2013-07-07, 10:23
Medlem
Min teori är först dem har knarkat ihjäl henne så hon blev nedsövd av heroin sedan har dem slaktat henne i lugn och ro . Många tror på AJ men jag börjar tro på andra då polisen släpper AJ
Mordet kan vara beställt , Undrar varför AJ besökte IH , AJ har inga känslor för henne då han skrev inget på FaceBook
Citera
2013-07-07, 10:33
Medlem
SparkMans avatar
Nu vet jag inte (och ska inte heller uttala mig om) hur IF var som mor. Men att ställa till med en "djävulsk fest" när man har en 1,5 åring i lägenheten är ju ganska oansvarigt. Sen om det var ett rejält festande borde väl nästan någon granne eller annan boende i närheten ha uppmärksammat detta? Rejäla fester brukar sällan vara särskilt tysta, speciellt inte när det är alkohol inblandat.
Citera
2013-07-07, 10:46
Medlem
le_flonks avatar
Var får AJ sina pengar ifrån?
Citera
2013-07-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le_flonk

och vad har detta med Saken att göra ?
Citera
2013-07-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När Marina försvann från Spekeröd blev brottsrubriceringen mord från början, trots att det inte fanns bevis på våldsbrott öht. Här finns iaf blod.

Helt rätt. Jag tror dock man lär av sina misstag även inom rättsväsendet. Numera tror jag det är mer regel än undantag att man använder sig av den brottsrubriceringen i fall då man inte har anledning misstänka frivilligt försvinnande.
Citera
2013-07-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Har följt denna tråd sedan början för att jag blir oerhört berörd och chockad över det som hänt denna unga kvinna, men också över hur vårt samhälle i Sverige ser ut i dag.

En reflektion och undran är hur så många tjejer/kvinnor kan gilla och uppmuntra dessa män, när majoriteten av dessa kvinnor borde veta att det finns mycket missbruk, våld och kriminalitet i kölvattnet och att det lika gärna kan drabba dem själva nästa gång och säkert redan har gjort det?

Känner tack och lov ingen i denna umgängeskrets, men blir häpen och förundrad över att konstatera att när DB ändrar sin profilbild får han 24 gilla-markeringar och av dessa är 20 från kvinnor i ett läge där mycket är oklart av vad som hänt och om han på något sätt kan vara inblandad. Skrämmande!

Samma sak när AJ skrev sitt tacktal på FB, så var 4 kvinnor snabbt framme och gillade det, trots hans minst sagt våldsamma bakgrund och tvivelaktiga uppträdande efter IF:s försvinnande och bristande empati och engagemang för offret.

I ett civiliserat samhälle som det svenska borde vi alla stå upp för sanning och rättvisa.

Alla som vet något och kan hjälpa polis och åklagare att lösa denna vedervärdiga handling mot en ung mor, borde göra detta utan att tveka för att hennes öde inte skall bli vardagsmat i ett hårdnande klimat och samhälle.
Tyvärr så är det, de hemskaste som äcklet ex. som mördade och våldtog lilla Ängla får massor med kärleksbrev.
Kolla på det som nyligen hände i Vänersborg också människorov och misshandel. Där var också missbrukarna som härjade.
Skulle man ha bättre koll på de kretsar och ta åtminstone hand om barnen de producerar.
Citera
Medlem
Var uppe på berget idag, såg att det fanns snittslat in i skogen med massa polisavspärrningsband från vägen en bra bit in i skogen, någon som vet vart dessa leder till? Detta är inte alls långt från platsen där bilen brann
Senast redigerad av Flugs 2013-07-07 kl. 10:56.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
FH bor ju nära nossan och vänern? Finns ingen möjlighet att han känner till något bra ställe att fiska eller alternativt äger en båt, finns en del båtplatser i närheten.

Hade en tanke till, det hittades ju inget blod utanför IFs hus, har de lagt henne i handukar? Matta? Möbeö? För att lyckas bära ut henne och inte droppa blod ute? De har ju även blivit sedda med en släpkärra, har de dupmpat henne sedan möbeln och sedan i en rasande fart med tomt släp åkt upp till berget dumpat bilen?
Det är bara en tanke som jag haft efter läst lite. De har ju tyvärr bra lokalkännedom kanske tillomed Aj fått sina slavar till att stå o gräva med spade?
Det är klart att herrarna som verkar gilla fiske, har tillgång till båtar. Antingen egna eller bekantas, som de kan "låna" utan risk. Men jag är inte helt övertygad att de skulle dumpat i vattendrag. Om det var så att detta skedde dagen efter, har säkert en och annan briljant idé kunnat uppkomma som inte innefattar just vattendrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Min teori är först dem har knarkat ihjäl henne så hon blev nedsövd av heroin sedan har dem slaktat henne i lugn och ro . Många tror på AJ men jag börjar tro på andra då polisen släpper AJ
Mordet kan vara beställt , Undrar varför AJ besökte IH , AJ har inga känslor för henne då han skrev inget på FaceBook

Polisen har inte släppt AJ! Tingsrätten släppte honom. Polisen anser att han fortfarande är aktuell.
Citera
2013-07-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Nu vet jag inte (och ska inte heller uttala mig om) hur IF var som mor. Men att ställa till med en "djävulsk fest" när man har en 1,5 åring i lägenheten är ju ganska oansvarigt. Sen om det var ett rejält festande borde väl nästan någon granne eller annan boende i närheten ha uppmärksammat detta? Rejäla fester brukar sällan vara särskilt tysta, speciellt inte när det är alkohol inblandat.

Åh om du visste. Självklart oansvarigt men så var ju också hela hennes liv. Hur ansvarigt är det att skaffa barn med kåkfarare och allmänt asociala män??? Många små barn i vårt avlånga land växer upp på detta sätt. Sorgligt men inget nytt under solen.
Citera
2013-07-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le_flonk

Förmodligen soc, a-kassa i kombination med ev. inkomster från sin kriminalitet.
Citera
2013-07-07, 10:58
Medlem
bagarn29s avatar
Ca 00:00 IFs pappa pratar med henne och AJ och uppfattar allt som lugnt.
Enligt: Tangera
Citat:
Ca 02.00 har AJ lagt upp en bild på Instagram.
Ca 02.25 har BO lagt upp en bild på samma sida.
Enligt: Forno.Romano
Citat:
Det vet vi snart om det stämmer, det verkar som att de postat på Instagram nästan synkroniserat, den ena i Trollhättan och den andre i Jönköping.
Ca 03:00 har jag läst någonstans att IF ringde PT och att AJ tog luren och det blev bråk mellan de båda männen. Är dock lite osäker nu med tanke på ovanstående info.

Fråga: Varför åker man upp på berget med ett tomt släp om det inte är för att hämta något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in