Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-26, 20:49
Medlem
kakburks avatar
Vitruvianska har i tråden försökt skapa allmän förvirring men vi som följt honom i andra trådar vet att det är mest han själv som är förvirrad.
Likt en mångkulturalist så använder han "förbjuden argumentering" när det passar hans egna syften.
Vitruvianska ondgör sig över andras rasism, i detta fallet SvP-anhängarnas oerhörda ondska men har i andra trådar själv dömt ut utomeuropeer så som genetiskt defekta:

Citat:
Så till skillnad från dig så tror jag att det är till stor del genetiska orsaker till att blatteskolor presterar så dåligt. Jag tror inte det är byggnadernas fel.

https://www.flashback.org/sp43919490

SvP och dess anhängare är varje fall ärliga med sina åsikter medan SD-folk mer och mer glider ner i knäet på folkpartiet.
Citera
2013-06-26, 20:55
Medlem
mrphonks avatar
Nu har Svenskarnas parti tagit fram nytt informationsmaterial. Ett stort runt klistermärke med SvP-logotypen, och flygbladet "Varför du bör välja SvP istället för SD".

http://www.svenskarnasparti.se/2013/06/26/nytt-informationsmaterial-i-lager/
Citera
2013-06-26, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Nu har Svenskarnas parti tagit fram nytt informationsmaterial. Ett stort runt klistermärke med SvP-logotypen, och flygbladet "Varför du bör välja SvP istället för SD".

http://www.svenskarnasparti.se/2013/06/26/nytt-informationsmaterial-i-lager/
Ett flygblad som utan tvekan kommer att orsaka mycket tandagnisslan, yl och gnäll hos somliga. Men oavsett detta ett mycket bra drag, jag stöter dagligen på Sverigedemokrater (primärt på internet) som fortfarande inte har förstått vad deras parti står för och tror att de är oändligt mycket mer radikala än vad de i själva verket är.
Citera
2013-06-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
SvT Värmland har uppmärksammat partiets frammarsch och pratat lite med regionsledare Madicken Pettersson Fridén där.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/nazistparti-vaxer-i-varmland
Den här Madicken var ett välkommet inslag. Vi får tänka på att hon fick en väldigt svår fråga, den angående svensk kultur. Jag menar, vad svarar man på en sådan fråga? Särskilt när man bara har några sekunder på sig. Dessutom är frågan väldigt komplex att svara på. Även om man skulle få en hel dag på sig att förklara så skulle de svenskfientliga ändå kunna tramsa sönder ens svar. Det beror helt enkelt på att sådana typer av frågor är nästan helt omöjliga att med ord ge ett svar på. Hon gav ändå ett svar, och det fanns ju ändå inga direkta fel i det svaret.

Framförallt ska Madicken hyllas för att hon står i TV och försvarar oss svenskar! Med tanke på den extrema PK-ideologi som råder, så krävs det både mod och styrka att göra en sådan sak. Och det är väldigt viktigt att ha det i åtanke. Det spelar mindre roll att intervjun inte blev perfekt. Madicken är en modig svensk hjälte!

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja självfallet behöver vi medieträna våra företrädare och utbilda dem på olika sätt, och det är också något som kommer att göras inför valet, om det inte redan har påbörjats.
Det gäller att ni är väldigt försiktiga med denna medieträning. Jag tror att allt fler och fler svenskar börjar tröttna på medietränade robotar som alltid ska uttrycka sig så perfekt och opersonligt. Man ser ju etablissemangspolitikernas falskhet när de talar. De är oengagerade och står och babblar klyschor.

Vi svenskvänliga kan nog inte konkurrera mot etablissemanget i deras riggade och medietränade falska värld. Men vi är ju på den goda sidan, så vi har ju fördelen av att kunna vara ärliga, att tala från hjärtat och säga vad vi tycker. Det tror jag vi tjänar på i långa loppet. Att tala rakt in i svenskarnas hjärtan. Men givetvis kan viss medieträning få förekomma. Bara ni inte tar det hela för långt.
Citera
2013-06-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Straybullet gav en bra sammanfattning av judefrågan. Problemet med dig är att du inte är nyfiken eller ifrågasättande. Du rapar bara upp en massa floskler - likt en papegoja - helt utan att reflektera över vad det är du faktiskt säger. Läser du det jag och andra judekritiker skriver i huvudtaget? Att äga media är inte som att äga en korvkiosk. Media styr vår syn på utrikespolitik, inrikespolitik, kultur och värderingar. Att man kritiserar att en så pytteliten minoritet, vilket judarna faktiskt är, sett till antal röster, har ett så stort inflytande i politiken beror inte på att jag på något sätt skulle vara avundsjuk på judarna. Det är däremot problematiskt att judar är så inflytelserika då jag vill att vi svenskar ska styra över vårat egna öden utan att andra folk ska bestämma över oss.

Att Japan har en del vita företagsledare är inte alls samma sak som att judar äger så mycket media i hela västvärlden att de kan diktera villkoren för vad som får och inte får diskuteras i det offentliga samtalet. Kan du se nyanser i huvudtaget? Det är skillnad på att vara företagsledare eller bidra med kunskap och att totalt dominera den politiska maktsfären i ett land. Tror du att japanerna hade accepterat ifall svenskar ägde all media i Japan och använde mediamakten för att införa multikultur i Japan?

Jag håller med om att det är oseriöst att avfärda ämnet judisk lobbyism innan man satt sig in i underlaget, vilket jag själv ännu inte tagit mig tid till. Omvänt borde ni förstå att er stålhårda fixering ger ett sekteristiskt intryck, varvid man lätt drar slutsatsen att ni inte har verklighetskontakt. I den mån judisk lobbyism förekommit och varit framgångsrik i Sverige tror jag mottagligheten berott mycket på att vänstern varit så otroligt stark, i och med att facket och socialdemokraterna haft en avgörande roll i samhällsbygget. Och den svenska vänstern är på gränsen till galen. Men det enda SVP-sympatisörer ser är det judiska inflytandet. Det finns aldrig något annat med i analysen.

Ledande Sverigedemokrater, vars politik och personlighet man kan tycka vad man vill om, betalar ett högt personligt pris för sitt engagemang, och arbetar hårt för att hamna i en position där de kan få igenom sin politik. Men åter igen - det enda som en SvP-sympatisör kan bidra med till diskussionen är att de är Israelvänliga och såldes, just det ja, styrda av judar. Pratet om att Åkesson & Co skulle vika ner sig för Expo och massmedia (vilka styrs av ni vet vem!) gränsar till att vara precis lika ömkligt. Hur svårt är det att se att det är väljarna man försöker gå till mötes? Även banala självklarheter blir svåra för er att se, på grund av att er inlärda världsbild dominerar era tankar så starkt.

Vidare: möjligheten för judar att styra folks föreställningsvärld via massmedia och att i sin tur styra massmedia via ägande är inte så fullkomlig som SvP:are tror. Om en sådan process ägt rum så måste det ha skett i en intim samverkan med Sveriges politiska klimat och kultur. Tänk svensk vänster, tänk svensk liberalism, så förstår ni vilken god jordmån det måste ha varit. Men dessa ideologiska inriktningar verkar ni inte ha analyserat alls. Ni öser skällsord över dem, men har ingen aning om hur man ska vinna över folk som röstar på deras partier. Istället skriver ni här på Flashback om att de ska kastas i fängelse, deporteras eller avrättas offentligt så snart maktförhållandena tillåter det.

Arbetet för tolerans mot homosexuella, vad handlar det om? Japp, judarna igen. Om man nu inte råkar anse att bögar är missfoster som vi bara av nobel anständighet avhåller oss från att slå ihjäl pronto så möts man av hysteriska utbrott om att man springer judens ärende.

Nån säger emot SvP-sympatisörer på Flashback? Måste va en jude. Eller åtminstone en judelakej.

Och så vidare.

Att folk suckar och skakar på huvudet åt judemedvetna är alltså inte nödvändigtvis en fråga om att de inte är ifrågasättande eller saknar förmåga till att reflektera. Tvärtom kan det bero på att man registrerar skevheter i den verklighetsbild ni marknadsför - vilket, märk väl, inte är detsamma som att utesluta att det finns judiskättade med etnocentrisk agenda.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-26 kl. 21:51.
Citera
2013-06-26, 21:53
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Möjligen om man bara vill attrahera en liten kärna av röster. Jag säger inte att SvP ska ändra sin politik på något sätt, men däremot kan man inte bete sig som en adrenalinstinn idiot om man ska få folk att tänka "De där Svenskarnas Parti, dom verkar ju sakliga och vettiga, jag undrar vad dom vill" (hårddraget och extremt förenklat men andemeningen finns där) och leta information på egen hand.

Går att vara hårdför/aggressiv/dominant och visa att man inte ställer upp på journalistens frågor i en ordväxling utan att bete sig illa på något sätt. Går att köra aggrostilen även med intellektuell framtoning.
Citera
2013-06-26, 21:57
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Går att vara hårdför/aggressiv/dominant och visa att man inte ställer upp på journalistens frågor i en ordväxling utan att bete sig illa på något sätt. Går att köra aggrostilen även med intellektuell framtoning.

Givetvis gör det det, men "Peter" gjorde det inte och det var ju hans framträdande jag kommenterade.
Citera
2013-06-26, 22:06
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Givetvis gör det det, men "Peter" gjorde det inte och det var ju hans framträdande jag kommenterade.

Okej.

Tycker ändå "Peters" stil är bättre än att flacka med blicken, vela, bli defensiv och låta journalisten sätta samtalets agenda. Han borde dock haft rätt i sak, som jag sagt tidigare.
Citera
2013-06-26, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tämligen extremt klipp, kolla från 01:14. Han ondgör sig i princip över att personer i Afrika och Asien får tillgång till mediciner, så att deras dödstal "dessvärre" sjunker och de blir fler. Behöver jag förklara mer?
Pierce har som sagt aldrig behövt linda in sina ord, budskapet har kommit fram ändå. Men stämmer inte det han säger då? Vem gynnas av befolkningsexplosionen i tredje världen? Är det positivt för oss? Är det positivt för dem själva? Är det positivt för planeten jorden?

Svaret är naturligtvis nej på alla dessa frågor, den extrema befolkningstillväxten i den icke-vita världen hotar både den biologiska mångfalden på jorden, den dränerar dess naturresurser och på sikt kommer den att leda till vår jords undergång som vi känner den idag. Det finns redan nu flera miljarder för många människor på jorden, det sista som behövs är ytterligare x antal miljarder.

Alltså: Ja, du behöver förklara mer, du behöver förklara på vilket sätt det är önskvärt och positivt att de icke-vita kontinenterna fördubblar sin befolkning vart trettionde år eller så, och det ska bli mycket spännande att höra.
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-26 kl. 23:08.
Citera
2013-06-26, 23:09
Bannlyst
Jag har många bekanta som fått upp ögonen för SvP vilket är trevligt.

Problemet är att många tvekar lite pga att dom läst att ENDAST vita ska få bo i Sverige och jag vet inte vad jag ska svara dom då jag ej vet riktigt vad SvP tänkt sig där. De tycker att massvis med icke-vita SKA bort från detta land men att dom har en och annan som de känner och som enligt dom borde få vara kvar.

Är det någon som vet lite mer om det här med vilka som ska få stanna?
Citera
2013-06-26, 23:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii

Problemet är att många tvekar lite pga att dom läst att ENDAST vita ska få bo i Sverige och jag vet inte vad jag ska svara dom då jag ej vet riktigt vad SvP tänkt sig där. De tycker att massvis med icke-vita SKA bort från detta land men att dom har en och annan som de känner och som enligt dom borde få vara kvar.

Icke-vita kommer inte kunna bli svenska medborgare under några omständigheter.
Citera
2013-06-26, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii

I SvP:s Sverige kommer endast människor av det västerländska genetiska och kulturella arvet att få inneha medborgarskap. Det kan översättas ungefär till vita européer och ättlingar till sådana. Vi är nog många som känner en och annan trevlig utomeuropeisk invandrare, den lokala pizzabagaren eller någonting annat, men vår politik handlar ju om att göra det här landet svenskt igen, att återskapa ett land för vårt folk - vi har nämligen inget annat. Även "snälla" utomeuropéer kommer alltså att få flytta från Sverige, även om de arbetar och sköter sig. Helt enkelt eftersom detta är ett måste för att säkra vårt folks överlevnad, unika särarter och bygga ett hållbart samhälle som vilar på folkgemenskap och en etnisk grund - snarare än ett mångetniskt dito.

Att en främling inte beter sig som en vildsint djungelapa från mörkaste Afrika ger inte denna någon rätt att få stanna i Sverige. För oss är vårt folks överlevnad den absolut viktigaste frågan och ingenting vi är villiga att kompromissa bort. Det finns helt enkelt ingen plats för utomeuropéer i Sverige utan dessa får söka sin lycka i sina hemländer eller närområden om hemländerna är obeboeliga. Vi kommer att börja med att utvisa alla icke-vita som begått brott för att sedan fortsätta enligt devisen sist in - först ut.
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-26 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in