2013-07-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Vad har syra med nåt av det där att göra.
Att nån ätit upp henne är inte speciellt troligt då kött helst ska hänga ett tag innan man äter det.
Syra så försvinner man, går upp i rök ordagrant...

Hehe, syra har med de andra sätten att göra såvida att alla sätten är såna man försvinner helt på. Inte att de först skulle använt syra och sen serverat köttet. Nej, kött måste inte hänga först, för att gå att tex grilla och äta. Men usch, nu vill inte jag prata mer om ev tillredning av kött, för att få kropp att försvinna. Var och en borde kunna tänka själv, men uppenbarligen inte...
Citera
2013-07-07, 09:49
Medlem
Jag har följt tråden från start men som så många andra här det senaste dagarna inte skrivit något, men jag vill inte fiska information eftersom jag läst men sen A.J släpptes så tog denna tråden helt ny vändning, nya med konstiga påståenden/inlägg, hoppas dem har span på "våra" eventuella möjliga platser där BO kan tänkas vara...
Citera
2013-07-07, 09:52
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
För att få knulla kanske?

Men han Amore behöver väl inte kränka sig själv för att få sig ett. Måste väl ha funnits x antal rena damer att förlusta sig på. En så populär kärleksgud behöver väl bara vända sig om och lägga sig på rygg och invänta sina groupies.. Tänk knott och mygg!
Citera
2013-07-07, 10:06
Medlem
FH bor ju nära nossan och vänern? Finns ingen möjlighet att han känner till något bra ställe att fiska eller alternativt äger en båt, finns en del båtplatser i närheten.

Hade en tanke till, det hittades ju inget blod utanför IFs hus, har de lagt henne i handukar? Matta? Möbeö? För att lyckas bära ut henne och inte droppa blod ute? De har ju även blivit sedda med en släpkärra, har de dupmpat henne sedan möbeln och sedan i en rasande fart med tomt släp åkt upp till berget dumpat bilen?
Det är bara en tanke som jag haft efter läst lite. De har ju tyvärr bra lokalkännedom kanske tillomed Aj fått sina slavar till att stå o gräva med spade?
Citera
2013-07-07, 10:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
FH bor ju nära nossan och vänern? Finns ingen möjlighet att han känner till något bra ställe att fiska eller alternativt äger en båt, finns en del båtplatser i närheten.

Hade en tanke till, det hittades ju inget blod utanför IFs hus, har de lagt henne i handukar? Matta? Möbeö? För att lyckas bära ut henne och inte droppa blod ute? De har ju även blivit sedda med en släpkärra, har de dupmpat henne sedan möbeln och sedan i en rasande fart med tomt släp åkt upp till berget dumpat bilen?
Det är bara en tanke som jag haft efter läst lite. De har ju tyvärr bra lokalkännedom kanske tillomed Aj fått sina slavar till att stå o gräva med spade?
Om de körde upp en bil med tomt släp upp på berget, och eldade upp bilen, vart tog släpet vägen?
Citera
2013-07-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Ja advokaten bland annat. Nej tyvärr är varken tatuerad eller mupp. Varför jag undrande om I*a var eskort var för att någon innan i tråden hade skrivit att hen hade sett henne på eskortsidor. Så är väl inget konstigt med det? Vad jag vet så finns det eskorter som tar emot lite när som helst.

Det är väldigt vad du "vet" en massa. Måste våra tråkigt att ha missuppfattat sp mycket i livet då det mesta du vet är helt fel.

En eskort, t ex, tar inte emot, det är liksom hela grejen med att vara eskort. Man eskorterar någon vilket inte behöver innebära att det hela slutar i en säng och även om det gör det så handlar det inte om "mottagning" - vare sig i det egna hemmet eller på annan plats.
Citera
2013-07-07, 10:14
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bättre så? http://goo.gl/maps/FZfij

Quarrel det där stämmer bättre!

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Av ren nyfikenhet, är det ett känt ställe som folk ofta hänger vid? eller något du sprungit på av en slump? ligger onekligen inte långt från där bilen brann om jag tolkar din beskrivning rätt.

En fågel viskade i mitt öra att polisen redan fått tips om ett par andra suspekta saker där i krokarna (tidigare nämnt grustag mm).

Ja det är ett känt ställe dock ganska få som vågar gå in skulle jag tro!
Jag skulle inte förvåna mig att det skulle pågå massa fuffens vid diabasen hela berget är en soptipp för alla småkriminella i området och det är ju känt att det är populärt att bränna bilar där uppe så skulle tro att DB blev lite förvånad att just hans bil skulle dra så mycket uppmärksamhet till sig!

Sen skulle jag vilja få de bekräftat har denna grotta rasat in???
Citera
2013-07-07, 10:15
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Någon som vet om det hänt på Östra Margaretavägen ? Där blodspåren hittades ?

Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Jag har snöat in på denna frågan. Varför undrade du så tidigt om den adressen ??

Ja, den förste på flashback med att peka ut adressen och detta 21:36 på söndagskvällen. Jag hakar också upp mig på detta.

Jag skulle vilja veta hur de olika personerna rört sig denna natt. När lämnade A* lägenheten och vilken destination? Mor sin? Är hon hörd av polisen och har lämnat uppgifter för alibi? Advokaten sa i tv att AJ hade "särskilda skäl" att lämna lägenheten.

T* har rört sig på krogen uppenbarligen, sedan via en "hemlig adress" och "fått veta att hon lever". Därefter till Uddevalla. Vilken hemlig adress och vilka har T* umgåtts med under tiden?

Jag är inne på om det inte har blivit mer folk i lägenheten, efter att pappan haft kontakt med AJ+I. De har uppenbarligen supit till det och sedan har det anlänt fler personer dit på efterfest. Inte omöjligt att hela björnligan varit samlade, såväl db som T*. Sedan har de supit så in åt bängen där och T* har blivit askalas och åkt hem till Uddevalla och hennes citat syftade på att det var en djävulsk fest. Något hände efter att T* lämnade lägenheten, de kvarvarande rök ihop i ett slagsmål.

Det gör att T* rätt tidigt på söndagen när hon får höra om detta i nyheterna frågar om just den adressen, eftersom hon vet vilken fest det var där på natten.
Citera
2013-07-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om de körde upp en bil med tomt släp upp på berget, och eldade upp bilen, vart tog släpet vägen?

Han som såg volvon sade att det även var en bil bakom som han inte såg vad det var för bil doch hade den ett timt släp med galler på sidorna.
Citera
2013-07-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jo hon blöder mer eftersom det inte stelnar, dvs utan medicin så blöder hon mer (eller en längre tid kanske jag ska skriva).

Och om det vore människorov som polisen har som en av sina teorier så borde det ju tyda på att gärningsmannen/männen tagit med I*a´s medicin så hon inte ska förblöda för om de står henne så nära som det kanske kan verka så vet de sannolikt att hon är blödarsjuk.

Det är lite det jag menar med din sista mening: Vad får polisen till att rubricera det även som människorov med tanke på allt blod som hittats och att BO är blödarsjuk?

Människorov brukar vara en rubricering man använder så länge man inte har säkra bevis för att den försvunna är död. Jfr t ex med fallet i Boden och den styckmördade VB.
Citera
2013-07-07, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Människorov brukar vara en rubricering man använder så länge man inte har säkra bevis för att den försvunna är död. Jfr t ex med fallet i Boden och den styckmördade VB.
När Marina försvann från Spekeröd blev brottsrubriceringen mord från början, trots att det inte fanns bevis på våldsbrott öht. Här finns iaf blod.
Citera
2013-07-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Ja! det har du ju rätt i,hade naturligtvis varit bäst att lämna kvar kroppen i bilen,tänkte inte på det

Gärningsmannen kan ju iofs ha gömt kroppen i AJ's gamla hemtraker med för att lägga skulden på honom. Lite långsökt kanske men ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in