Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Du borde assistera polisen. Jag tror inte jag sett ett enda inlägg från dig där du inte VET exakt vad som hänt i saker och ting som inte poliser, åklagare osv ens vet. Du säger att de är inkompetenta för att de inte tror saker och ting har gått till på samma sätt som du tror. Som om du inte förstår att de inte alltid delar med sig av all information till pressen och därmed till dig. Framförallt inte i detta fall där de verkligen försöker hålla pressen utanför. Jag vet inte om du uttrycker sig så för att du verkligen tror du vet allt eller om du gör det för att låta som du gör det. I vilket fall som helst borde du låna ut dina fantastiska kunskaper till polisen så vi får fast mördaren i denna fruktansvärda historia.
När jag uttalar mig är jag i allmänhet rätt bergis på att jag har rätt eller att det rätta svaret ligger någorlunda i den riktningen jag tror att den gör. Det är inte detsamma som att jag VET svaret, inte alls, men får jag fundera en stund litar jag på magkänslan, det medges, och den sviker sällan. Nej, jag tror inte kompetensen är påfallande hög hos dem som är satta att lösa det här och jag tror som jag skrivit tidigare att mycket krut har bränts på felaktiga antaganden, dvs att spaningarna inriktats på att leta efter nålar i fel höstack, och med detta sagt tror jag inte att vare sig mord eller styckning har skett i KJ:s eller någon annans bil eller bostad, detta har med största sannolikhet skett utomhus.
Men du har alldeles rätt i att vi inte vet vad polis och åklagare har på hand av bevis och indicier, och kanske är de inte alls så inkompetenta som jag i mina allra dystraste stunder befarar. Men men, det visas sig när mtGM åtalas och FUP kommer till allmän kännedom. Men det räcker inte att få en fällande dom i tingsrätten, domen måste stå sig även i hovrätten, annars är ingenting vunnet.