D.B? Han har ju bild på facebook på en pistol och ett knogjärn. Om det är en riktig pistol eller en soft airgun, det vet jag ingenting om.

Det ser lätt ut som en riktigt...kolla kommentaren som aj lämnar på bilden med pistolen så fattar du Tt det inte är en soft air Gun ..
Citera
2013-07-08, 13:05
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Det hade nog varit mer blod i/utanför lägenheten om hon hade varit styckad. Och tveksamt om AJ hade mage att stycka henne framför barnet.

mvh Besudlaren

Bör väl enbart vara GM och polis samt kriminaltekniker som vet hur mycket blod det fanns i lägenheten? Det har beskrivits som mycket men allt är relativt. Sen krävs det troligen inte en total styckning för att underlätta bortforsling av en kropp, men någon form av uppdelning?

Ja man svävar lätt iväg i fantasin efter att ha försökt hänga på här i en vecka. Men det är också efter att ha läst allt detta, som jag omöjligt kan tänka mig att GM skänker barnet någon som helst tanke! Han verkar vara en riktig mjukpanna.

Tror och hoppas att den lille låg och sov när det här brottet utfördes.
Citera
2013-07-08, 13:05
Medlem
Hur kan man få fram vem som är häktad kan man gå in på tingsrättens sida på nått sätt ..
Citera
2013-07-08, 13:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
GT kunde tidigare i veckan avslöja att Missing people hittat ett vapen under sitt sökande. Detta hade inte meddelats till Sten Rune Timmersjö, men nu har han fått veta vad det rörde sig om.
– Det visade sig att det ett halvt nergrävt vapen. Det skickades på teknisk undersökning men det var ett ganska rostigt vapen som legat i jorden en lång tid, säger Timmersjö och berättar att det inte gick att avlossa några skott med det.

http://www.expressen.se/gt/tva-man-anhallna-i-trollhattan-fallet/
Citera
2013-07-08, 13:08
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Det hade nog varit mer blod i/utanför lägenheten om hon hade varit styckad. Och tveksamt om AJ hade mage att stycka henne framför barnet.

mvh Besudlaren

Mage har han onekligen, men med ett barn närvarande utesluter jag styckning pga tidsbrist. Barnet kan börja skrika/pappan till barnet kan komma, inte så bra att stå och stycka i det sammanhanget. Nej, bort från BP så fort som möjligt gäller.
Citera
2013-07-08, 13:09
Medlem
svenyngves avatar
TB, T*rez B*rthage (ee), 31, påstås kär i AJ, bloggat (miggafrii) positivt om honom. Nu är bloggen nedstängd.

Jag har fått god information om denna dam, hon skall inte vara kär i honom Men hon är hans bäste vän, hon försvarar honom alltid. Miggafrii har en fallenhet för denna typ av karlar av allt att döma.

Hoppas polisen har haft kontakt med henne för hon vet mycket.. AJ och TB har en tät kontakt och det vet vi från FB och jag har fått information från min källa att dom haft det på söndagen efter brottet.
Citera
2013-07-08, 13:11
Medlem
sleipner8s avatar
Så jävl* less på alla nyreggade som kommer in i tråden och vill ha allt serverat!

Dessa sitter just nu inlåsta för skyddande av brottsling

Källa Vänersborgs tingsrätt!

https://www.facebook.com/d*nnis.berndtsson?fref=ts

http://www.facebook.com/fr*drik.hermansson.520

*=e
Citera
2013-07-08, 13:13
Medlem
Lavettens avatar
Om man är medhjälpare till ett mord och sedan använder sin egna bil vid bortförandet av kroppen lär det knappast ha varit planerat. Vore ju extremt korkat att ha en anknytning till sin person även om man anmält den som stulen.

Att TB t o m skulle kunna vara GM vore inte för mig något märkligt alls. Kanske hon ilade iväg till IF efter utkvällen för att försöka få AJ därifrån. Ett stormigt gräl och en kniv senare så slutade det illa. Det är ju inte första gången någon får sätta livet till pga svartsjuka. Någon säger att de bara är vänner men tyvärr blir det ibland så att den ena vill mer än den andre, vilket naturligtvis är problematiskt. Med tanke på att hon anser att AJ är fullkomligt fantastisk (enligt bloggen) kan det finnas känslor inblandat från hennes sida.
Citera
2013-07-08, 13:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Många skriver om att BO kan ha tappats om någon burit ut henne med skadad fot etc. Är det helt otänkbart att BO är bragd om livet och styckad för att underlätta transport? Jag tycker att det är hemskt att skriva, det sista som lämnar alla (speciellt anhöriga) är hoppet... men här har spekulerats och analyserats om allt möjligt redan så jag lägger ut detta som en fråga. Vad talar emot ett liknande scenario?

Om det kan hjälpa så är du inte först med de tankegångarna. https://www.flashback.org/sp44154829

Tiden kan vara för knapp men om GM styckat kroppen så kan det bli svårt att hitta alla delar. Som i Örebrotråden där MT hängde sig i gympasalen.
Citera
2013-07-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Så jävl* less på alla nyreggade som kommer in i tråden och vill ha allt serverat!

Dessa sitter just nu inlåsta för skyddande av brottsling

Källa Vänersborgs tingsrätt!

https://www.facebook.com/d*nnis.berndtsson?fref=ts

http://www.facebook.com/fr*drik.hermansson.520

*=e
kan den term användas om dom försökt hindra utredningen eller röjt bevis eller är det just att dom skyddat en person i såfall vem . ej helt insatt i rättsystemets termer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in