2013-07-08, 02:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Polisen gjorde helt rätt, finns otroligt mycket ohyra som borde saneras i Sverige.

Att döda en polishund med kniv är väldigt lätt. De är tränade för att angripa armar och använda sin vikt och fart för att få ned en person på marken. Om man låter sig bli angripen så är det bara att sticka en kniv under käken vid en sida och dra frammåt så kapar man aortan, luftstrupen och i princip alla arterioler som gör att djur lever.

Vidare är el-pistoler inte särskilt pålitliga.

Tror du verkligen man står rakt på båda benen när en full vuxen schäfer flyger på en i hög fart? det går jävligt snabbt till och hunden rycker åt alla håll, tror inte man hinner tänka "oj nu skär jag halsen av den" eller byta hand innan man ligger på backen.
Citera
2013-07-08, 02:13
Medlem
8814s avatar
Ja det var rätt av polisen. Mindre kostsamt för samhället och en mindre galning att oroa sig för i framtiden, ganska humant sätt att hjälpa killen att komma till rätta med saker och ting om ni frågar mig.
Citera
2013-07-08, 02:21
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Givetvis rätt. Säljare mång te helt random persons förtjänar man inre nåt annat ock pulsen ska inte ta rondeller vilket man jätte hört om man låtit John leva
Citera
2013-07-08, 02:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
En vilsen, antagligen drogpåverkad person förtjänar inte att dö på det här sättet. Ni ger honom epititet likt "galning" och "psykopat" men det här var ett spontant ögonblicksverk där en människa inte har kontroll över sina gärningar. Kanske han var besatt?

Mordet på 69-åringen i Husby. Mordet på denna stackare, offer för den moderna tiden. Var inträffar nästa mord av lakejerna i statens tjänst?

Vi behöver heller inte fråga oss om "Vi agerade i nödvärn och fråntar oss ansvaret för det som inträffade" kommer att dyka upp i media. Frågan är när.

Återigen, totalt överdrivet agerande från polisens sida när maktbalansen är såpass ojämn som den var - en yngling med blotta kniven mot 3-4 uniformerade utrustade med pistol, hund, radio, bil osv.

Vi ser ett mord på videon. Ingenting annat.

Jaha du, och om man låtit killen springa vidare hade du kunnat läsa om fler mord. Killen hörde vad polisen skrek och svarade med gallimatias. Knivbeväpnad attackerar han igen, då skjuter polisen och jag kan inte tycka att de borde gjort på annat sätt. De räddade sina och andras liv. Tyvärr hann killen döda en äldre kvinna, med det kunde gått betydligt värre om inte killen blivit skjuten. Kanske siktade de dåligt och skotten landade på fel ställen, å andra sidan stod killen inte stilla, då blir det svårt att skjuta barmhärtigt. Ska bli intressant att höra vilken drog den här galningen gick på.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-08 kl. 02:42.
Citera
2013-07-08, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Galning går bärsärkagång med kniv; avrättar helt kalblodigt en 80-årig gammal tant i hennes bostad, skär halsen av en medelålders man som nu ligger på intensiven, och ger sig på en ung man. I Sverige är den stora nyheten och upprördheten att polisen tillslut sköt fanskapet - det är verkligen något allvarligt fel på det här landet.
Helt ok skjuta bort denna idiot,
annars hade han dödat fler.
Citera
2013-07-08, 04:37
Medlem
NiggerCoons avatar
Men polisen kissar ju bara ned sig, så då gjorde de det enkla. Jag skiter i vad det är för kniv idiot om fyra snutar hade hoppat på honom ifrån var sitt håll, va fan ska han göra då med två batonger i skallen?
Citera
2013-07-08, 06:35
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Men polisen kissar ju bara ned sig, så då gjorde de det enkla. Jag skiter i vad det är för kniv idiot om fyra snutar hade hoppat på honom ifrån var sitt håll, va fan ska han göra då med två batonger i skallen?
Känner du till begreppet risk? Dessutom är poliser inga övermänniskor, men du hade väl kastat dig in i handgemäng med GM helt förbehållslöst?
Citera
2013-07-08, 06:40
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Verkligheten fungerar inte så tyvärr. Varför ska en polis riskera liv och lem för en knivbeväpnad galning som dödat?

Polisen varnade, sköt varningsskott, idioten tar språng mot poliserna beväpnad med kniv och poliserna skjuter verkanseld. Textboksexempel.
Att de sköt i benet en gång får man väl se som någon form av godhet från polisen.

Men om du hade varit polis i ett sådant läge så hade väl du gjort en hoppspark i huvudet på han och sedan brottat ner han gissar jag på.
Citera
2013-07-08, 06:51
Medlem
Sammalikas avatar
Hade det funnits beväpnade civila i närområdet hade förhoppningsvis någon av dessa personer skjutit ner mannen innan polisen ens kom dit. Polisen gjorde absolut helt rätt. Synd bara att oskyldiga behövde dö. Det spelar ingen roll hur sjuk man är gör man sånt här ska man antingen dö eller kastas i en brunn. Visserligen är det verkligen dags för svenska poliskåren att införskaffa elpistoler. Det borde skett för minst tio år sen.
Citera
2013-07-08, 06:59
Medlem
Citat:

Dem gjorde det smarta. Man ska alltid ligga ett steg före.
Och handgemäng eller batong är att ligga i jämn nivå, eller ett steg bakom. Pistol är ett steg före.

Och är killen drogpåverkad så vet man aldrig hur stark han kan vara. En del får ju en enorm tillfällig styrka och kan slänga runt poliser som trasdockor.

Polisen ska inte ta chanser.
Citera
2013-07-08, 07:11
Medlem
puppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notpleasured
Hade polisen skickat en hund på mannen så hade hunden säkerligen blivit knivhuggen och då hade det blivit ett jävla liv om att det är synd om hunden. Hade man använt elpistol kan man riskera att mannen faller på kniven skadar sig på så vis, då hade folk säkert också klagat på att polisen agerade korkat och klumpigt. Hade polisen skjutit mannen i benen så hade folk klagat på att det var elakt att göra knivmannen invalid. Polisen kan alltså aldrig ta rätt beslut. Alla kan inte bli nöjda.
På 70 talet åkte en polisman på larm till Frölunda torg köpcentrum.
Väl inne på köpcentret påträffades en kraftigt påverkad kille som rusar mot polisen med en kniv.
Polisen släpper sin tjänstehund ,hunden blir svårt knivskuren ,polisen tömmer sitt vapen mot killen som avlider,
Plockar upp sin hund och åker med blåljus till Blåstjärnan för att rädda livet på hunden. Jag förstår att polisen inte gärna vill släppa sin hund i vissa situationer ,hunden har ju trots allt räddat livet på polisen flera gånger.
Citera
2013-07-08, 07:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppe
På 70 talet åkte en polisman på larm till Frölunda torg köpcentrum.
Väl inne på köpcentret påträffades en kraftigt påverkad kille som rusar mot polisen med en kniv.
Polisen släpper sin tjänstehund ,hunden blir svårt knivskuren ,polisen tömmer sitt vapen mot killen som avlider,
Plockar upp sin hund och åker med blåljus till Blåstjärnan för att rädda livet på hunden. Jag förstår att polisen inte gärna vill släppa sin hund i vissa situationer ,hunden har ju trots allt räddat livet på polisen flera gånger.
Jag tror inte att du ljuger, men jag hade gärna sett en källa till det du säger. Har aldrig hört talas om fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in