2013-07-08, 10:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Räcker inte för vad?? Det är ju precis det som stämmer med just Linköping. SJÄLVKLART kommer hans dna testaS med det fallet.

.

Jag menade att jag inte tycker att det räcker för att jag ska luta åt att han ligger bakom Linköpingsmorden. Jag är övertygad om att GM i Linköping har koppling till staden, och jag har inte sett något som tyder på att NE har det.

Okej, jag visste inte att praxis kring DNA-tester fungerade på det vis du beskriver. Tack för klargörandet.
Citera
2013-07-08, 10:19
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Dock kan ju polisen göra det om de har konkreta misstankar om andra brott.
Men, finns det verkligen något konkret som talar för att gärningsmannen skulle varit inblandad i Linköpingsmorden? Det låter mest som ett hugskott, eller har NE själv sagt något om detta under en fylla/drogrus? Finns det ens något som säger att NE var i Linköping då?

det är bara ett hugskott.

men med tanke på hur hopplös utredningssituationen i Lkpg verkar vara så är dom nog beredda att matcha DNA med vem fan som helst. ålder, nikotinbruk, hårfärg, "modus operandi" verkar stämma men sannolikheten är fortfarande försvinnande liten. tror mer att NE fick ett rejält psykbryt i varberg efter viss tids depression/desperation.
Citera
2013-07-08, 10:19
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag menade att jag inte tycker att det räcker för att jag ska luta åt att han ligger bakom Linköpingsmorden. Jag är övertygad om att GM i Linköping har koppling till staden, och jag har inte sett något som tyder på att NE har det.

Okej, jag visste inte att praxis kring DNA-tester fungerade på det vis du beskriver. Tack för klargörandet.

Praxis och praxis, kopplingen till Linköpingen är det enda du saknar ja. Resten stämmer ju, right? De har testat i princip ALLA mot detta fall som åkt fast för knivbrott. Linköpingsfallet är unikt. Döingen kommer testas. Punkt.

.
Citera
2013-07-08, 10:20
Medlem
Finns det någon sammanfattning ännu?
Citera
2013-07-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
De har toppsat hela Linköping typ 2 ggr. Tror de kommer topsa denna galning också. Lägg ner bara.

Klart att det är rimligt att topsa honom, självklart. MEn likväl förefaller det långsökt att skäligen misstänka att GM var inblandad i Linköping.
Eller kan det tänkas att folk sitter på information? Har NE yppat något?
Citera
2013-07-08, 10:22
Bannlyst
Citat:

Det är en sanning med viss modifikation. Spåren från Linköping ligger i SPÅRregistret. Dessa samkörs automatiskt med GM-registret. Där hamnar alla som gjort sig skyldig till grövre brottslighet.
Även döda som misstänks hamnar i registret. Reglerna påminner om daktningsregistrets.
Senast redigerad av smålandtintin 2013-07-08 kl. 10:28.
Citera
2013-07-08, 10:24
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Klart att det är rimligt att topsa honom, självklart. MEn likväl förefaller det långsökt att skäligen misstänka att GM var inblandad i Linköping.
Eller kan det tänkas att folk sitter på information? Har NE yppat något?

Nej det finns bara svaga spår, indicier och sammanträffanden. Därav vikten av dna matchningen. Det är det enda som kommer lösa Lindköpingsmorden. Man chansar inte och skiter inte i dna tester i grövre knivbrott efter det fallet.
Citera
2013-07-08, 10:25
Medlem
Citat:

Finns det minsta misstanke lär man DNA-testa NE.

Jmf exempelvis da Costa-fallet:

Citat:
Ett nytt DNA-test kan nu göras i försöken att lösa det 25 år gamla styckmordet på Catrine da Costa.

Södertörns tingsrätt har gett klartecken till en husrannsakan på Karolinska sjukhuset i Huddinge där vävnadsprover från en numera avliden man finns.

Mannen, som kallats slaktaren och dog 1987, förekommer i utredningen kring mordet och har utpekats som en alternativ gärningsman.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-dna-test-i-styckmord_2832325.svd
Senast redigerad av Batuta 2013-07-08 kl. 10:27.
Citera
2013-07-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Se på fan, undantaget som bekräftar regeln?

Hursomhelst luktar det grav psykisk sjukdom och eller en sjudjävla snedtändning, kanske LSD?

Ja, eller anaboler kan "räcka", vanligt i många träningssammanhang, kanske i "kombo" med alkohol?
Citera
2013-07-08, 10:27
Medlem
Citat:
Dock kan ju polisen göra det om de har konkreta misstankar om andra brott.
Men, finns det verkligen något konkret som talar för att gärningsmannen skulle varit inblandad i Linköpingsmorden? Det låter mest som ett hugskott, eller har NE själv sagt något om detta under en fylla/drogrus? Finns det ens något som säger att NE var i Linköping då?

Han skrek väl "jag har dödat förut" innan nån ens visste (inklusive han själv?) att den gamla damen var död. Sen stämmer hårfärg, kroppstyp, vapen, tid på dygnet, och det meningslösa våldet mot totala främlingar och ålder.

Visst är det en chansning men en som Polisen bara måste ta.
Citera
2013-07-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Det lär ju ha varit någon i klubben som har drogat honom som "en kul grej"?

På bilder och intervjuer verkar han ändå ha varit en rätt lugn kille.

Han kan ju ha tagit droger själv medvetet.
Citera
2013-07-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, eller anaboler kan "räcka", vanligt i många träningssammanhang, kanske i "kombo" med alkohol?

Kan mycket väl vara så, har hänt så ofta att alkohol och steroider har fått folk att flippa ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in