2013-07-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej det finns bara svaga spår, indicier och sammanträffanden. Därav vikten av dna matchningen. Det är det enda som kommer lösa Lindköpingsmorden. Man chansar inte och skiter inte i dna tester i grövre knivbrott efter det fallet.

Självklart inte, men några har verkat väldigt säkra på att Linköpigsmorden nu skulle vara uppklarade. Det var detta jag reagerade på.
Citera
2013-07-08, 10:31
Medlem
Verkar som att han har samröre på något sätt med Southeside Muaythai.

Aftonbladet( http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17094396.ab ):
Citat:
på pingisklubben i Varberg bodde gärningsmannens klubbkamrater

Citat:
En annan klubbkompis skickade lyckönskningar på den gemensamma Facebooksidan: ”Lycka till alla er som ska tävla och hoppas ni alla får en kul resa”.

Från deras FB sida ( https://www.facebook.com/groups/494028307277463/ ):
Citat:
Patricio Arce
Lycka till till alla er som ska tävla och hoppas ni alla får en kul resa i göteborg!
Citera
2013-07-08, 10:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Praxis och praxis, kopplingen till Linköpingen är det enda du saknar ja. Resten stämmer ju, right? De har testat i princip ALLA mot detta fall som åkt fast för knivbrott. Linköpingsfallet är unikt. Döingen kommer testas. Punkt.

Kopplingen till Linköping är i min värld nästan en förutsättning. Jag har extremt svårt att se att en 15-åring tog en tripp till en främmande stad för att där ha ihjäl två personer och sedan åka tillbaka till därifrån han kommer.

Men, eftersom han kommer att DNA-testas kommer vi nog få läsa mer om det i medierna.
Citera
2013-07-08, 10:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor
Personen till vänster, i svart, är NE. Lägg märket till tatueringen.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/280103_10200468300895957_741832503_o.jpg

Jämför med denna. Det lilla man ser, jämte polisens knä.

http://hallandsposten.se/image_processor/1.2237838.1373215134!/image/4076766912.jpg_gen/derivatives/wide/4076766912.jpg?maxWidth=627&maxHeight=400

Kan mycket väl vara samma.

Mycket vaket att notera detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som jag tidigare skrivit i tråden så är jag inte säker på att man tar DNA från en avliden person. Han kan ju inte bli dömd, och har heller ingen möjligheter att försvara sig.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Man kan ju tänka sig att det i ett såhär extremt fall blir aktuellt att göra det för att jämföra med L-köping! Tycker det skall göras. Det ärsåpass grova brott det rör sig om att griftefriden får stå tillbaka.

De har med all sannolikhet tagit blodprov under räddningsarbetet på sjukhuset.
Även om jag inte heller tror att han är Linköpings-GM så är det viktigt att köra DNAt för jämförelse. Håller med allegrageller att det är viktigt att kunna avsluta brott och det måste vara överordnat hänsyn till ev. GM oavsett om h*n lever eller är död.
I det här fallet stämmer ändå så pass mycket med Linköping att man bör jämföra med spår-registet, det kan finnas andra ouppklarade brott. Även om han inte skulle kunna dömas eller anklagas för gärningen får brottsutredningen ett slut.
Citera
2013-07-08, 10:37
Medlem
Panspectralists avatar
Ser verkligen varbergs centrum ut som utkanten av en by med ett par villor?
Citera
2013-07-08, 10:38
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Kopplingen till Linköping är i min värld nästan en förutsättning. Jag har extremt svårt att se att en 15-åring tog en tripp till en främmande stad för att där ha ihjäl två personer och sedan åka tillbaka till därifrån han kommer.

Men, eftersom han kommer att DNA-testas kommer vi nog få läsa mer om det i medierna.

Tur att du inte är polis då för han kommer topsad även om koppling inte finns, vilket vi inte vet ett piss om.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Klart att det är rimligt att topsa honom, självklart. MEn likväl förefaller det långsökt att skäligen misstänka att GM var inblandad i Linköping.
Eller kan det tänkas att folk sitter på information? Har NE yppat något?
I utredningsregistret hamnar alla som är skäligen misstänkta för ett brott med fängelse i straffskalan.
Med andra ord räcker det med att det är troligt att man snott något för 1001 kronor eller klottrat för att hamna i registret. Det samkörs automatiskt med spårregistret. Källa:SKL
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Som jag tidigare skrivit i tråden så är jag inte säker på att man tar DNA från en avliden person. Han kan ju inte bli dömd, och har heller ingen möjligheter att försvara sig.

Klart man gör. Man har rätt att ta DNA-prov på alla som "skäligen" kan misstänkas för ett brott med fängelse i straffskalan. Dvs de allra flesta. Att gärningsmannen har avlidit spelar ingen som helst roll. Utredningen ska fortfarande avslutas av polis och åklagare och även om han är död så kommer han antagligen att anses vara skyldig till ett grovt våldsbrott och jag skulle bli mkt förvånad om man inte tar hjälp av hans DNA även i denna mordutredning. Det är ju inte som så att du får ett starkare rättsskydd när du dör. Det vore ju absurt. Han lär precis som alla våldsbrottslingar som har dött under speciella omständigheter undersökas mkt grundligt efter både sjukdomar och droger och naturligtvis kommer man även att ta ett DNA-prov. Om inte pga Linköping så i varje fall för denna utredning.
Senast redigerad av fernebo 2013-07-08 kl. 10:46.
Citera
2013-07-08, 10:39
Medlem
Citat:

Skedde inte de morden dessutom 19 oktober.
Känns onödigt att ens göra kopplingen.
Nåja det har de snart stökat undan.
Citera
2013-07-08, 10:42
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, eller anaboler kan "räcka", vanligt i många träningssammanhang, kanske i "kombo" med alkohol?

Av allt jag testat var det anabola som fick mig aggresiv på ett fruktansvärt obehagligt sätt. Lägg på en Schizoid personlighetsstörning med alkohol och droger på det, så får du antagligen denne zombie. Blir lite nyfiken på hur passiva föräldrarna var i denna soppa. Känns som psykvården har, eller borde haft, med denne Nicol*s att göra under rätt lång tid.

Undrar hur mycket Thaiklubben märkte? Minns själv i min korta thaiboxningskarriär i en annan stad att ledarna inte var raketforskare direkt.

.

.
Citera
2013-07-08, 10:47
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Undrar hur mycket Thaiklubben märkte? Minns själv i min korta thaiboxningskarriär i en annan stad att ledarna inte var raketforskare direkt.

Enligt aftonbladet verkar polisen besökt hallen där klubben övernattade.

"Men i går morse förändrades allt. Då larmades polisen till Boråsgatan - gatan där klubben övernattade."

Kan det stämma? Att polisen varit på plats på morgonen innan dåden skett? Och att klubben sedan stuckit till tävlingsplatsen utan NE?
Citera
2013-07-08, 10:48
Medlem
Citat:
Av allt jag testat var det anabola som fick mig aggresiv på ett fruktansvärt obehagligt sätt. Lägg på en Schizoid personlighetsstörning med alkohol och droger på det, så får du antagligen denne zombie. Blir lite nyfiken på hur passiva föräldrarna var i denna soppa. Känns som psykvården har, eller borde haft, med denne Nicol*s att göra under rätt lång tid.

.

.

Alla kampsorter skulle förbjudas. Jodå, förbud är inte alltid diktatur. Det kan rensa upp i samhället. Kampsportare är man av 2 skäl: 1) man är s k bokstavsstörd eller 2) man blir det av slagen och sparkarna.
Det frodas mycket kriminalitet före, under och efter träningarna och matcherna.
Om polisen gick in med dammsugare under ett sådant event skulle mycket bus kunna tas i ett svep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in