2013-07-08, 12:36
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atskitvlasovit
Är det någon som har en länk till den här nyheten? Vilket år hände det osv?

https://www.flashback.org/t1925246
Citera
2013-07-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
pratar ni om A.J nu? isf måste ni tänka på den här benskadan som han har å att han nyligen slagit upp den igen, därav hans sjukskrivning, så hjälp har han nog fått av någon, men hans benskada kan ju förklara varför han väljer hissen i I.Fs bostad å inte trappan och "släpmärkena" i blodet kan likaväl va att han ramlat å tappat henne pga att hans ben inte pallade?

AJ har aldrig vart någon kuvad kille som inte slagit tillbaka. AJ har varit våldsam hela sitt liv.
Citera
2013-07-08, 12:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Det var förra året. Sök på Frändefors, så kommer det nog upp.
Citera
2013-07-08, 12:39
Medlem
svenyngves avatar
Citat:

det hände i Frändefors för 1 - 2 år sedan, googla så finner du det
Citera
2013-07-08, 12:40
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
31-åringen begärd häktad.
Förhandlingar i em

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2239161-misstankt-for-hjalp-till-kidnappning-begars-haktad

Det betyder att det är denne då !?

http://www.facebook.com/fr*drik.h*rmansson.520?ref=ts&fref=ts. (ee)
Citera
2013-07-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
En teori om händelseförloppet under lördagskvällen.

AJ är hemma hos IF. T i sin tur är på fest/på O'Learys. T är kär i AJ (enl tidigare) uppgift. Ju längre festivalen går o promillehalten stiger desto mer svartsjuk och uppjagad blir hon eftersom hon vet var AJ befinner sig.

Hemma hos IF är det lugnt fram till O'Learys stänger. Då får hon besök. Kanske har AJ dragit, kanske är han kvar ( troligen det senare). Det kommer flera personer eftersom bara en i gänget är nykter (nog) att köra. Flera som vill ha skjuts.

Minst nån i gänget måste IF känna eftersom hon går ner och öppnar ytterporten. Gänget eller delar av det kommer in, T får svartsjukefrispel. Bråk, våld, IF skadas och avlider. Kanske förmår hon AJ eller annan närvarande man att straffa IF "för hennes skull".

AJ har jag sett vid ett antal tillfällen på en restaurang som jag arbetar på på. Jag har ett svagt minne av att ha sett honom ute denna helgen (Natten till söndag då BO försvann. Jag kan ha fel. Sen ska det på Lördags natten varit ett jävla liv vid gamla systembolaget, en tjej som kompisen trodde gömde sig för att kiss, men efter kom en kille som inte var så glad, gapade och skrek och hotade till livet. Detta skulle jag tippa på hände vid 03 tiden, natten till söndag.
Citera
2013-07-08, 12:46
Medlem
panzertaxs avatar
Rättelse av min fg post, prel. tisdag em för häktningsförhandlingarna.
Enligt ttela så är det skyddande av brottsling, alternativt medhjälp till människorov. Det tillägget är intressant.

Om han blir häktad så känns det ändå som att snaran sakta men säkert dras åt dessa individer.
Citera
2013-07-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sammanfattning 8 juli

Inblandade personer
  • IF, I*a F*ssberg (dä), 23, försvunnen. Tvåbarnsmor och blödarsjuk.
  • AJ, André*s Joh*nsson (aa), 36. Nynazist och tidigare dömd för våldsbrott. Skriven i Trollhättan, men bosatt i Jönköping.
  • DB, D*nnis B*rndtsson (ee), 35, vän till AJ.
  • FH, Fr*drik H*rmansson (ee), 31, vän till AJ
  • PT, P*r Torst*nsson (ee), 22, far till IF:s yngsta barn. IF har sökt kontaktförbud, men fått avslag.
  • TB, T*rez B*rthage (ee), 31, påstås kär i AJ, bloggat (miggafrii) positivt om honom. Nu är bloggen nedstängd.

Händelseförlopp

AJ uppger att han var hemma hos IF på lördagkvällen 29 juni och åt middag. VB:s pappa pratade med dem 23:30, allt var lugnt, uppger han. PT uppger att han hade ett bråk i telefonen med AJ senare samma natt, då AJ var hos IF. När AJ lämnade lägenheten verkade IF orolig och bekymrad, uppger han.

Dagen därpå, vid 12-tiden, larmades om blod i trappuppgången utanför IF:s lägenhet. Inne i lägenheten, som var ”full med blod” påträffades hennes yngsta barn, 1,5 år gammalt, ensamt men vid liv. Äldsta barnet var hos släkting. Polisen inledde en förundersökning om mord, brottsmisstanken människorov lades till senare.

Den 30 juni anmäldes DB:s bil stulen och påträffades samma dag utbränd på Hunneberg, inte långt från DB:s bostad.

Under veckan har polis, hemvärn och Missing People Sweden tillsammans med dykare sökt, framförallt på och omkring Hunneberg, men inga avgörande fynd har rapporterats.

AJ anhölls i sin frånvaro 2 juli och anmälde sig själv hos polisen dagen därpå. Han begärdes häktad misstänkt för människorov 5 juli och frisläpptes av tingsrätten samma dag. Han är fortsatt misstänkt.

Samma kväll anhölls DB och FH, misstänkta för skyddande av brottsling. De är frihetsberövade.

Fynd och observationer
  • Ett armband påstås ha hittats vid den utbrända bilen. Uppgiften har inte bekräftats.
  • MPS påstås ha hittat en pistol i en plastpåse. Uppgiften har inte bekräftats.
Karta: http://goo.gl/maps/FZfij

Pistolen har dom hittat, inlindad i plastfolie om jag förstod rätt.
Citera
2013-07-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
AJ har aldrig vart någon kuvad kille som inte slagit tillbaka. AJ har varit våldsam hela sitt liv.

ja det är jag säker på, å sen vet man ju inte va adrenalinet kan gett han för styrka heller men någon hjälp av nån måste han fått för å göra sig av me I.F om han dödat/skadat henne, men ja håller me dig i det du säger, han e psykopat å drar sig förmodligen inte för nånting
Citera
2013-07-08, 12:52
Medlem
Kurridutts avatar
Många skriver om att BO kan ha tappats om någon burit ut henne med skadad fot etc. Är det helt otänkbart att BO är bragd om livet och styckad för att underlätta transport? Jag tycker att det är hemskt att skriva, det sista som lämnar alla (speciellt anhöriga) är hoppet... men här har spekulerats och analyserats om allt möjligt redan så jag lägger ut detta som en fråga. Vad talar emot ett liknande scenario?
Citera
2013-07-08, 12:57
Medlem
eribabsis avatar
Kan pistolen komma från D.B? Han har ju bild på facebook på en pistol och ett knogjärn. Om det är en riktig pistol eller en soft airgun, det vet jag ingenting om.
Citera
2013-07-08, 12:57
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Många skriver om att BO kan ha tappats om någon burit ut henne med skadad fot etc. Är det helt otänkbart att BO är bragd om livet och styckad för att underlätta transport? Jag tycker att det är hemskt att skriva, det sista som lämnar alla (speciellt anhöriga) är hoppet... men här har spekulerats och analyserats om allt möjligt redan så jag lägger ut detta som en fråga. Vad talar emot ett liknande scenario?

Det hade nog varit mer blod i/utanför lägenheten om hon hade varit styckad. Och tveksamt om AJ hade mage att stycka henne framför barnet.

mvh Besudlaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in