2013-07-07, 00:31
Medlem
MtGM har inte själv gått ut med att han har ngn diagnos, men många säger att han har AS. Autism är ingen utvecklingsstörning så därför tror jag kontakt med FUB är uteslutet. Jag har tidigare skrivit om detta och de svårigheter som en person med AS möter och blir bemött. Håller med om att det är vikigt att MtGM får hjälp och rätt stöd vid ev funktionshinder.
Citera
2013-07-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror det var jukeboxflowers som skrev detta första gången. Vägen vi talar om är kanske 5-6 meter bred. Vittnet ska ha passerat denna bil på kanske 5-10 meters avstånd och även noterat att föraren hade solbrillor på sig. Vill minnas att det kan ha varit en bil av märket Ford också. Kör man på denna lilla väg så kör man kanske i 30-40 km/Tim.

...men ändå rätt svårt att se nånting i baksätet på det avståndet?
Citera
2013-07-07, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
(Min markering)
Din teori stämmer då även med det vittnesmål som såg en bil med en person i förarsätet och en röd filt som var lagd över något (kanske en kropp) i passagerarsätet. Någon som kommer ihåg var vittnet såg bilen?

Röd filt??????? Var den inte GUL!
Citera
2013-07-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja jag valde att citera en del av ditt inlägg eftersom det var den delen jag ville kommentera, mitt syfte var alltså det motsatta mot hur det kom ut: jag ville tydliggöra vad jag utgick ifrån i mitt inlägg.
Att jag "la till egen text" var en oundviklig konsekvens av att jag kommenterade ditt inlägg.
Trodde att ditt inlägg skulle bli markerat med en mörk ruta som det brukar bli när man citerar (?), ville inte på något vis försöka baka in mina tokerier i ditt citat.
Är alldeles för kass med det tekniska för att nu kunna omcitera till allt så det blir rätt, kan bara be om ursäkt för det inträffade

OT: svarar först nu eftersom jag tillbringat senaste tiden med den icke rekommendabla sysslan att se filmen War Games (finns på swefilmer), filmen har ju nämnts i tråden (minns inte nu i vilket sammanhang, fanns nämnd på KJ:s FB?).
I alla fall: inte bara svårt att se filmen på rent kvalitetsmässiga grunder, även svårt att se den utan att börja tänka på alla uppgifter som finns i tråden/om KJ: air-softare som skall spela vid gammal militäranläggning, någon som tar livet av en hund, hundar som flås/styckas, en äldre halvsliten cheva-pickup, en kvinna som springer för sitt liv på en öde väg: blir upphunnen och nedstucken med kniv och sedan huggen flera ggr efter döden. OT som sagt.
Ja filmen är otroligt rå. Då jag läste om detta på KJ:s FB sida tänkte jag först att den lät inte så hemsk, men han tyckte att detta var för airsoftpolare. Dessutom postades detta den 11/5 samma dag som Fallen Angel.

Om MtGM är skyldig eller återstår att se. Han kan vara oskyldig men även skyldig och inte fällas. Är han skyldig och de hittar inte bevis nog så tror jag att utifrån vad som berättats om offret så är det av törsta vikt att mtGM får vård. Annars tror jag att det finns risk för återfall.

Om det finns med GM så tycker jag att mtGM borde ha sagt ngt vid det här laget ex skyllt ifrån sig. Antingen var han ensam eller så är an så säker på att inga bevis hittas och därför nekar.

Eller så är han oskyldig. Jag tror ock inte i det faller att ngn försökt lägga skulden på honom. Det skulle KJ varit tydlig med i så fall.
Citera
2013-07-07, 01:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Du borde assistera polisen. Jag tror inte jag sett ett enda inlägg från dig där du inte VET exakt vad som hänt i saker och ting som inte poliser, åklagare osv ens vet. Du säger att de är inkompetenta för att de inte tror saker och ting har gått till på samma sätt som du tror. Som om du inte förstår att de inte alltid delar med sig av all information till pressen och därmed till dig. Framförallt inte i detta fall där de verkligen försöker hålla pressen utanför. Jag vet inte om du uttrycker sig så för att du verkligen tror du vet allt eller om du gör det för att låta som du gör det. I vilket fall som helst borde du låna ut dina fantastiska kunskaper till polisen så vi får fast mördaren i denna fruktansvärda historia.

När jag uttalar mig är jag i allmänhet rätt bergis på att jag har rätt eller att det rätta svaret ligger någorlunda i den riktningen jag tror att den gör. Det är inte detsamma som att jag VET svaret, inte alls, men får jag fundera en stund litar jag på magkänslan, det medges, och den sviker sällan. Nej, jag tror inte kompetensen är påfallande hög hos dem som är satta att lösa det här och jag tror som jag skrivit tidigare att mycket krut har bränts på felaktiga antaganden, dvs att spaningarna inriktats på att leta efter nålar i fel höstack, och med detta sagt tror jag inte att vare sig mord eller styckning har skett i KJ:s eller någon annans bil eller bostad, detta har med största sannolikhet skett utomhus.

Men du har alldeles rätt i att vi inte vet vad polis och åklagare har på hand av bevis och indicier, och kanske är de inte alls så inkompetenta som jag i mina allra dystraste stunder befarar. Men men, det visas sig när mtGM åtalas och FUP kommer till allmän kännedom. Men det räcker inte att få en fällande dom i tingsrätten, domen måste stå sig även i hovrätten, annars är ingenting vunnet.
Citera
2013-07-07, 01:32
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att förlagan till mordet på Vatchareeya Bangsuan är mordet på Elizabeth Short - Black Dahlia - har varit min teori från början, och jag har inte sett någon anledning att revidera den uppfattningen. Du anser att den teorin är totalt ogrundad och heltokig, visst, var och en har sin egen uppfattning, men vad som förbryllar mig är att du inte har samma uppfattning och uttrycker dig på samma sätt om någon annan teori av dem som framförts och det är förvisso åtskilliga teorier i omlopp i den här tråden. Men ingen av dessa har bedömts vara totalt ogrundad och heltokig i din värld, alla andra teorier undgår kritik och passerar nålsögat - men inte jämförelsen med Black Dahlia. Vad beror det på, Pentagrammaton ?

Den läkare jag tror du åsyftar är framlidne George Hodel vars son, Steve Hodel, bestämt hävdar att fadern mördade "Beth" Short och anledningen misstänker jag är att sonen räknar med att tjäna en hacka på att få folk att köpa historien efter att fadern, George, avled 1999. Men den är fel, två inblandade mördare i Short-fallet och åtminstone en av dessa tror jag var polis.

Jag har ifrågasatt flera teorier i tråden vill jag minnas. Men din Black Dahlia teori är den jag sett mest frekvent på senaste och den som gjort mig mest fundersam. Varför har det varit din teori från början? Vad är det som pekar mot att det är förlagan? Ännu inte fått svar på det.

Ah, så kanske det var. Var många år sedan jag fördjupade mig i frågan så minnet är inte helt 100. Men jag vill minnas att folk inom polisen gav stöd till denna teori och beklagade att de inte hann göra något. Men visst, kanske det är bluff och båg.
Citera
2013-07-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
När jag uttalar mig är jag i allmänhet rätt bergis på att jag har rätt eller att det rätta svaret ligger någorlunda i den riktningen jag tror att den gör. Det är inte detsamma som att jag VET svaret, inte alls, men får jag fundera en stund litar jag på magkänslan, det medges, och den sviker sällan. Nej, jag tror inte kompetensen är påfallande hög hos dem som är satta att lösa det här och jag tror som jag skrivit tidigare att mycket krut har bränts på felaktiga antaganden, dvs att spaningarna inriktats på att leta efter nålar i fel höstack, och med detta sagt tror jag inte att vare sig mord eller styckning har skett i KJ:s eller någon annans bil eller bostad, detta har med största sannolikhet skett utomhus.

Men du har alldeles rätt i att vi inte vet vad polis och åklagare har på hand av bevis och indicier, och kanske är de inte alls så inkompetenta som jag i mina allra dystraste stunder befarar. Men men, det visas sig när mtGM åtalas och FUP kommer till allmän kännedom. Men det räcker inte att få en fällande dom i tingsrätten, domen måste stå sig även i hovrätten, annars är ingenting vunnet.

Fråga; blev elisabeth våldtagen innan hon styckmördades?

Kan ju ha varit en tjej som skändade vb:s kropp...verkar inte finnas ngn uppgift om att vb utsatts för sexualbrott vilket låter konstigt om det varit en man inblandad...,
Citera
2013-07-07, 02:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Fråga; blev elisabeth våldtagen innan hon styckmördades?

Kan ju ha varit en tjej som skändade vb:s kropp...verkar inte finnas ngn uppgift om att vb utsatts för sexualbrott vilket låter konstigt om det varit en man inblandad...,

Enligt vad jag har läst i Coroner's report blev Short både torterad och sexuellt utnyttjad, bland annat konstaterades sodomi, innan hon mördades och styckades under perioden 9-15 januari, 1947. Om hon utsatts för nekrofili, dvs utnyttjats sexuellt efter sin död, har jag inte sett någon uppgift om. En teori om att även en svartsjuk kvinna kan ha varit inblandad har förekommit, och detta kan väl inte heller uteslutas. Om det eventuellt förekommer en kvinnlig motsvarighet i VB-fallet återstår ju att se.
Citera
2013-07-07, 05:06
Medlem
christerys avatar
Jag får inte ihop det, hade kläderna och mobiltelefonen avlägsnats - kastats i älven eller vad man nu vill men kroppen är knapphändigt gömd..

Ville GM att den skulle hittas
Hann inte GM färdigt
Varför ta av händerna från armarna
2 stick för att döda, dom andra då? före eller efter döden...

Så jäkla spretigt - får en känsla av en känslokall men obeslutsam GM. Om det passar på KJ vet jag inte.
Citera
2013-07-07, 07:11
Medlem
Cinnabars avatar
KJ beskrivs som lugn och jag tror inte att han fått ett vredesutbrott bara så där, utan att han gradvis gått in i den här idén om att han måste döda för att bli en "riktig soldat", men jag tror inte ens det är hans huvudpoäng här, eftersom jag inte riktigt kan sa att han är intresserad av alla aspekter av soldatlivet, militärstrategi med mera, utan just, bara vapen, jaga, döda. Han tog sig titeln commander i rolleken airsoft, och var och är nog inne i en tro att det han gjort kanske inte ens hänt.

Han kan nog inte minnas det här, förtränger kraftigt. Tids nog kanske han minns.

Hans stöttande farmor måste vara en av de ledsnaste människorna nu.

Vad har Ev* Puol*aka (*=) för gemensam nämnare med KJ? En tjej +30, en hel del äldre än KJ, som kommenterar flitigt det han gör. Hon tycker att han är sexig, och blir sedan bekymrad för hunden som saknar egen sovplats. Med tiden tycker hon att han köper för mycket vapen och skriver något om att det inte behövs, eftersom Sverige inte är i krig...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-07 kl. 07:41.
Citera
2013-07-07, 07:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Jag får inte ihop det, hade kläderna och mobiltelefonen avlägsnats - kastats i älven eller vad man nu vill men kroppen är knapphändigt gömd..

Ville GM att den skulle hittas
Hann inte GM färdigt
Varför ta av händerna från armarna
2 stick för att döda, dom andra då? före eller efter döden...

Så jäkla spretigt - får en känsla av en känslokall men obeslutsam GM. Om det passar på KJ vet jag inte.

Kanske i linje med att minutiöst måla ett ben totalblått, och sedan lämna det andra benet orört?
Citera
2013-07-07, 08:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
(Min markering)
Din teori stämmer då även med det vittnesmål som såg en bil med en person i förarsätet och en röd filt som var lagd över något (kanske en kropp) i passagerarsätet. Någon som kommer ihåg var vittnet såg bilen?
Det var utmed Avans Byaväg, tror att h*n menade vänster från Dammvägen/Boden.
http://img593.imageshack.us/img593/7723/jc0h.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Angående framförallt styckplats men också ev. mordplats. Det finns en mycket intressant vittnesuppgift som jag hoppas att Polisen följt upp seriöst. Framförallt i form av ett systematiskt sök efter ev. mordplats, men framförallt styckplats. Jag vet personligen att vittnet är mycket pålitligt. Vittnet har rastat sina hundar i området i 20 års tid. Vittnesuppgiften rör det s.k. övningsområdet pkt. 49. Många av er som gjort värnplikten i Boden känner troligen till området. Området ligger i motsatta sidan av stan i förhållande till var de kända likdelarna påträffades. Egentligen inte långt från å-berget, men på andra sidan älven (eg. södra/sydöstra sidan om älven).

Jag känner vittnet personligen, men fick höra detta av en tredje närstående person och har tyvärr inte exakt tidpunkten för vittnesuppgiften ännu. Men det rörde sig om sent på kvällen den 4:e eller 5:e maj. Då har vittnet kommit hit för att rasta sin hund, vad jag förstått har han tagit vänster i korsningen (kör man å andra sidan rakt fram i samma korsning så kommer man till bodensarnas populäraste badplats, aldersjön). Den här vägen går strax nedanför på söder sida om det sk. Rödbergsfortet (turistattraktionen).

En bit in efter denna väg har han passerat en bil som backat in på vägstump. I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt. I alla fall något gulfärgat material. När vittnet återvänt och passerat igen, så är bilen och föraren inte längre kvar.I efterhand, senare som 1:a spontana tanke så säger vittnet för sig själv, att det var en liten bil, kanske en ford.

Om vi antar att det är gärningsmannen eller en av flera gärningsmän som vittnet sett, så är i alla fall min teori här, att gärningsmannen i det här läget recognoserade efter lämplig styckplats. Kanske var styckplatsen redan utvald.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in