2013-07-07, 16:56
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Jag hade bestämt mig igår att lämna tråden men jag måste nog ändå skriva min tanke gällande DB's tårar.

Enligt hans facebook har han förlorat både sin bror och sin far som jag förstått stod honom väldigt nära. Det gissar jag att tårarna står för.
Isf borde han ju förstå vad IFs familj känner just nu. Om han har ett samvete...
Citera
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Det behöver inte vara planerat alls. Man kan ha kastat ner liket i en behållare med syra, sen fräter liket bort.
Varför MÅSTE det vara planerat bara för att man använt syra?
Jag vet ju om ett fall där liket inte hittades, och det mordet va inte planerat, men syra användes ändå.

Men om det bevisligen anvants en stor behallare i ett mordfall sa bifoga kalla pa det da.

En behallare som man kan slanga ner ett lik i ar inget man stuvar undan pa utedasset precis.
Senast redigerad av Beatas 2013-07-07 kl. 17:06.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Är det han som är kroppsbyggaren som det talades om tidigare?
Han ser inte hård ut, han ser ut som en mupp, men han ser hyfsat muskulös ut.

Kan han väga 100 kg och ha typ 43 i skor?
Citera
2013-07-07, 17:00
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Två frågor.

Anmäldes bilen stulen innan den brann eller stod den redan i ljusan låga då den stöldanmäldes?

Kan det ha stått/legat en mc på gallerkärran?

Han som såg gallerkärran såg inte mycket överhuvudtaget så du får nog aldrig ett ja eller nej till svar på den frågan. Men det fanns två bilar tillsammans så släpkärran behövdes inte för att få ett extra fordon (och hur skulle man i så fall få hem kärran). Men visst kan det tänkas att man körde kropp och mc från Trollhättan, men då behövs det återigen inte två bilar.
Citera
2013-07-07, 17:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Dock undrar man ju varför någon, som lagt till ett nytt konto samma kväll/natt, skickar ett flertal vänförfrågningar och privata meddelanden till dessa personer som deltar i MPS och försöker fiska information. Det känns skumt, eller tycker du inte?
Jo, det är naturligtvis helskumt, om man inte använder tidningens officiella kanaler, och sin riktiga identitet. Men ingen är väl så dum att de skriver till en helt främmande människa, om vad som hittas. Det märkliga är att de borde vara någon i den "innersta kretsen", som inte själv vågar anmäla sig som frivillig, vilket hade varit enklare.
Eller kanske någon överambitiös jornalistnewbie, i en annan del av landet?
Citera
2013-07-07, 17:01
Medlem
Fingertutans avatar
Någon som noterat en bild som P*nt*s Ander*en lagt ut på sin Facebook? Kanske inte har något med detta att göra, men den verkade lite skum.
Citera
2013-07-07, 17:02
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo, det är naturligtvis helskumt, om man inte använder tidningens officiella kanaler, och sin riktiga identitet. Men ingen är väl så dum att de skriver till en helt främmande människa, om vad som hittas. Det märkliga är att de borde vara någon i den "innersta kretsen", som inte själv vågar anmäla sig som frivillig, vilket hade varit enklare.
Eller kanske någon överambitiös jornalistnewbie, i en annan del av landet?

Svårt att veta, verkar dock väldigt skumt. Vem vet, finns tyvärr många naiva människor som använder sig av Facebook.
Citera
Medlem
atskitvlasovits avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare till dig, ja jag vet vem det "är". S*nna Nygr*en på Facebook.
Har en bekant som fått samma mejl.

Kan du fixa länk till FB-profil? Finns väldigt många S*nna Nygr*en.
Citera
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare till dig, ja jag vet vem det "är". S*nna Nygr*en på Facebook.
Har en bekant som fått samma mejl.

Frågan var nog snarare: vem är Sanna Nygren??
Citera
2013-07-07, 17:04
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Det behöver inte vara planerat alls. Man kan ha kastat ner liket i en behållare med syra, sen fräter liket bort.
Varför MÅSTE det vara planerat bara för att man använt syra?
Jag vet ju om ett fall där liket inte hittades, och det mordet va inte planerat, men syra användes ändå.

Mycket ältande av denna syrateorin. Inte många som har tillgång till en stor behållare med tillräkligt frätande syra. Möjligt - ja. Men i mina öron låter det som en lite sannsynlig teori och jag tror inte du får bifall för den här inne.
Citera
2013-07-07, 17:07
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atskitvlasovit
Kan du fixa länk till FB-profil? Finns väldigt många S*nna Nygr*en.

https://www.facebook.com/s*nna.nygr*n.587?fref=ts
Citera
2013-07-07, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Det var Varg.

Men varför har DB två????
Är han dömd för sådant här innan? Tycker det har framkommit förvånansvärt lite om hans kriminella förflutna här...
Ja just ja, tack!
Ja det har inte varit mycket om honom, bara skvaller och snack runtomkring, nån som orkar leta domar kanske
Tror knappast det är vad som menas med tårarna.
Kanske är för hur många brudar han torskat för att misshandla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in