Citat:
Ursprungligen postat av
tOpOff
Kontrollerna är betydligt mer omfattande idag och utvecklade. Givetvis går det att komma undan, men inte under flera år. Måste vara jobbigt att följa cykel och man förutsätter att alla är dopade. Wiggins var det ju förra året och Evans och Schleck innan dess. Det är lika stor chans att Froome är dopad som Ten Dam som nr 157 i klungan.
Ja det är jobbigt att följa cykel. Alla mina favoriter o favoritlag sedan David Duffields kommentatorsdagar då Delgado o Big Mig var kungar har åkt dit. Tror inte det finns en enda som inte åkt fast om man pratar GC åkare. Alltså, jag förväntar mig inte att topp3 är helt rena för all framtid. Så är det bara.
Men att det inte går att komma undan ganska länge är bull shit o att nummer 157 är lika sannolik som topp 5 är oxå bull. Dessutom tjänar kanske en hjälpryttare i Sojasun, Euskaltel, Europ etc netto ca 30-40% per år av vad Lance plus flera la ut per år på sina program. Så det finns grader i helvetet! Doping är inte rättvis, inte ens bland de som försöker ta det så mycket de kan.