Citat:
Ursprungligen postat av
SFS
Straybullet gav en bra sammanfattning av judefrågan. Problemet med dig är att du inte är nyfiken eller ifrågasättande. Du rapar bara upp en massa floskler - likt en papegoja - helt utan att reflektera över vad det är du faktiskt säger. Läser du det jag och andra judekritiker skriver i huvudtaget? Att äga media är inte som att äga en korvkiosk. Media styr vår syn på utrikespolitik, inrikespolitik, kultur och värderingar. Att man kritiserar att en så pytteliten minoritet, vilket judarna faktiskt är, sett till antal röster, har ett så stort inflytande i politiken beror inte på att jag på något sätt skulle vara avundsjuk på judarna. Det är däremot problematiskt att judar är så inflytelserika då jag vill att vi svenskar ska styra över vårat egna öden utan att andra folk ska bestämma över oss.
Att Japan har en del vita företagsledare är inte alls samma sak som att judar äger så mycket media i hela västvärlden att de kan diktera villkoren för vad som får och inte får diskuteras i det offentliga samtalet. Kan du se nyanser i huvudtaget? Det är skillnad på att vara företagsledare eller bidra med kunskap och att totalt dominera den politiska maktsfären i ett land. Tror du att japanerna hade accepterat ifall svenskar ägde all media i Japan och använde mediamakten för att införa multikultur i Japan?
Jag håller med om att det är oseriöst att avfärda ämnet judisk lobbyism innan man satt sig in i underlaget, vilket jag själv ännu inte tagit mig tid till. Omvänt borde ni förstå att er stålhårda fixering ger ett sekteristiskt intryck, varvid man lätt drar slutsatsen att ni inte har verklighetskontakt. I den mån judisk lobbyism förekommit och varit framgångsrik i Sverige tror jag mottagligheten berott mycket på att vänstern varit så otroligt stark, i och med att facket och socialdemokraterna haft en avgörande roll i samhällsbygget. Och den svenska vänstern är på gränsen till galen. Men det enda SVP-sympatisörer ser är det judiska inflytandet. Det finns aldrig något annat med i analysen.
Ledande Sverigedemokrater, vars politik och personlighet man kan tycka vad man vill om, betalar ett högt personligt pris för sitt engagemang, och arbetar hårt för att hamna i en position där de kan få igenom sin politik. Men åter igen - det enda som en SvP-sympatisör kan bidra med till diskussionen är att de är Israelvänliga och såldes, just det ja, styrda av judar. Pratet om att Åkesson & Co skulle vika ner sig för Expo och massmedia (vilka styrs av ni vet vem!) gränsar till att vara precis lika ömkligt. Hur svårt är det att se att det är väljarna man försöker gå till mötes? Även banala självklarheter blir svåra för er att se, på grund av att er inlärda världsbild dominerar era tankar så starkt.
Vidare: möjligheten för judar att styra folks föreställningsvärld via massmedia och att i sin tur styra massmedia via ägande är inte så fullkomlig som SvP:are tror. Om en sådan process ägt rum så måste det ha skett i en intim samverkan med Sveriges politiska klimat och kultur. Tänk svensk vänster, tänk svensk liberalism, så förstår ni vilken god jordmån det måste ha varit. Men dessa ideologiska inriktningar verkar ni inte ha analyserat alls. Ni öser skällsord över dem, men har ingen aning om hur man ska vinna över folk som röstar på deras partier. Istället skriver ni här på Flashback om att de ska kastas i fängelse, deporteras eller avrättas offentligt så snart maktförhållandena tillåter det.
Arbetet för tolerans mot homosexuella, vad handlar det om? Japp, judarna igen. Om man nu inte råkar anse att bögar är missfoster som vi bara av nobel anständighet avhåller oss från att slå ihjäl pronto så möts man av hysteriska utbrott om att man springer judens ärende.
Nån säger emot SvP-sympatisörer på Flashback? Måste va en jude. Eller åtminstone en judelakej.
Och så vidare.
Att folk suckar och skakar på huvudet åt judemedvetna är alltså inte nödvändigtvis en fråga om att de inte är ifrågasättande eller saknar förmåga till att reflektera. Tvärtom kan det bero på att man registrerar skevheter i den verklighetsbild ni marknadsför - vilket, märk väl, inte är detsamma som att utesluta att det finns judiskättade med etnocentrisk agenda.
Vänligen,
SD-trollet