2013-07-07, 19:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vet ej. Tror du att det var han som greps i Halmstad?
Jag fick en känsla av att han var och "fiskade" när husrannsakan var i fredags, och gick därmed inte att anhålla. Så det kan väl vara han de hittade igår?
Citera
2013-07-07, 19:32
Medlem
Citat:
Vet ej. Tror du att det var han som greps i Halmstad?

Jag tror detta .
Efter dom hade hittat bilen så drog han.
Bilen har varit på teknisk undersökning dom hittar något och lyser DB.
Sen anklagas han för SAB han lär ju inte bli anhållen för att eldat upp sin bil.
Citera
2013-07-07, 19:33
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag fick en känsla av att han var och "fiskade" när husrannsakan var i fredags, och gick därmed inte att anhålla. Så det kan väl vara han de hittade igår?

Vad jag har hört så ska DBs hund fått valpar nyligen så tror inte att han skulle dra på en fiskeresa just nu.
Citera
2013-07-07, 19:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Han är inte 37 år gammal och polisen gick även ut med det igår att det inte är bilägaren som är anhållen.
Denna som anhölls i sin frånvaro och togs i igår var i 35-års åldern. Den som anhölls i fredags var 37 år och ickeägare till bilen
Citera
2013-07-07, 19:35
Medlem
Citat:
Han är inte 37 år gammal och polisen gick även ut med det igår att det inte är bilägaren som är anhållen.

Men den kille dom grep igår har dom inte sagt något om.
Den som greps i fredag sa dom väldigt fort att han inte var ägare till bilen.
Ingen ålder ingenting har dom sagt
Citera
2013-07-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
Men den kille dom grep igår har dom inte sagt något om.
Den som greps i fredag sa dom väldigt fort att han inte var ägare till bilen.
Ingen ålder ingenting har dom sagt

Här står det mesta om de anhållna!

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2237608-anhallnes-advokat-konkretisera-anklagelsen-
Citera
2013-07-07, 19:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Vad jag har hört så ska DBs hund fått valpar nyligen så tror inte att han skulle dra på en fiskeresa just nu.
Jag tror inte han skulle gå ut med på Facebook att han skulle fiska om han ville hålla sig undan farbror blå Kan han ha fixat hundvakt, eller lämnat bort hundarna då? För inte tog väl polisen med dom när de sökte genom huset i fredags?
Citera
2013-07-07, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KayserBill
Förhållande? Ha ha okej poirot! Nada = 0
Alltså slutsatsen: Ingen alls
Du vet alltså inte vem det är?
Citera
2013-07-07, 19:41
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Denna som anhölls i sin frånvaro och togs i igår var i 35-års åldern. Den som anhölls i fredags var 37 år och ickeägare till bilen
Den som anhölls i fredags var 32 år enl
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet är den tidigare anhållne mannen en 32-åring, som är kompis med ägaren av den bil som är intressant i utredningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17091720.ab
Citera
2013-07-07, 19:42
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Jag tror inte han skulle gå ut med på Facebook att han skulle fiska om han ville hålla sig undan farbror blå Kan han ha fixat hundvakt, eller lämnat bort hundarna då? För inte tog väl polisen med dom när de sökte genom huset i fredags?
Med en duktig mamma klarar de av valparna pa egen hand de forsta veckorna. Inget som skulle stoppa mig fran att fiska iaf.
Var inte det dar med fiske och talamod en pik till polisen tro?
Citera
2013-07-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Nu tror jag 2 saker:

1. Detta går åt helvete och GM klarar sig.

2. Polisen har väldigt bra koll på vad som hänt och lösningen kommer denna vecka.

Sån är ambivalensen just nu. Men med tanke på helgens anhållanden så är jag övertygad om att polisen vet något och att AJ är skyldig. Det kan inte vara en slump att "badkompisen" DB:s bil hittas utbränd samma dag/kväll?

hoppas ju på alternativ 2, fast de kanske lutar mer åt alternativ 1 i nu läget.
Även om man inte hittar kroppen och AJ går fri, så kommer han förr eller senare få ett helvete av någon anhörig/vän eller kanske kompis kompis till BO. Så helt fri lär han inte gå, de finns inte på världskartan. Samma sak med bloggerskan. Känslan säger att hon, på något sätt är grunden till detta.

Men man hoppas ju att GM snart börjar inse vad de är han faktiskt har gjort, känslorna inom han börjar bubbla , och han börjar prata om sitt dåd, kanske på fyllan!
sedan kanske saker börja falla på plats.
Men de känns ändå viktigare att hitta kroppen, just för Bo:s anhöriga, och framför allt för barnen skull, att ha en plats att gå till, så kanske inte sorgen kommer gnaga dem på samma sätt som att inte veta vart mamma ligger.
Citera
2013-07-07, 19:43
Medlem
ttela: Vissa fynd har gjorts av Missing People

Citat:
Vid Missing Peoples sökande på Hunneberg på söndagen efter den försvunna kvinnan har ett tiotal fynd gjorts. Som mest 180 frivilliga var personer med och hjälpte till och man sökte bland annat längs mindre vägar utmed Ringvägen som går runt Hunneberg.
Citat:
Den specialtränade hunden, utbildad för att leta efter lukter i vatten, har använts under eftermiddagen och en mindre motorbåt, när man letat i ett vattendrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in