2013-07-08, 09:13
Medlem
En teori om händelseförloppet under lördagskvällen.

AJ är hemma hos IF. T i sin tur är på fest/på O'Learys. T är kär i AJ (enl tidigare) uppgift. Ju längre festivalen går o promillehalten stiger desto mer svartsjuk och uppjagad blir hon eftersom hon vet var AJ befinner sig.

Hemma hos IF är det lugnt fram till O'Learys stänger. Då får hon besök. Kanske har AJ dragit, kanske är han kvar ( troligen det senare). Det kommer flera personer eftersom bara en i gänget är nykter (nog) att köra. Flera som vill ha skjuts.

Minst nån i gänget måste IF känna eftersom hon går ner och öppnar ytterporten. Gänget eller delar av det kommer in, T får svartsjukefrispel. Bråk, våld, IF skadas och avlider. Kanske förmår hon AJ eller annan närvarande man att straffa IF "för hennes skull".
Citera
2013-07-08, 09:25
Medlem
joppeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Läste nyss på mammans Facebook. Trodde de nära att I*a och AJ var ett par?

Vem e mamman?
Känner du henne eftersom du kan läsa hennes FB-inlägg?
Citera
2013-07-08, 09:34
Medlem
Tomatos avatar
Är det någon som sett AJ i helgen, eller vet vad han pysslat med?
Han kanske har fullt upp med att skaka av sig span, som förmodligen bitit sig fast på honom
Citera
2013-07-08, 09:34
Medlem
bagarn29s avatar
Jag tror som jag tidigare skrivit att Is samtal till PT är det som utlöser det hela. GM är uppjagad efter den verbala striden och när T försöker lugna ner honom så går allt över styr.

Kanske kallar GM på hjälp via Is mobil eller så har han en extra nalle. Han och kroppen blir hämtade och de åker till Igelsjön kroppen kastas i försedd med skrot för att sjunka och helst bli kvar på botten.

De kör upp och bränner bilen, går sedan lite norrut för att sedan ta ner vid (Flo klev?) och sedan gena över terrängen hem till FH.

Är detta möjligt?
Citera
2013-07-08, 09:36
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det någon som sett AJ i helgen, eller vet vad han pysslat med?
Han kanske har fullt upp med att skaka av sig span, som förmodligen bitit sig fast på honom

Han säkras säkert av modern, eftersom navelsträngen inte är klippt.
Annars kan jag tänka mig att ahn funderar över sin nya karriär. Han ser sig förmodligen som polisens överhuvud
Citera
2013-07-08, 09:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror som jag tidigare skrivit att Is samtal till PT är det som utlöser det hela. GM är uppjagad efter den verbala striden och när T försöker lugna ner honom så går allt över styr.

Kanske kallar GM på hjälp via Is mobil eller så har han en extra nalle. Han och kroppen blir hämtade och de åker till Igelsjön kroppen kastas i försedd med skrot för att sjunka och helst bli kvar på botten.

De kör upp och bränner bilen, går sedan lite norrut för att sedan ta ner vid (Flo klev?) och sedan gena över terrängen hem till FH.

Är detta möjligt?

Ja, jag tror att det är denna upprördhet som kan ha lett till misshandel. Kanske kom verkligen en tredje person till lägenheten då. Denne kan ha gått emellan GM och BO varvid GM drog kniv. Försvararen kan då ha blivit knivskuren och i tumultet kan BO ha fått allvarligt sår i halsen. GM hotar den tredje personen till tystnad (sitter anhållen nu för skyddande av brottsling). GM tillkallar sedan Bilföraren. Bilföraren tar med sig BO medan GM samlar sina saker och flyr.
Citera
2013-07-08, 09:41
Medlem
Jag läste också styvmammans kommentar.
Hon och pappan verkar anse att AJ var Idas pojkvän.
Hon har reagerat på att han inte letar efter Ida.....
Citera
2013-07-08, 09:42
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Han säkras säkert av modern, eftersom navelsträngen inte är klippt.
Annars kan jag tänka mig att ahn funderar över sin nya karriär. Han ser sig förmodligen som polisens överhuvud

Säkert, den där typen har ju förmågan att tro sig vara lite för mer.
Citera
2013-07-08, 09:44
Medlem
joppeeys avatar
Har missat många inlägg under helgen & orkar nu inte försöka komma ikapp mer puha Har missat typ den sista tredjedelen

Hur har det gått med fallet & alla de "konstiga" männen/exen som e inblandade?
Hur går det för Id*s söner & familj samt håller de ihop?
E pojkarnas mormor fortfarande anonym? Hon verkar, vad jag förstår, vara en skötsam & bra person.

Svar på dessa frågor & liknade e jag intresserad av & vill veta mer om Dock INTE vad andra TYCKER om mina frågor
Citera
2013-07-08, 09:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Jag läste också styvmammans kommentar.
Hon och pappan verkar anse att AJ var Idas pojkvän.
Hon har reagerat på att han inte letar efter Ida.....

Pojkvän eller nära vän, jag skulle också ha reagerat på att han inte är/var med och letade efter I*a.

Med tanke på hur nära kontakt AJ och hans polare verkar ha via sociala medier, mobil etc. så tror jag inte ett ögonblick på att han inte visste något innan hans morsa ringde honom.
Citera
2013-07-08, 09:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppeey
Har missat många inlägg under helgen & orkar nu inte försöka komma ikapp mer puha Har missat typ den sista tredjedelen

Hur har det gått med fallet & alla de "konstiga" männen/exen som e inblandade?
Hur går det för Id*s söner & familj samt håller de ihop?
E pojkarnas mormor fortfarande anonym? Hon verkar, vad jag förstår, vara en skötsam & bra person.

Svar på dessa frågor & liknade e jag intresserad av & vill veta mer om Dock INTE vad andra TYCKER om mina frågor

Inget nytt om hennes söner, morsa eller familjen i övrigt..
Citera
2013-07-08, 09:47
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Jag fått ett utlåtande från ett medium, som jag efterfrågat. Bifogar endast en del av svaret.

"Jag har bara känslan av att hon är i ett utrymme som är lodrätt men att hon från början ville krypa åt sidan. Som om det finns en tunnel upp och en åt sidan men där det är för trögt att komma fram."

Nära vatten alt i en brunn.

Vid en grön park där man brukar jogga förbi. Och en gångbana med trädgrenar hänger ner som ett tak över denna

Låter ju mer som en skorsten än en brunn. Kan i och för sig vara en dagvattenbrunn också. Då är det bara att börja leta efter den gröna parken nu då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in