2013-07-06, 20:12
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Jag har framfört att jag dels inte gillar den typen av sökande av självbekräftelse och uppmärksamhet. Vidare så är det inte bra för FB att det sprids i media att här är det minsann ok för vissa användare att kartlägga och spåra upp andra användare. Det torde inte vara en bild som är bra för FB.

Mja, du har framfört det x antal gånger i tråden nu. Och du har fått respons från flera olika användare varav du knappt verkar förstå kritiken du får.
Du fortsätter bara upprepa dig.
Vid det här laget tillför du inte tråden något nytt. Den här tråden är ju trots allt inte Carlitos dagbok
Citera
2013-07-06, 20:20
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
Mja, du har framfört det x antal gånger i tråden nu. Och du har fått respons från flera olika användare varav du knappt verkar förstå kritiken du får.
Du fortsätter bara upprepa dig.
Vid det här laget tillför du inte tråden något nytt. Den här tråden är ju trots allt inte Carlitos dagbok

Jo jag vet att jag har framfört det flera gånger. Av någon anledning så hade tydligen Schlesien missat det och bad om att bli upplyst.

Du kan ju svara på hur du tycker att ert förfarande rimmar med första stycket i regelförtydligandet till 1.06? Anser du att det ni har gjort är helt i linje med vad som framgår där? Anser du att ert val att i stort utsträckning uttala er i media om att ni har spårat upp andra användare påverkar FB positivt eller negativt i ljuset av vad som står i nämnda stycke?
Citera
2013-07-06, 20:30
Medlem
Jag har följt fallet. Har läst SVD-artikeln och den andra i GP. CarlitoB skriver nu om andra mediesaker. Svårt att hänga med. Vad är det för andra artiklar du pratar om, som du tycker är fel? Jag har hittat några artiklar som är två månader gamla som inte handlar om samma uppgifter. Det som kom fram igår var nya mediauppgifter för mig.
Om det inte var gårdagens artikel som var något horeri så varför tar du upp dom gamla artiklarna här? Är de gamla artiklarna trådens topic?

Som mediekonsument och med flera i min omgivning som är verksamma i medievärlden ser jag inget uppseendeväckande alls med att flera redaktioner tar upp samma fråga, som dom verkar ha gjort för två månader sen och som dom gjorde igår. Är det de här personernas fel?

Vad är topic för tråden? Det tas upp så många saker: regler, enskilda användare, gamla artiklar, och nu även någon blogg? Handlar det inte om artikeln om IP-saken?
Citera
2013-07-06, 20:39
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Jo jag vet att jag har framfört det flera gånger. Av någon anledning så hade tydligen Schlesien missat det och bad om att bli upplyst.
Schlesien hade nog inte missat det, utan hen ifrågasatte din retorik och dina upprepningar.
Men det verkar ha gått rakt förbi ditt huvud.

Citat:
Du kan ju svara på hur du tycker att ert förfarande rimmar med första stycket i regelförtydligandet till 1.06? Anser du att det ni har gjort är helt i linje med vad som framgår där? Anser du att ert val att i stort utsträckning uttala er i media om att ni har spårat upp andra användare påverkar FB positivt eller negativt i ljuset av vad som står i nämnda stycke?
Jag har svarat på detta i tidigare inlägg kära Carlito.
Låt oss gå vidare nu.
Du får gärna starta en ny tråd där du kan avhandla dina tankar. I den här tråden bör vi hålla oss till topic.
Citera
2013-07-06, 20:45
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
Jag har svarat på detta i tidigare inlägg kära Carlito.
Låt oss gå vidare nu.
Du får gärna starta en ny tråd där du kan avhandla dina tankar. I den här tråden bör vi hålla oss till topic.

Du har pratat om din moraliska kompass och dylikt. Du har också hävdat att ni inte brutit mot 1.06. Men nu ställde jag konkreta frågor till dig, du väljer att inte svara.

Så här lyder första stycket i regelförtydligandet till 1.06:

Citat:
Ursprungligen postat av Regler
Flashback Forum kan sägas bygga på två grundpelare: den fria debatten och anonymitet. Anonymiteten ger individer med marginaliserade och stigmatiserade åsikter en plattform att framföra sina åsikter utan att de riskerar att det medför några konsekvenser för deras liv.

Hur tycker du att ert förfarande att använda forumet som plattform för att lura av en annan användare uppgifter för att identifiera vederbörande rimmar med ovanstående citat?

Tycker du att ert val att gå ut i diverse media och sprida vad ni har gjort påverkar FB positivt eller negativt i ljuset av vad som är FB:s grundpelare enligt citatet ovan.

De är i allra högsta grad topic då fråga ett har att göra med vad ni i artikeln säger er ha gjort och fråga två gäller ert val att gå ut i media och berätta vad ni har gjort.

Kan jag få ett ordentligt svar nu. Ett konkret svar på de frågor jag ställer och inte en massa snömos, tack.
Citera
2013-07-06, 20:57
Medlem
Jag tycker att det är jättebra att det gruppen gjorde fick slut på kattdöderiet. Jag tycker också att det är bra att fb omnämns även i positiva ordalag i media. Såvitt jag vet har gruppen fått admins välsignelse så att säga. Eftersom det är admin som bestämmer är det väl bättre att ta diskussionen med admin. Det finns en annan tråd för det.
Citera
2013-07-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Jag tycker att det är jättebra att det gruppen gjorde fick slut på kattdöderiet. Jag tycker också att det är bra att fb omnämns även i positiva ordalag i media. Såvitt jag vet har gruppen fått admins välsignelse så att säga. Eftersom det är admin som bestämmer är det väl bättre att ta diskussionen med admin. Det finns en annan tråd för det.

Men om du tittar på Carlitos argument så ser du att sådant här äventyrar användarnas annonymitet.Om du struntar i just detta specifika fallet så rent allmännt.Tycker du att det är okej att användarna försöker avslöja varandras identitet?Bannlysning för den som försöker vore rätt.
Citera
2013-07-06, 21:28
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:

Vad admin har för åsikt gällande anonymitet på FB tror jag att jag har en rätt bra uppfattning om. Det är inte det jag frågar efter. Jag frågar dessa två personer två enkla konkreta frågor rörande hur de ser på vad de har gjort kontra FB:s grundpelare. Ingen av dem förefaller vara särskilt intresserad av att svara vilket är lite tråkigt. Men deras tystnad säger ganska mycket.
Citera
2013-07-06, 21:36
Medlem
Citat:
Det är ju inte Flashback i sig som omnämns i positiva ordalag, det är ju gruppen?

Jag tycker det känns som att man framhäver sig som någon form av hjältar, "Flashback är skit och vi är den fina sidan av det".

Hade man ens behövt Flashback i denna såkallade grupp mer än att det troligtvis är här man hittat varandra?
Citera
2013-07-07, 00:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nej det är inte uppenbart för alla. Du postar mycket men du undviker att tala om vilka "mängder av media" du menar att det skett medieutspel i. Märker du inte att du blivit synad på den punkten?

Viktigare: Du undviker att besvara vad som eventuellt är så illa med att lämna uppgifter som media efterfrågar.
Lämna uppgifter hur menar du egentligen och har du missat att det flesta media så som dags och kvällspress har skrivit om det?

Lämna uppgifter låter intressant, så kan du utveckla det lite till.
Jag känner till ett inslag i Sveriges Radio, och GP 5/7 har nämnts i tråden. I övrigt undrar jag, som sagt, vilka saker CarlitoBrigante syftar på med "väljer att gå ut i mängder av media".

Citat:
Citat:
Nej det är inte uppenbart för alla. Du postar mycket men du undviker att tala om vilka "mängder av media" du menar att det skett medieutspel i. Märker du inte att du blivit synad på den punkten?
Har ingen aning om du inte har följt media gällande detta den senaste månaden/månaderna. Har du gjort det så har du knappast kunnat undvika det hela. Så jo det är uppenbart om man inte har levt i någon form av medievakuum.
Var och en av trådens läsare får göra sin egen bedömning av om du svarat på frågan, eller inte.

Citat:
Citat:
Viktigare: Du undviker att besvara vad som eventuellt är så illa med att lämna uppgifter som media efterfrågar.
Jag har framfört att jag dels inte gillar den typen av sökande av självbekräftelse och uppmärksamhet.
Din egen hypotes om motivet bakom att anonyma att berätta saker och din åsikt om detsamma frågar jag inte efter.

Citat:
Vidare så är det inte bra för FB att det sprids i media att här är det minsann ok för vissa användare att kartlägga och spåra upp andra användare. Det torde inte vara en bild som är bra för FB.
Frågan gällde inte polissaken. När det som hänt redan hänt, vad är det negativa med att försöka sprida korrekta uppgifter om vad som hänt? Att mörka vad som hänt brukar inte vara så lyckligt. Inte heller att låtsas som ingenting.
Citera
2013-07-07, 01:01
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Jag känner till ett inslag i Sveriges Radio, och GP 5/7 har nämnts i tråden. I övrigt undrar jag, som sagt, vilka saker CarlitoBrigante syftar på med "väljer att gå ut i mängder av media".

Var och en av trådens läsare får göra sin egen bedömning av om du svarat på frågan, eller inte.

Då tycker jag att du kör en enkel googling så kommer du att hitta mängder. Eller fråga Lodjuren & Co, de har säkert någon form av pressurklippslista som de kan dela med sig av.

Citat:
Din egen hypotes om motivet bakom att anonyma att berätta saker och din åsikt om detsamma frågar jag inte efter.

Om det inte är MIN åsikt du vill ha, varför frågar du då MIG? Är det någon annans åsikt du vill ha så är det väl bättre att du frågar den personen. Jag har förklarat varför jag tycker att det är dåligt, mer än så kan jag inte göra.

Citat:
Frågan gällde inte polissaken. När det som hänt redan hänt, vad är det negativa med att försöka sprida korrekta uppgifter om vad som hänt? Att mörka vad som hänt brukar inte vara så lyckligt. Inte heller att låtsas som ingenting.

Det känns lite onödigt att behöva upprepa sig om och om igen, andra verkar störa sig på det också. Varför läser du inte vad jag har skrivit? Jag anser att det är dåligt för FB som forum att det framstår som om det vore ok, något bra, något att vara stolt över o.s.v. att användare här kartläggs. Det hade varit mycket bättre, för FB, om sådan som kan tolkas på det viset inte hade spridits.

Bara en sådan sak som att dessa personer väljer att kalla sig Flashbackgrävarna får det att framstå som att det är något som forumet flashback skulle ligga bakom vilket är minst sagt tokigt med tanke på att de göra saker som går emot forumets grundpelare.

Är saker och ting klara för dig nu eller ska jag behöva upprepa saker och ting ytterligare några varv?

Sedan så är det kasst att Lodjuren & Co som har varit så framträdande i det här under så lång tid väljer att köra strutstekniken istället för svara på de frågor och funderingar som läggs fram bara för att de inte är okritiska.
Citera
2013-07-07, 01:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

.
Du fick väl svar, men du har ju missat det stora mediapådraget så läs lite vilka medier som tagit upp hur en grupp fiskat fram en postares IPnummer.
Känns det säkert och i enlighet med 1.06? Nej, just det.
Det som har hänt kommer att få efterföljder om att vissa fiskar IP på forumet, och med det så behövs ingen större förklaring hur individer reagerar på det.

Du vet på forumet finns allt och alla. Det är inte bra att vissa nästan får lov att fiska IP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in