2013-07-07, 16:16
Medlem
B-Dawks avatar
Början av etappen lovade så mycket, men slutar utan något extra speciellt.
Dålig lagkörning av Movistar, detta var en etapp de skulle kunnat vunnit så som det utspelade sig.
Citera
2013-07-07, 16:30
Medlem
ruckaalis avatar
Synd att inte Fuglsang vann
Annars plockade jag faktiskt bort Dan Martin precis innan touren började från mitt lag. Det var ju lite dumt såhär i efterhand.
Citera
2013-07-07, 16:34
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Början av etappen lovade så mycket, men slutar utan något extra speciellt.
Dålig lagkörning av Movistar, detta var en etapp de skulle kunnat vunnit så som det utspelade sig.

Blev väl lite att de lekte av sig all energi redan de första bergen så slutet blev inte så spektakulärt. Men när Moviestar har i princip hela laget med där uppe halvvägs in i etappen tycker man de kunde åstadkommit något bättre även om Quintana hade några attacker.
Citera
2013-07-07, 16:37
Medlem
Blev en spännande etapp..men de hårda tempot i början av etappen tog musten ur favoriterna åxå inte många som hade speciellt mkt krut på slutet...för visst gick de att ansluta från andra gruppen i näst sista stigningen plocka en del cyklister en över 1.20 på täten...
Citera
2013-07-07, 16:38
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Synd att inte Fuglsang vann
Annars plockade jag faktiskt bort Dan Martin precis innan touren började från mitt lag. Det var ju lite dumt såhär i efterhand.

Haha jag gjorde detsamma, har för mig jag böt bort han mot Brajkovic som brutit utan att ha hunnit kört in ett enda poäng. alltid lätt att vara efterklok.

Kul att kommentatorerna var helt säkra på att Fuglesang skulle ha en bättre spurt medan Dan satt och kände sig hellugn på att vinna spurten.

Risk för att spurtarna missar maxtiden idag? När åkare som Hejsedal och Porte är nästan 20 minuter efter.
Citera
2013-07-07, 16:38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Blev väl lite att de lekte av sig all energi redan de första bergen så slutet blev inte så spektakulärt. Men när Moviestar har i princip hela laget med där uppe halvvägs in i etappen tycker man de kunde åstadkommit något bättre även om Quintana hade några attacker.

Problemet med Movistar och SaxoTinkoff verkar vara att de kör om andraplatsen och vågar inte attackera och eventuellt förlora tid istället för att våga attackera och faktiskt kanske vinna lite tid.
Citera
2013-07-07, 16:40
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Haha jag gjorde detsamma, har för mig jag böt bort han mot Brajkovic som brutit utan att ha hunnit kört in ett enda poäng. alltid lätt att vara efterklok.

Kul att kommentatorerna var helt säkra på att Fuglesang skulle ha en bättre spurt medan Dan satt och kände sig hellugn på att vinna spurten.

Risk för att spurtarna missar maxtiden idag? När åkare som Hejsedal och Porte är nästan 20 minuter efter.

Rätt intressant faktiskt det där med maxtiden.
Sitter och uppdaterar denna sidan: http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2013_Stage_9_Bagneres_de_Bigorre

Över 20 minuter har gått.
Citera
2013-07-07, 16:42
Medlem
Citat:
Problemet med Movistar och SaxoTinkoff verkar vara att de kör om andraplatsen och vågar inte attackera och eventuellt förlora tid istället för att våga attackera och faktiskt kanske vinna lite tid.

yes många är nöjda med att vara på pallen eller topp 6..stort nog för dom...på slutet hade många lag när man in såg att man inte skulle köra ifrån froome kunnat agera annorlunda men dom är rädda om placeringarna dom har...
Citera
2013-07-07, 16:44
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Rätt intressant faktiskt det där med maxtiden.
Sitter och uppdaterar denna sidan: http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2013_Stage_9_Bagneres_de_Bigorre

Över 20 minuter har gått.

Alla större spurtare i mål. Var väl ca 25 min efter.
Citera
2013-07-07, 16:44
Medlem
sista 3 milen tror jag ett en pressad grupp kan åka betydligt snabbare än täten idag....för vem vill bli utesluten
Citera
2013-07-07, 16:55
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Alla större spurtare i mål. Var väl ca 25 min efter.

Japp alla dem klarade sig.
Kiryenka har brutit.
Citera
2013-07-07, 16:59
Medlem
mishimas avatar
Det är med viss besvikelse man inte lyckades göra mer med den inledningen, men det var lite av en delseger för de andra lagen mot Sky. Man knäckte deras lagmaskin och visade att det går att isolera Froome. Porte är borta från sammandraget. Det är också bra och öppnar upp för andra cyklister att nå podiet.

Den kanske största förlusten för Sky idag är: Kiryienka DNF. Nu ställer det krav på de andra som jag inte tycker har imponerat uppför. Det är Kennaugh som har varit bra men Sivtsov och Lopez är en besvikelse. Jag tror vi kommer att få se fler tillfällen då Froome får det svårt.

Starkt kämpat av gruppetton. De går i mål med marginal ned till maxtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in